متن بیانات حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نمازجمعه تهران ۱۳۹۸/۱۰/۲۰ 1398/10/20


پیوند های مرتبط »
فایل pdf
 متن بیانات حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نمازجمعه تهران ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
این هفته، هفته‌ی عجیبی بود. از سحرگاه جمعه‌ی گذشته تا این جمعه، فضای کشور عزیز ما و منطقه‌ی مقاومت، آکنده از عطر تقوای الهی بود. اگر بخواهیم یک ویژگی خاص از شهید عزیزمان، شهید سلیمانی سرافراز، حاج‌قاسم دوست‌داشتنی و عزیز مطرح کنیم که کلید شخصیت او است، بدون تردید می‌توانیم تقوای الهی را ذکر کنیم. همین کلمه‌ی متفاوت و ممتاز و پرمعنا، از شخصیت حاج‌قاسم عزیز ما رمزگشایی می‌کند و این غوغا و قیامتی که برپا شد، حکایت از ظرفیت معنوی و ارتباط عمیق و شایسته‌ی این عبد صالح با خدای متعال دارد. شهادت او در حقیقت، روح مطهرِ معطرش را چنان رها کرد که جامعه‌ی ما و جامعه‌ی جهانی، این عطر معنویت را استشمام کردند و همگی تحولی عظیم و روحانی را شاهد هستیم.
خطبه اول

قال الحکیم فی کتابه الکریم: «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَالَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ؛[1] در حقيقت ‏خدا با كسانى است كه پروا داشته‌اند، و [با] كسانى [است] كه آنها نيكوكار هستند».

 

تقوای الهی، ویژگیِ بارز سردار سلیمانی

برادران و خواهران عزیز و خودم را به رعایت تقوای الهی توصیه می‌کنم.

با عرض سلام و ادب و تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیت‌الله الاعظم (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) به مناسبت سال‌روز شهادت حضرت صدیقه‌ی اطهر (صلوات الله علیها) و شهادت این یار فداکار شایسته و سردار رشید سپاه اسلام و شهدای عزیز همراه.

این هفته، هفته‌ی عجیبی بود. از سحرگاه جمعه‌ی گذشته تا این جمعه، فضای کشور عزیز ما و منطقه‌ی مقاومت، آکنده از عطر تقوای الهی بود. اگر بخواهیم یک ویژگی خاص از شهید عزیزمان، شهید سلیمانی سرافراز، حاج‌قاسم دوست‌داشتنی و عزیز مطرح کنیم که کلید شخصیت او است، بدون تردید می‌توانیم تقوای الهی را ذکر کنیم. همین کلمه‌ی متفاوت و ممتاز و پرمعنا، از شخصیت حاج‌قاسم عزیز ما رمزگشایی می‌کند و این غوغا و قیامتی که برپا شد، حکایت از ظرفیت معنوی و ارتباط عمیق و شایسته‌ی این عبد صالح با خدای متعال دارد. شهادت او در حقیقت، روح مطهرِ معطرش را چنان رها کرد که جامعه‌ی ما و جامعه‌ی جهانی، این عطر معنویت را استشمام کردند و همگی تحولی عظیم و روحانی را شاهد هستیم.

این، معجزه‌ی تربیت الهی و علوی و فاطمی است که در زمانه‌ی ما به‌صورت مکتبی ممتاز و برجسته و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد، به‌نام مکتب تربیتیِ عالیِ امام خمینی شناخته می‌شود.

 

سردار سلیمانی، مصداق عینیِ متقین

وقتی این خبر رسید، از فردای آن روز، برای جامعه‌ی ما و امثال ما که این شهید عزیز را تا حدی از نزدیک می‌شناختیم، آنچه به ذهن متبادر شد، خطبه 193 نهج‌البلاغه‌ی امیرالمؤمنین (علیه السلام) بود که در وصف متقین ارائه شده است. کسی از حضرت درخواست کرد: «صِفْ لِيَ الْمُتَّقِينَ حَتَّى كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ»؛ برای من متقین را آن‌گونه توصیف کن که گویا دارم آنان را می‌بینم. امام فرمود: «اتَّقِ اللَّهَ وَ أَحْسِنْ»؛ یعنی اهل تقوا باش و خود را متصف به حُسن کن. سپس این آیه‌ را خواندند: «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ الَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ؛[2] در حقيقت ‏خدا با كسانى است كه پروا داشته‌اند، و [با] كسانى [است] كه آنها نيكوكار هستند». اگر از تقوا بهره‌مند باشی، عنایت خاص و لطف حق و تربیت و نصرت الهی با تو خواهد بود.

کسانی که شخصیت خود را برای نگاه خداوند آراسته می‌کنند و فکر و جان و دل خود را به زیور حُسن می‌آرایند، تمام اعمال و رفتار و خُلقشان با این ویژگی آراسته می‌شود که از آن به حسن تعبیر می‌شود. البته آن شخص قانع نشد و از امام بیشتر خواست و حضرت شروع به توصیف کردند. آقای درخواست‌کننده که از عُبّاد زمان خود بود،[3] وقتی در برابر این توصیف قرار گرفت کم‌کم تحملش تمام شد و در میانه‌ی خطبه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و خطبه ناتمام ماند. البته همین مقدار که ارائه شد، یکی از غُرر و زیباترین خطبه‌های نهج‌البلاغه است که مشهور به خطبه‌ی «همّام» است. انسان وقتی این خطبه را می‌خواند و در محیط عینیت دنبال کسی می‌گردد که آراسته به این فضیلت‌ها باشد، با شخصیتی مانند حاج‌قاسم سلیمانی روبه‌رو می‌شود.

هر فراز این خطبه (که حدود 110 ویژگی را برمی‌شمارد) در رفتار و شخصیت او متبادر می‌شود و مخصوصاً با شهادت، از اسرار این شخصیتِ ویژه پرده برداشته شد. یکی از ویژگی‌های شهادت این است که شهید را معرفی می‌کند.

وقتی به بیان رهبر عزیز و حکیم ما معرفی شد و مردم عزیز ما با فطرت نورانی خود با این حقیقت روبه‌رو شدند، این فضای معنوی در جامعه‌ی ما اتفاق افتاد و این حال خوش معنوی، منطقه‌ی مقاومت را در بر گرفت.

 

ویژگی‌های متقین از زبان مبارک امیرِ بیان

اگر می‌خواهی متقین را بشناسی، بدان آنان به برکت تقوا صاحب فضیلت‌ها هستند: «فَالْمُتَّقُونَ فِيهَا هُمْ أَهْلُ الْفَضَائِلِ؛ مَنْطِقُهُمُ الصَّوَابُ وَ مَلْبَسُهُمُ الِاقْتِصَادُ؛ اما پرهيزكاران در دنيا داراى فضيلت‌هاى برتر هستند، سخنانشان راست، و پوشش آنان ميانه‌روى است». جالب است که حضرت با کلمه‌ی «منطق» شروع کردند که در خطبه‌ی گذشته در مورد آن توضیح داده شد که قول «سدید» چه جایگاهی در زندگی مؤمن دارد. سخن مؤمن، قاعده‌مند و مفید و مؤثر و پیش‌برنده است؛ در تمام زندگی اهل افراط و تفریط نیست و سبک زندگی‌اش با تواضع شناخته می‌شود.

کسانی که حاج‌قاسم را از نزدیک می‌شناختند، می‌دیدند که این مرد به فروتنی و تواضع آراسته بود و گویا هیچ خودی نمی‌دید و کسی به این نام اصلاً مطرح نیست.

 

۱. مشتاق دیدار حضرت حق

حضرت در جملات دیگر فرمودند: «لَوْلاَ الْأَجَلُ الَّذِي كَتَبَ اللهُ عَلَيْهِمُ لَمْ تَسْتَقِرَّ أَرْوَاحُهُمْ فِي أَجْسَادِهِمْ طَرْفَةَ عَيْنٍ شَوْقاً إِلَى الثَّوَابِ وَخَوْفاً مِنَ الْعِقَابِ؛ اگر نبود مرگى كه خدا بر آنان مقدر فرموده، روح آنان حتى به اندازه بر هم زدن چشم، در بدن‌ها قرار نمى‌گرفت، از شوق ديدار بهشت و ترس عذاب جهنم». در ارتباط عمیق و معنوی با خدای متعال و صفا و طهارت روحانی و قلبی‌شان، به نقطه‌ای می‌رسند که برایشان از جمال و جلال حق پرده‌برداری می‌شود و آنها را بی‌قرار می‌کند و اگر اجل معیّن‌شده نبود، به اندازه‌ی لحظه‌ای، روحشان در کالبدشان باقی نمی‌ماند و به عالم معنا پر می‌کشید.

مثالِ این تعبیر امیرالمؤمنین (علیه السلام)، حاج‌قاسم بود که بی‌قرارِ ملاقات حق بود و برای دیدار خدا لحظه‌شماری می‌کرد؛ مخصوصاً برای دیدار با شهادت منتظر بود.

 

۲. فقط خدا را بزرگ می‌شمارند

«عَظُمَ الْخَالِقُ فِي أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَا دُونَهُ فِي أَعْيُنِهِمْ؛ خدا در جانشان بزرگ و ديگران كوچك‌مقدار هستند». خدای متعال، با عظمت خود در جان و قلبشان تجلی کرده و او را به عظمتش می‌شناسند و هرچه غیر خدا است، در برابر چشمان آنان کوچک است.

 

۳. صبر بر زندگی کوتاه دنیا

«صَبَرُوا أَیَّاماً قَصِیرَةً أَعْقَبَتْهُمْ رَاحَةً طَوِیلَةً؛ در روزگار كوتاه دنيا صبر كردند تا آسايش جاودانه قيامت را به دست آورند». فرصت کوتاه زندگی دنیا را برای جهاد و اقدام و حرکت مغتنم می‌شمارند و دائم در جهاد اکبر و کبیر و اصغر مشغول‌ هستند و خطرها را بر خود می‌خرند و امید به ملاقات با حضرت حق دارند.

 

۴. تجارت سودمند با خداوند

«تِجَارَةٌ مُرْبِحَةٌ؛ تجارتی پرسود». چه داد و ستد سودمندی؟! به آسایش و راحتیِ همیشگی می‌رسند. حاج‌قاسم هیچ آرامشی نداشت و نام او مساوی با جهاد و حضور در صحنه‌ی مجاهدت بود و خود را در انجام این وظایف، به‌معنای واقعی خسته می‌کرد.

 

۵. دوری از دنیا

«أَرَادَتْهُمُ الدُّنْيَا فَلَمْ يُرِيدُوهَا؛ دنيا مى‌خواست آنها را بفريبد، اما آنان عزم دنيا نكردند». دنیا متقین را اراده می‌کند، اما آنان اساساً دنیا را نمی‌خواهند.

دوست عزیزی در جلسه‌ای نقل می‌کرد: به حاج‌قاسم گفتم: شرایط شما اقتضا می‌کند برای ریاست‌جمهوری داوطلب شوید تا این جناح‌بازی‌ها و درگیری‌ها جمع شود. ایشان در جواب گفت: من نامزد شهادت و گلوله‌ها هستم و سال‌ها است در جبهه‌ها دنبال قاتل خود می‌گردم؛ اما او را پیدا نمی‌کنم.

 

۶. رازونیاز با خداوند در سحرگاهان

شب‌های متقین، شب‌های باطراوتی است؛ ایستاده در پیشگاه حق، مشغول تلاوت آیات قرآنی هستند و با قرآن به شب‌هایشان طراوت می‌دهند. چه اشک‌ها می‌ریزند و چه نمازها و رکوع‌ها و سجده‌ها به‌جا می‌آورند! حاج‌قاسم اگر چیزی دارد، از سحرگاهان و انس با قرآن کریم است.

 

۷. پرتلاش در روز

«وَ أَمَّا النَّهَارَ...»؛ روزِ متقین دیدنی است؛ وقتی وسط میدان می‌آیند. چقدر بردبار و بزرگ و آگاه و مُشرف به وظایف و شرایط، و چقدر اهل نیکی هستند! چه همت بلندی دارند!

 

۸. کوچک شمردن اعمال خود

«وَ لاَ یَسْتَکْثِرُونَ الْکَثِیرَ؛ اعمال زياد خود را بسيار نمى‌شمارند». متقین به کارهایی که دارند، راضی نمی‌شوند و کار بزرگشان را کم و اندک می‌دانند. این حالِ حاج‌قاسم عزیز ما بود. اگر کسی در حضورش از او تعریف می‌کرد، می‌خواست زمین دهان باز کند و او را در خود فرو ببرد. از آن تعریف می‌ترسید و وحشت می‌کرد. به مردمی که برای او هدیه می‌آوردند، می‌گفت: آیا حاضرید در پیشگاه خداوند اقرار کنید که من خوب هستم؟ بیایید و پیش جنازه‌ی من اقرار کنید. می‌گفت من خودم بهتر می‌دانم چه کسی هستم و خدایی که مرا می‌بیند.

 

۹. مقاوم در برابر انواع سختی‌ها

«فی الزَّلاَزِلِ وَقُورٌ وَ فِی الْمَکَارِهِ صَبُورٌ وَ فِی الرَّخَاءِ شَکُورٌ؛ در سختى‌ها آرام، و در ناگواري‌ها بردبار و در خوشى‌ها سپاسگزار هستند». انسان‌های باتقوا که به حقیقت تقوا رسیده‌اند، زلزله‌های این دنیا و انواع دشواری‌ها و سختی‌های دنیا، زمین‌گیرشان نمی‌کند. فتنه‌ای مانند سال 1388 می‌آید، ولی در صراط مستقیم ولایت ایستاده‌اند و جاذبه‌های دنیایی آنان را تکان نمی‌دهد. داعش هم با آن اوصاف و قبل از آن صدام، برا‌یشان داستانی نیست. در برابر انواع و اقسام سختی‌ها و ازدست‌دادن یاران، صبور هستند و صبر بی‌انتها دارند. در شرایط عادی نیز زبانشان فقط به شکر نعمت‌های الهی مشغول است.

 

۱۰. مایه‌ آرامش دیگران

«أَتْعَبَ نَفْسَهُ لاِخِرَتِهِ وَ أَرَاحَ النَّاسَ مِنْ نَفْسِهِ؛ نفس او از دستش در زحمت، ولى مردم در آسايش هستند». انسان متقی خود را به زحمت و رنج و اذیت می‌اندازد، اما مردم از ناحیه‌ی او در راحتی هستند و از سوی او امنیت و راحتی به مردم می‌رسد.

این صفات و سایر آن، گویا یک مصداق عینی در زمانه ما پیدا کرده و اسمی د‌لنشین با عنوان حاج‌قاسم دارد.

پروردگارا! تو را به ‌حق مقربان درگاهت و به‌ حق صدیقه‌ی طاهره قسم می‌دهیم توفیق رفتن به این راه نورانی و تربیت شدن در مکتب امام راحل و امام حاضر و بهره‌مندی از ویژگی‌های حاج‌قاسم‌ها را به ما کرامت بفرما!

«عِبادَ اللهِ اُوصیکُم وَنَفسی بِتقَوی الله؛ ای بندگان خدا، شما و خودم را به تقوا سفارش می‌کنم».

 

 


خطبه دوم

اهمیت عبادت خالصانه

حضرت صدیقه‌ی طاهره (سلام الله علیها) فرمودند: «مَنْ أصْعَدَ إِلَى اَللهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أهْبَطَ اَللهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ؛[4] كسى كه عبادت پاك و خالص خود را به بالا بفرستد، خداوند عزيز و جليل، بهترين مصالحش را بر او نازل مى‌گرداند». اگر انسان بخواهد از عالی‌ترین عنایات الهی در گوشه‌گوشه‌ی زندگی‌اش بهره‌مند باشد، باید خالص‌ترین عبادت و بندگی خود را به محضر حضرت حق تقدیم کند.

 

تجلیل از مقام اندیشمندی بزرگ

با کمال تأسف، مطلّع شدیم عالم عالی‌قدر، حضرت آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی رحلت فرمودند. او همه‌ی چهل سال گذشته را به ‌عنوان امین امام و رهبری مشغول خدمت بودند و از دوستان نزدیک و شاگردان امام و از ارکان بیت ایشان و از یاران و دوستان صمیمی و نزدیک و از ارکان دفتر مقام معظّم رهبری بودند. در چهل سال گذشته منشأ خدمات فراوانی بودند و اهل فکر و قلم و ده‌ها اثر مفید و قابل استفاده‌ی تفسیری و اخلاقی و ... بودند؛ به‌ویژه در عرصه‌ی تاریخ اسلام، صاحب‌نظر و صاحب‌سبک بودند. خدای متعال ایشان را رحمت کند.

در بین حسنات ایشان، خدمت‌گزاری نسبت به ستاد نماز جمعه بود. از آغاز تشکیل ستاد و شورای نماز جمعه، در کار تأسیس نهاد، حضور فعال داشتند و سال‌ها ریاست شورای سیاست‌گذاری را بر عهده داشتند. از سال 1379 هم عضو شورا بودند و نماز جمعه در سراسر کشور، مدیون ایشان است. از جمله ائمه‌ جمعه‌ی خوش‌نام و در مسیر ولایت بودند و هرگز امام و مقتدای خود را تنها نگذاشتند. در بنیاد مسکن، نماینده‌ی رهبری بودند. خدای متعال ایشان را با اجدادش محشور کند.

 

تسلیت به بازماندگان حوادث دردناک اخیر

از جایگاه نماز جمعه، به خانواده‌ی کسانی که در حاشیه‌ی تشییع‌جنازه‌ی سردار عزیزمان جان باختند، تسلیت می‌گوییم و با ایشان همدردی می‌کنیم و برای‌ آنان از خداوند، حشر با این شهید را تقاضا داریم و برای مجروحان نیز از خداوند شفا می‌خواهیم.

در قضیه سقوط هواپیما هم حادثه‌ی تلخی رخ داد؛ به‌ویژه اینکه جمعی از جوانان نخبه و مؤمن در این پرواز بودند. به خانواده‌های ایشان، از ایرانی و غیرایرانی تسلیت می‌گوییم.

همچنین به بازماندگان سانحه سقوط اتوبوس به دره نیز تسلیت می‌گوییم.

خدای متعال همه‌ی ایشان را رحمت کند و به خانواده‌های آنان صبر و اجر عنایت کند.

 

یادی از شهدای همراه سردار سلیمانی

در پرتوی نام شهیدان عزیزمان حاج‌قاسم و ابومهدی، اسم‌های شهدای نورانی همراه را نیز ذکر می‌کنم تا دل و جانمان روشن شود: شهید پورجعفری، شهید مظفری‌نیا، شهید طارمی، شهید زمانی‌نیا.

به ارواح مطهرشان درود می‌فرستیم و برای خانواده‌های عزیزشان صبر و اجر تمنا می‌کنیم. خوشا به سعادتشان!

به خانواده‌ی عالی‌قدر شهید سلیمانی، به‌ویژه همسر رشید و فداکار ایشان و فرزندانشان عرض ارادت می‌کنم.

حضور سردار رشید دیگری را در میدان که با عنایت و اعتماد رهبر عزیز، پرچم سپاه قدس را به ‌دست گرفت و سال‌ها با شهید سلیمانی همراه بود و از همان روش و دیدگاه بهره‌مند است، به فال نیک می‌گیریم. امیدواریم با حضور این برادر خوش‌سابقه و عزیز، شاهد فتوحات گسترده‌تری باشیم. برای ایشان آرزوی توفیق می‌کنیم.

 

تأثیر سردار سلیمانی بر جبهه‌ی مقاومت در منطقه

همچنان که عرض کردم، هفته‌ی عجیبی را پشت‌سر گذاشتیم. حاج‌قاسم با جامعه‌ی ما چه کرد و چه قیامتی برپا شد؟! این چهل سال جهاد در منطقه‌ی مقاومت، به‌ویژه در مورد این شهید که به تعبیر رهبری عزیز، شجاعت را با تدبیر درهم آمیخته بود، هم حلقات جبهه‌ی مقاومت را تقویت کرد و هم در موارد مورد نیاز، حلقات را تأسیس کرد. «حماس» و «جهاد» و «انصار الله» از پشتیبانی او بهره‌های فراوان بردند و «حشد الشعبی»، «قوات ‌الوطنیه»، «فاطمیون»، «حیدریون» و «زینبیبون» از حلقاتی بود که او تأسیس کرد. با هوش بالا، حلقه‌ها را به‌هم متصل کرد و زنجیره‌ی طلایی از مقاومت به‌ وجود آورد و همه‌ی آنها را به مرکز فرماندهی کل متصل ساخت و همه‌ی تدابیر و فرامین امام عزیزِ خود را با هوشیاری در منطقه اجرا کرد. در نتیجه توطئه‌های استکبار در منطقه، عقیم ماند و داعش در منطقه از بین رفت و فرهنگ مقاومت در منطقه گسترش پیدا کرد و ایران عزیز تا حد زیادی از امنیت تضیمن‌شده برخوردار شد و سردار، امنیت‌آفرین و صلح‌آفرین شد و این امنیت و صلح، حاصل مقاومت فعال است؛ وگرنه امنیتی که محصول سازش باشد، دوام ندارد. این کارِ بزرگ این عزیزمان بود.

 

کارویژه‌ی سردار سلیمانی

استمرار همان «فتح‌ الفتوح» امام و مکتب امام، یعنی تربیت عناصر مؤمن و شجاع و فکور با نگاهی تمدن‌گونه در منطقه‌ی وسیع مقاومت و توسعه‌ی فرهنگ تربیتی اسلام ناب در منطقه و تربیت جوانان رشید و شایسته، کارویژه‌ی او بود. خدای متعال را بابت این شاکر هستیم. در این مرحله، حاج‌قاسم توانست تحسین امام مسلمین را برانگیزد و آقا فرمودند من گزارش کارهای حاج‌قاسم را تحسین می‌کردم. خدای متعال اجر خدمات او را با شهادتش داد.

 

شهادت حاج‌قاسم و همراهانش، نقطه‌ی عطفی در انقلاب اسلامی

حماقت بزرگ دشمن با دستگاه محاسباتی غلطش، لحظه‌ای را به‌ وجود آورد که او سال‌ها منتظرش بود. شهادت این شهید و ابومهدی و همراهان عزیزشان، به گواهی امام مسلمین در آن بیانیه‌ی نورانی، با بصیرت امت ما و حضور یکپارچه و به‌موقع مردم، نقطه‌ی عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و منطقه‌ی مقاومت شد. هفته‌ی گذشته، نقطه‌ی عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و می‌توان از این نقطه، مسیر گذشته را دید و برای آینده تصمیمات بزرگ گرفت.

ظرفیت ویژه‌ی حاج‌قاسم و بزرگ‌ترین عملیات او عملیاتی بود که در هفته‌ی گذشته و با حمایت رهبری و حضور میلیون‌ها انسان مشتاق و آماده، تحت ولایت امام عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) انجام داد.

 

سردار سلیمانی، یادآور همه شهدای انقلاب

اینجا بود که مردم دیدند گویا همه‌ی فرمانده‌هان رشید ما به میدان آمدند و در سیمای حاج‌قاسم، عرفان چمران، هوش باقری، شجاعت خرازی، محبت بروجردی، درایت کاظمی، قاطعیت صیاد، شکوه همت، صلابت بابایی، صفای زین‌الدین، آینده‌نگری طهرانی‌مقدم، ایثار شهریاری، معنویت احمدی‌روشن و مظلومیت شهید بهشتی را ‌دیدند و در همه‌ی این شهدای عزیز، وفا و ولایت‌مداری را یک‌جا مشاهده کردند.

 

شهادت سردار سلیمانی، عامل تقویت وحدت

آیات شهادت دوباره تفسیر شد و همه‌ی شهدای دفاع مقدس و حریم و حرم، در این عملیات وسط میدان حاضر شدند و رونق معنوی خاصی به جامعه داده شد و از هویت انقلابی جامعه رونمایی شد و دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان به‌روزرسانی شد و مردم با اشاره‌ی حاج‌قاسم و شهدا جمال ولایت و شکوه این نظام الهی را مشاهده کردند و ائتلاف قلبی و وحدت گفتمانی بی‌نظیر، مانند روزهای اول انقلاب اسلامی در جامعه نمایان شد.

وقتی خون و اشک به‌هم آمیخته می‌شود، طوفان برپا می‌شود و صحنه‌ی باشکوهی ایجاد می‌شود.

 

بدرقه‌ای کم‌نظیر

شما برادران و خواهران عزیز، عملیات بسیار بزرگ و باشکوهی را انجام دادید و قیامتی برپا کردید که آکنده از عاطفه و حماسه و قدرشناسی بود؛ تشییع و بدرقه‌ی بی‌نظیر. حقیقتاً واژه‌ها ناتوانند و در برابر قیامت ملت ما، همراه حاج‌قاسم و زیر پرچم ولایت، رکوع می‌کنند و به سجده می‌افتند. از کاظمین تا کرمان، چه قیامتی برپا شد؟! رفراندوم بزرگ مقاومت و بیعت برای ادامه‌ی راه بود. مخصوصاً درود بر شما مردم عزیز تهران که خیلی خوب به صحنه آمدید. نمی‌توانند جمعیت این حضور شگفت‌انگیز را بشمارند. در سایر شهرها هم همین‌طور بود.

 

استکبار جهانی در معرض افول

استکبار جهانی یعنی دشمن اصلی که آقا فرمودند او را بشناسید و گم نکنید، آمریکا و رژیم صهیونیستی و دستگاه استکباری، دچار آبروریزی بزرگ و بی‌نظیری شده است. سرکرده‌ی تروریسم دولتی، یعنی دولت ایالات متحده که مرکز اصلی تربیت تروریست‌ها است، با اقدامی غیرقانونی و با بی‌اعتنایی به حاکمیت عراق، حرکت ناجوانمردانه و از سر استیصال انجام داد و سردار صلح و امنیت را که برای جهان اسلام و منطقه‌ی مقاومت و آزادگان عالم شناخته شده بود، به شهادت رساند که محصول آن، نفرت بیشتر از دستگاه استکبار و رژیم صهیونیستی است. از این به بعد، منافع آمریکا در سراسر جهان در معرض حملات گسترده قرار می‌گیرد و از این به بعد پایگاه زیاد برای آنان، نقطه‌ی قوّت نیست؛ هر پایگاه، نقطه‌ی ضعفشان است و این جنایتکار بزرگ قرن، در معرض افول تاریخی قرار دارد.

دوستان آمریکا و وابستگانش به‌شدت در رعب و وحشت هستند و در این فکرند که چگونه می‌شود به غول وحشی در حال جان کندن اعتماد کرد. اختلافات درونی آمریکا به‌شدت افزایش پیدا کرده است. این جمله‌ی اخیر ترامپ که گفت: «همه چیز خوب است ...»، اسباب مضحکه شده است و تحلیل زبان بدنشان و حرف‌هایشان حکایت از ترس عمیق و استیصال و درماندگی و سرگشتگی دارد. ما برای مردم آمریکا به‌شدت متأسف هستیم. اگر عقلای آنان دیر بجنبند، همه‌چیز از دست می‌رود. البته ما آنان را به‌ خاطر سکوت در این جنایت، شریک جرم می‌دانیم.

در این بین، حال رژیم صهیونیستی از همیشه خراب‌تر است. تلاش مسخره‌شان برای تبرئه‌ خودشان را دیدید. از امروز حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، نقطه ‌ضعف بزرگ دستگاه استکبار است و انگشت اتهام، اتفاقاً متوجه رژیم پلید و نحس صهیونیستی است.

 

آغاز انتقام سخت

انتقام سخت آغاز شد و خون شهید، رسواکننده و شب‌شکن و فتنه‌سوز است؛ مخصوصاً اگر سیدالشهدای عرصه‌ی مقاومت به میدان رفته باشد. خواهید دید که بخش اندکی از عملیات انتقام، انجام شده است. مجلس عراق گام خوبی برداشت و مجلس ایران در تروریست دانستن عوامل پنتاگون، گام خوب بعدی را برداشت و دولت ایران بیانیه‌ی نهایی گام پنجم را به‌موقع اعلام کرد؛ ولی سیلی آن بود که هوافضای سپاه نواخت؛ یک سیلی بسیار محکم و قانونی و داغ به صورت سیاه دشمن زدند که هنوز گیج است و نمی‌داند چه به روز او آمده است.

البته در منطقه‌ی مقاومت، هرکس برای خود سهمی تعیین کرده است؛ باشید تا ببینید. «حشد الشعبی» و «حزب‌ الله» و «انصار الله» و ... می‌گویند ما سهم خودمان را داریم.

رهبر عزیز فرمودند آنچه باید اتفاق بیفتد، این است که آمریکای تبهکار، گورش را از منطقه گم کند و زودتر وجود نحسش را بیرون ببرد و اگر دیر بجنبد، فرزندان مقاومت این نجاست را از منطقه خواهند شست.

در پایان خطبه جملاتی به امت مقاومت، به‌ویژه عزیزانمان در کشور عراق عرض می‌کنم:

اعزی باسم آیات العزا امه المقاومه باجمعها باستشهاد سیدالشهداء المقاومه الحاج قاسم سلیمانی و رفاقه الشهدا و بسمی و بسم شعب الایرانی و ائمه الجمعه و الجماعات فی ایران ابارک خاصه للعراق العزیز و شعبه المجاهد و مرجعیه الحکیمه. هذا الوسام الذی قلّدهم الله تعالی ایاه باستشهاد قائد الانتصار الشهید ابومهدی المهندس بعد ان کانوا مشرّفین باوسمه عظیمه فی جهادهم ضد الاستبداد الصدامی و الاحتلال الالحادی و الارهاب التکفیری و انا اذ اعزی الامه بهذا المصاب الجلل اود ان اوکد المفهوم العظیم لهذه شهاده العظمی فقد جاء هذا الدم المبارک من دماء ایرانیه و اخری عراقیه لیکون شاهد عیان علی سمود الامه و ثباتها علی درب الجهاد و المقاومه متکاتفه متعاوده و تاکیدا هاثما علی وحده امه الاسلامیه التی لم یصنع عزمها بل وقفت شامخه الراس رابطه الجعش تشیع شهداءها فی کلا البلدین بحشود میلیونیه تذکر بمشاهد الاربعین الرائع و تقیم احتفالات التکریم فی کل بقاء المقاومه و تجدد العهد معهم بالمطالبه بثأرهم و السیر علی خطائهم حتی ازاله ارجس الشیطان الاکبر من المنطقه عن قریب ان شاء الله و هذا ما اکده السید القائد قائلا ان جمیع محب المقاومه یطالبون بالثأر و ان نهج الجهاد و المقاومه سیستمر بدوافع المدافعه و ان النصر الحاسم سیکون حلیف مجاهدی هذا النصار المبارک بعون الله العزیز المنتقم و ما انصر الّا من عند الله العزیز الحکیم.



[1] . نحل: ۱۲۸.

[2] . همان.

[3] . نام آن شخص، هَمَّام بود که شخصی عابد و از شیعیان امام علی (علیه السلام) بود.

[4] . محمدباقر مجلسی، بحار الانوار، ج۶۷، ص۲۴۹.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *