سالروز حماسه عظیم نه دی گرامی باد 1395/10/8



سالروز حماسه عظیم نه دی گرامی باد

بیانات به مناسبت  9 دی در جمع شورای فرهنگی استان یزد – 09/10/1394

در فهرست روزهای بزرگ و در برابر یکی از پیچیده ترین اقدامات دشمنان، که ملت عزیز ما یکی از پر افتخار ترین حماسه ها را خلق کرد و در تاریخ خودش این برگ زرین را افزود، روز نهم دی است .

نهم دی در واقع محصول بصیرت و فهم عمیق دینی و ولایت مداری و تعهد انقلابی ملت و رهبر عزیز ما در برابر یکی از پیچیده ترین توطئه ها است. با گذشت سال هایی از جریان فتنه ، وقتی اتفاقات را مجدد مطالعه می کنید و جوانبش را می بیند ، بر پیچیدگی و خطرناک بودن آن فتنه ی بزرگ و توطئه ی عظیم بیشتر انسان پی می برد و به همان اندازه هم به عظمت حادثه ی 9 دی و این روز انقلابی بیشتر پی می برد .

ماجرا خیلی پیچیده بود و بر خلاف تصور های اولیه ، شما راه مواجهه ی دشمن را با 9 دی مشاهده می کنید ، یعنی عمدتاً تاکید جبهه ی کفر و نفاق ، در دست هم ، این است که ماجرای 9 دی کم رنگ شود و به فراموشی سپرده شود و دوم این که ماجرای 9 دی تحریف شود . این دو در دستور کار جبهه ی کفر و نفاق مشترکاً هست و ملت عزیز ما با عمل به آیه ی کریمه ی قرآنی ، یادآوری و زنده نگاه داشتن حماسه ی 9 دی ، درست در مقابل این خط شیطانی عمل می کند و نباید بگذاریم این روز بزرگ به فراموشی سپرده شود و پیام های این روز بزرگ تحریف شود و دست خوش حاشیه سازی ها بشود . هم چنان وسط حافظه ی تاریخی ملت عزیز ما ، مثل یک تابلوی پر افتخار و پر رنگ و بیدار کننده باقی بماند و ملت ما را هم چنان ، هوشیار و سر زنده وسط میدان نگاه دارد .

تلقی اولیه این بود که ماجرا یک سوء تفاهم انتخاباتی بود . برخی می گویند چه قدر می گویید فتنه ؛ یک سوء تفاهم بود و در جریان انتخابات و در آن رقابت پر شور انتخاباتی ، بعضی ها دچار سوال شدند و سوالشان را بد مطرح کردند و منجر به مشکلاتی در سطح جامعه شد .

می خواهند اصل مساله را تحریف کنند . هنوز سال هایی نگذشته اما ملت عزیز ما و جمع شریف حاضر ، خاطر نورانی شان هست که مساله ، شکل گیری یک توطئه بود که کاملاً سنجیده و دارای پشت صحنه و اتاق فکر و طراحی و دارای برنامه ریزی و رسانه و شبکه های انتقال پیام بود.

این یک مساله ی ساده و عادی نبوده که بعضی ها قلم فرسایی می کنند در گوشه و کنار و در بین جوانان و در بعضی دانشگاه ها ، در صدد هستند مساله را روتوش کنند و طور دیگری نشان بدهند . ما در این قصه کاملاً با یک توطئه ی فوق پیچیده ی دشمن مواجه هستیم و نشانه ها و علائم و اسنادش هم الی ما شاء الله فراوان است که این قضیه از پیش طراحی شده بوده منتهی دشمنان ما به دنبال فرصت بودند و این مدل توطئه ها کاملاً حرکت مبتنی بر برنامه ی انتخاباتی برنامه ریزی می شود و اسمش را هم الان خیلی ملت های دنیا تحت عنوان انقلاب رنگی و امثال این ها می دانند و طراحی ها و ابعادش هم تعریف شده است . تمام نشانه های آن ها در این جریان فتنه وجود دارد .

به مساله باید این گونه نگاه کرد . فرصت ظهور این فتنه ، برنامه ی انتخاباتی بود که در کشور ما در حال انجام بود و به اوج شور و التهاب انتخاباتی هم رسیده بود و می رفت که رفت تا یک حماسه ی تاریخی را برای ملت ما رقم بزند که زد و به قول جوان ها برندی شد برای مردم سالاری دینی در سطح عالم . 85% حضور ملت ایران در انتخابات ، یک ثبت فوق العاده در تاریخ دموکراسی های جهان است و یک ملت رشیدی از راه رسیده و چنین رکوردی را برای خودش ثبت می کند . درست در کنار این قضیه ، آن ماجرای طراحی شده به میدان آمد و از همه ی ظرفیت ها و زمینه ها استفاده کرد ، از کم ظرفیتی بعضی از کاندیدا ها استفاده کرد ، از ساده اندیشی بعضی از ستاد های انتخاباتی استفاده کرد ، از شور و التهاب ایجاد شده در جامعه استفاده کرد ، از اشتباهاتی که بعضی ها در ذهن انگیزی اجتماعی سوء استفاده کرد و فرصت را غنیمت شمرد و وارد این جریان شد و شعار طراحی شده ی تقلب در انتخابات را به میدان آورد.

ملت عزیز ما چشم باز کرد و ملاحظه کرد که شگفتا ! تمام جبهه ی کفر و نفاق یک باره به میدان آمده اند . آیا می شود بدون طراحی های قبلی چنین اتفاقی رخ بدهد ؟ شما می بینید همه بالاتفاق ، تمام ضد انقلاب ها ، با تمام سلیقه ها و انواع و گرایش های خود به میدان آمده و صف آرایی کرده اند و یک جنگ احزاب از نوع جنگ نرم در برابر انقلاب اسلامی و ملت عزیز و بزرگوار ما راه انداختند .

در این جریان ، البته ، عده ی زیادی فریب خوردند و خود آن ها هم زود متوجه شدند و با خط فتنه مرزبندی کردند . بعضی در روز های اول و بعضی در ماه اول و بعضی در دو سه ماه بعد متوجه شدند و فاصله گرفتند . عوامل و نماد هایی که به میدان آمد آن ها را متوجه کرد و بیدار شدند و خود را کنار کشیدند و به تدریج مرزبندی ها شفاف تر شد . البته عده ی خاصی هم باقی ماندند اگر چه در اقلیت ؛ این ها بر سر همان افکار پریشان خود و برداشت های غلط خودشان باقی ماندند .

جریان فتنه عمدتاً روی این نقطه متمرکز شد که بی اعتمادی و شکاف اجتماعی به وجود آورد و سوء تفاهم ها را که به صورت اولیه بین مردم شکل گرفته بود را تبدیل به صف آرایی کند و کار را به منازعه و درگیری و هرج و مرج و نا امنی بکشاند و یک فروپاشی درونی را برای این نظام الهی رقم بزند . این طراحی بود که کاملاً و قدم به قدم ، طبق آن سناریوی طراحی شده ، دشمنان ما پیش می بردند .

اتفاقی که افتاد در برابر این فتنه ی بزرگ ، برای دشمنان ما اتفاق غیر مترقبه ای بود .

جریان فتنه که باید دقیقاً با همین واژه ی قرآنی فتنه روی آن تاکید کرد ، یک فهرست طولانی از خسارت های بزرگ را به ملت ما وارد کرد که حقیقتاً انسان وقتی یادش می آید ، دلش خون می شود ؛ از جرائم رئوس و سردمداران فتنه که باید همیشه در ذهن ملت ما بماند ، درست در برابر خطی که می خواهد و تلاش می کند تا سران فتنه را تطهیر کند و شما شنیده اید که این روز ها فعال هستند و در سال های اخیر ، خیلی دارند فعالیت می کنند تا سران فتنه را تطهیر کنند و جرم آنان را کاهش بدهند و دست کم بگیرند و آن ها را قابل اغماض و قابل عفو بدانند و بخواهند برای آن ها طلب عفو کنند . البته پر رویی آن هاست که هیچ گاه حاضر نشدند از ملت عزیز ما عذرخواهی کنند .

درست در نقطه ی مقابل ، ملت ما مخصوصاً جوانان عزیز ما باید به یاد بیاورند خسارت های بزرگ و بعضاً جبران نا پذیری که سران فتنه همراه با جریان استکبار جهانی و دشمنان و تعزیه گردانان اصلی فتنه ی 88 به سر ملت ما آوردند حقیقتاً خسارت های سیاسی و اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی و بین المللی ، فهرست عظیمی از جرائم و جنایات رئوس فتنه است که این ها را هیچ گاه ملت عزیز ما فراموش نخواهد کرد.

* این ها دشمنان ما را که منفعل بودند، امیدوار کردند و به آن ها روحیه دادند . دشمنانی را که دچار اختلاف شده بودند را با هم متحد کردند . آیا این جرم و جنایت کمی است ؟! کسانی دشمنان ملت خودشان را سر زنده و امیدوار کنند و به میدان بیاورند و راه را برای آن ها باز کنند ؛ آیا این جرم و جنایت اندکی است ؟!

* ملتی که روز به روز حیثت و اعتبارش در نگاه ملت های جهان افزایش پیدا می کرد ، درست در نقطه ای که می خواست افتخار کنند و بدرخشد ، شما به چهره ی پر فروغ این ملت خاک بپاشید در برابر افکار عمومی جهان . آیا این جرم و جنایت کمی است ؟!

* انقلاب ما یک حرکت و بیداری جهانی در پی داشته است ، امید مستضعفان جهان را در پی داشته و جبهه های مقاومت مستضعفین در برابر مستکبرین را به روز کرده است . در این ها ایجاد تردید کردن که کانون اصلی این حرکت توفنده یعنی انقلاب بزرگ اسلامی دچار مشکل شده ، به امید آن ها ضربه زدن و در آن ها ایجاد تردید کردن ، آیا جنایت کمی است ؟! ضربه زدن به امید دوستان انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم آیا جرم بخشودنی است ؟! کدام محکمه ی عادلی می تواند چنین جنایت کارانی را ببخشد ؟!

* در این فتنه ی بزرگ ، یکی از جرم و جنایت هایی که اتفاق افتاد ، عبور از قانون و بدعت قانون شکنی بود . برای کشوری که سال های سال ، انتخابات سالم و تمیز و معمولی را با بالاترین نصاب ها از جهت سلامت در بین همه ی ملت های جهان برگزار کرده ، شما مبانی این سلامت را زیر سوال ببرید و قانون را زیر پا ببرید و نهاد های قانونی را کنار بزنید و بخواهید با شیوه های کف خیابانی تولید هرج و مرج کنید و بخواهید حق خیالی خودتان را بگیرید ؛ آیا این جرم کمی است ؟!

* آیا این حماسه ی عظیم ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 88 که یک حماسه ی بزرگ 85 در صدی و 40 میلیونی است ، با آن طراوت و نشاط ، که می توانست برای ما یک سرمایه ی اجتماعی بزرگ باشد و می توانست راه ملت ایران را در مسیر پیشرفت هموار کند و می توانست نفس دشمنان ما را بگیرد ؛ آیا چوب حراج زدن به این سرمایه ی اجتماعی عظیم ، به این حق الناس بزرگ ، جرم بخشودنی است ؟! کدام محکمه ی عادلی است که بتواند این را دست کم بگیرد!؟

* کشور را در لبه ی پرتگاه خطرناک آشوب و هرج و مرج و جنگ داخلی قرار دادند . در تمام سال های گذشته یکی از بزرگ ترین افتخارات ملت ما این است که وسط یک دریای متلاطم از آتش نا امنی ، گلستان امنی به نام ایران عزیز را می بینید که امنیتش ، درون جوش و زائیده ی فهم و ایمان ملت ایران و زائیده ی مدیریت عالی ولایت فقیه در این کشور بوده ، یعنی امنیتی فراگیر و ریشه دار ، آن وقت شما فرصت را فراهم کنید که تعدادی رجّاله به میدان عربده کشی در عاصمه ی جمهوری اسلامی و در پایتخت این کشور بزرگ و برخی مناطق دیگر بیایند و میدان را باز کنید که منافقین به میدان بیایند که هیچ وقت چنین جرئتی نکرده بودند که بخواهند در برابر این ملت خودی نشان بدهند و اموال عمومی را به آتش بکشند ، اتوبوس به آتش بکشند ، بانک ها و مغازه های مردم را غارت کنند و شهر ها را به آشوب بکشند ؛ یعنی درست نقطه ی اقتدار ملت ما یعنی امنیتش در این جریان فتنه در معرض مخاطره قرار گرفت و این آن لبه ی پرتگاهی است که آقا فرمودند و حقیقتاً ملت را به لبه ی پرتگاه بردند . آیا این جنایت قابل بخشودن است ؟!

* بعضی ها را مشاهده می کنید که درباره ی بعضی از این سران فتنه از موضع دل سوزی به میدان می آیند . آیا این ها عقل سیاسی دارند ؟ انسان به شعور سیاسی این ها شک می کند . کسانی که این خسارت ها را به ملت ایران وارد کردند ، شما باید تقاضای اشد مجازات برای این ها داشته باشید و تقاضای محاکمه های سخت به جرم بغی و فساد فی الارض و تولید نا امنی و خسارت های عظیم مادی و معنوی داشته باشید ؛ آن وقت سخن از تطهیر این ها به میدان می آورید ؟!

* خانواده ها را در برابر هم قرار دادند و اختلاف در خانواده ها انداختند و بچه ها را در برابر پدر و مادر ها قرار دادند و چه حرمت شکنی هایی در این بین اتفاق افتاد . بین گروه های سیاسی که معمولاً رقابت های سالم در جامعه ی ما شکل می گیرد و خیلی جذاب است و از دل آن می تواند انتخابات با شکوهی مثل انتخابات 88 پیش بیاید ، این گروه ها از مقام رقابت سیاسی خارج بشوند و به مقام درگیری و منازعه ی با هم وارد بشوند . آیا این جرم کمی است ؟ لطمه زدن به برادری دینی در جامعه ای که سرمایه ی اصلی اش این برادری و وحدت است ، خسارت قابل جبرانی است ؟!

* میلیارد ها دلار به ملت ما خسارت وارد کردند و باعث تشدید تحریم ها شدند . می بینید که دولت محترم خودش را به آب و آتش می زند که مثلاً جلوی بعضی از این تحریم ها را بگیرد . از جمله دلایل پر رو شدن آمریکایی ها و جریان استکبار جهانی در قصه ی تحریم های اقتصادی ، همین ماجرای فتنه بود و این ها دست دشمنان ما را باز کردند برای رفتن به سمت تحریم های فلج کننده . خسارت های اقتصادی مگر کم بود ؟! لطمه ای که به اعتبار اقتصادی ملت ما در بازار های جهانی وارد شد مگر کم بوده است ؟!

شما در برابر چنین ماجرایی قرار دارید و ذهن ملت ایران هیچ گاه در ارتباط با این توطئه ی پیچیده و پر خسارت نباید منفعل شود و همواره باید به خاطر داشته باشد و به یاد داشته باشد . از این سو هشت ماه رویارویی همه جانبه که از جریان سازی و غبار پراکنی و فریب افکار عمومی و تحریک و ایجاد درگیری های میدانی و خیابانی شروع شد تا کشته سازی که خاطرتان هست . اما « و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین » . فتنه کردند و همه ی ساز و برگ خود را به میدان آوردند ؛ از اتاق های فکر شیطانی در آمریکا و انگلیس و کاخ سیاه و این ها بگیرید تا این رجاله های قلم به مزد و مزدوران منافقشان را بسیج کردند و حقیقتاً جنگ احزاب راه افتاده بود . همه را به میدان آوردند و خواستند ملت عزیز ما را زمین گیر کنند اما با دو پدیده مواجه شدند که هیچ وقت در این حد فکرش را نمی کردند . این جمله را اجازه بدهید از زبان USA Today که یک نشریه ی نام و نشان دار آمریکایی در تحلیل است برایتان نقل کنم که نوشت ما در ایران با یک ابر حریف به نام آیت الله خامنه ای رو به رو هستیم که هم دست ما را می خواند و هم مردم به او اطمینان دارند و با چنین حریفی کار ما در ایران پیش نخواهد رفت . در جریان فتنه ، از جمله چیز هایی که خوش درخشید و دل بری کرد ، بیش تر از گذشته ، مدیریت عالی و هوشمند و رشید و مطلع و شجاع و با تدبیر و بردبار و صبور و مهربان و لطیف و حقیقتاً متوکل و خدایی و نورانی رهبر عزیز و حکیم و عالی قدرمان بود . امام در مورد آقا فرموده بودند که مثل خورشید نور افشانی می کند و در جریان فتنه ، درخشش بیش تر این خورشید را ملت ما و ملت های آزاده ی جهان و حتی دشمنان ما مشاهده کردند . این تجلی قدرت نرم جمهوری اسلامی بود.

در ولایت فقیه ، این گوهر الهی و این هدیه ی آسمانی به ملت ما و در شخص ولی فقیه زمان که خداوند تبارک و تعالی نعمتش را بر ملت ما بعد از امام راحل عظیم الشان با رهبر عزیز تر از جانمان تمام کرد و هر روز هم جلوه های تازه ای از این مدیریت عالی و پر افتخار را ملت های جهان مشاهده می کند و ملت ما هر روز در سایه ی یک مدیریت فرحمند و خردمند و مبتکر و مجاهد و رشید و شجاع و به شدت مهربان و رئوف جلوه های تازه ای را دارد مشاهده می کند . روز نهم دی را وقتی به یاد می آوریم در حقیقت داریم به خاطر نعمت ولایت فقیه و شخص ولی فقیه شکر می کنیم . این یک طرف مساله است .

دوم این که دشمن با چنین رهبر مبتکر و با هوشی در وسط میدان مواجه شد که شرایط را قدم به قدم بر دشمنان سخت کرد و غبار فتنه را فرو نشاند و مدام بصیرت را در فضای جامعه پمپاژ می کرد و نفس دشمنان را گرفته بود و همان کلمه ی ابر حریف که خود آنان اعتراف کرده بودند را باید گفت . در طرف دیگر ، دشمنان مواجه شدند با ملتی که ولو آن ها را بارها آزموده بودند ولی در این آزمایش سخت فتنه و در آن فضای غبار آلود ، با یک ملت بصیر و با وفا و رشید و امانت دار مواجه شدند و دیدند این ها این گوهر انقلاب اسلامی و ولایت و نظام الهی خود را مثل جان شیرین و جانانشان در آغوش گرفته اند و اجازه ی این تعرض را به دشمنان نمی دهند .

از چیز هایی که در جمع کردن فتنه به ما کمک کرد ، حماقت دشمنان ما بود . همان جمله ی امام سجاد علیه السلام را دائماً ما احساس می کنیم که فرمودند « الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقا » دشمنان ما را خدای متعال به شدت احمق قرار داد . خیلی این ها احمق هستند و از نشانه های حماقتشان این بود که هول شدند . پروژه ای را که طراحی کرده بودند تا در انتها به آن برسند ، به آن سرعت دادند . خاطر نازنین شما هست . مثلاً آن اهانتی که به حضرت امام کردند ، یا جلوتر اصل انقلاب و شعار های انقلاب را زیر سوال بردند . ماجرای نه غزه و نه لبنان و جمهوری ایرانی را یادتان هست . زود آمدند سراغ این حرف ها . ملت ما این ها را زودتر شناخت و حتی افراد ساده ی ما هم خیلی زود ، عمق کینه ی دشمنان را شناختند تا به اهانت به اهل بیت عصمت و طهارت آن هم سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین رسید . به این جا که رسید ، آن شد که شد .

ملت عزیز ما ماجرا برایش روشن شد و وظیفه برایش کاملاً مشخص شد . لذا بعد از این هشت ماه که از هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برای ملت ایران پیچیده تر بود ، ملت عزیز ما به میدان آمد و هیچ راهی هم غیر از این نبود و دشمنان با حماقت خودشان ، حضور ملت ایران را تسریع کردند . آن حماسه ی بزرگ تحت توجهات ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و عنایت امام حسین علیه السلام آفریده شد . آن شور حسینی و بصیرت حسینی و عواطف حسینی به میدان آمد و ملت ما متوجه شدند و آن پرچمی که از غدیر خم پس از هزاران سال به دست ملت ما رسیده و گفتند « سمعنا منادیاً ینادی للایمان » و قرآن که گفته بود « استجیبوا لله و للرسول اذا دعاکم » ملت عزیز ما لبیک گفتند و پرچم ولایت الهی را در دست گرفتند و حالا دیدند این دارد می شکند و مساله ، مساله ی ولایت الهی و مساله ی نظام خدایی است لذا به میدان آمدند و آن کاری را کردند که کردند .

باطل السحر فتنه ، نهم دی بود. در این روز همه به میدان آمدند و چشم فتنه را ملت ما با بصیرتشان کور کردند . این فتنه با زور سلاح و شمشیر قابل کنترل و مهار نبود بلکه بر عمق فتنه اضافه می کرد و تنها باطل السحر فتنه بصیرت ملت ما بود که با این بصیرت و زیر لوای رهبری عزیز و عالی قدرمان ، بساط فتنه الحمدلله جمع شد و آن ماجرای فتنه فرصتی شد برای ملت ما که بتواند بصیرت خود را افزایش بدهد و آن طور که آقا فرمودند خود را برای فتنه های پیچیده تر آماده کند . ما یاد گرفتیم و آموختیم که دشمن هرگز دست از سر ما بر نخواهد داشت ، تا ما بر عهد ولایت علوی و حسینی و مهدوی باشیم ، دشمن دست از سر ما در میدان جنگ و هرج و مرج خیابانی و مذاکره بر نمی دارد فقط ممکن است قیافه اش را تغییر بدهد یا زبانش را تغییر بدهد اما دست از دشمنی اش با ملت ما بر نمی دارد و این را ملت عزیز ما خوب و با همه ی وجود فهمیدند . ما نقاط ضعف خودمان را در جریان فتنه بیش تر شناختیم ، ضعف سازمان دهی و انسجام درونی . ما جریان نفاق را دست کم گرفته بودیم و نباید جریان نفاق را دست کم گرفت . فتنه ی 88 به ما آموخت که جریان نفاق ، زمینه ساز حضور استکبار جهانی در خیابان های پایتخت جمهوری اسلامی خواهد شد .

ما در جریان فتنه ، نقطه ی قوت خود را هم شناختیم . ملت ایران که فهمیده بود ، بیش تر متوجه شد که نقطه ی قوتش رهبری الهی است .



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *