متن سخنرانی در جمع اعضای قرارگاه ملی خواهران و معاونین خواهر 1394/6/16


پیوند های مرتبط »
جزوه pdf

چند نکته درباره اتحادیه

من از زیارت شما خوشبخت هستم و خیر مقدم عرض می­کنم به شما که از راه­های دور و نزدیک تشریف­فرما شدید و اردوگاه شهید باهنر را با حضورتان نورانی کردید. امیدوارم در اجلاس سوم از کنگرة یازدهم، هم شما از برنامه­ها استفاده کنید و هم طراحی­های کلان اتحادیه از نظرات، نشاط و معنویت شما ان‌شاءالله بهره‌مند شود. بنده هم به سهم خودم به عزیزانی که سال گذشته عضو قرارگاه ملی بودند، خسته نباشید عرض می­کنم و امیدوارم ان‌شاءالله از تجربه­ای که در این مدت به دست آوردند، در مسیر زندگی بهره­مند باشند و استفاده کنند. اتحادیه هم همواره از حضور، صفا، تجربه و نشاط مؤمنانة آنها ان‌شاءالله بهره­مند باشد. البته بنا است که مجمعی از اعضای قرارگاه ملی در دوره­های مختلف شکل بگیرد تا عزیزان وقتی که از دبیرستان فارغ­التحصیل شوند، از همین طریق ارتباطشان با مجموعه حفظ شود. چه کسانی که مسئولیت­هایی را در اتحادیه می­پذیرند و سرگروه می­شوند، و در بخش­هایی خدمت خواهند کرد، و چه کسانی که چنین فرصتی را ندارند، به امید خدای متعال ارتباطشان با مجموعه حفظ شود و هر از چندگاهی جلساتی داشته باشند. به این ترتیب مجموعه بتواند از نظر آنها که طبعاً بعدها بیشتر مطالعه می­کنند، رتبة علمی و فکری و فرهنگی­شان، ارتقا پیدا می­کند، استفاده کند.

از نمایندة عزیزان در شورای مرکزی، خانم یوسفی هم تشکر می­کنم. عضو خیلی خوب، فعال و متین و شایسته­ای بودند و از طرف دانش­آموزان ما در شورای مرکزی خوب نمایندگی کردند. برای ایشان هم آرزوی توفیق می­کنیم و ان‌شاءالله در مسیر پیش ­رو شاهد موفقیت­های بیشتر ایشان باشیم.

عزیزانی هم که اخیراً در اجلاس اردبیل عضو قرارگاه ملی انتخاب شدند، به آنها هم خیر مقدم عرض می­کنیم، به ایشان تبریک می­گوییم و برایشان آرزوی توفیق می­کنیم. ان‌شاءالله آنها هم بتوانند یک دورة خیلی خوب، بانشاط، جدی و باکیفیتی را در این مسئولیت پشت سر بگذارند و اتحادیه از نگاه آنها، دیگاه­های خوبشان، ابتکاراتشان و پیشنهادهای ایشان استفاده کند و بهره‌مند باشد.

امیدوارم انتخابات پیش­ رو که طبعاً انتخابات سالم، بی­حاشیه و آکنده از تقوای تشکیلاتی و ایمانی خواهد بود، به‌خوبی برگزار شود و به سرانجام برسد. امیدوارم منتخب شما در شواری مرکزی به این ترتیب معیّن شود و نمونه‌ای از یک انتخابات شایسته و متین برگزار شود که در عین رقابت، رفاقت­ها و حریم­ها حفظ ‌شود و الگویی برای انتخابات پیش­ رو باشد.

 

اهمیت انتخابات مجلس و خبرگان

ما دائماً در کشورمان انتخابات داریم، اواخر سال جاری، هم انتخابات مجلس خبرگان و هم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. البته بیشتر شما صاحب رأی نیستید؛ ولی توقع است که در فضایی که به عنوان فضای انتخاباتی در کشور شکل می­گیرد، مراقب باشید که اتحادیه صیانت و حفظ شود و مورد طمع جناح­ها قرار نگیرد. با توجه به اینکه در انتخابات شورای اسلامی، انگیزه­های محلی و شهری و شهرستان و منطقه­ای بیشتر است، از انتخابات ملی مثل انتخابات ریاست جمهوری متفاوت است. با این ملاحظه باید بیشتر مراقبت کرد. خود شماها، مسئولین محترم اتحادیه و معاونین خواهران، مراقبت باشند که ضمن صیانت از فضای اتحادیه که تشکل انقلابی و تربیتی محسوب می­شود، بچه‌ها بتوانند جهت تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، در فرایند انتخابات حضور مؤثر داشته باشند. در هر شرایطی باید آرمان‌های انقلاب اسلامی را ترویج کرد و کسانی که از این آرمان­ها پیروی می­کنند، به شکل طبیعی در فرایند گفتمان‌ها تقویت خواهند شد.

 

ضرورت شناسایی ترفندهای دشمنان در انتخابات خبرگان و مجلس

به مناسبت انتخابات پیش­ رو، یک نکته هم راجع‌به انتخابات مجلس خبرگان عرض کنم. در مورد انتخابات مجلس، هدف­گذاری دیگران این است که ما مجلسی داشته باشیم با تراز انقلابی پایین­تر. این تصمیمی است که در مجموعه‌هایشان گرفته‌اند و مقدّماتش را فراهم می‌کنند. این یک نکتة جدی است. علاقه‌مند هستند که مجلس از نظر انقلابی و ولایی رتبه پایین­تری داشته باشد و بتوانند عناصر خود را وارد آن کنند. طبیعی است که شورای نگهبان مراقبت خواهد کرد، ولی مراقبت­های شورای نگهبان مراقبت­های حداقلی است. اینجا بیشتر نیازمند روشن‌بینی مردم و جامعه هستیم. تحرک نیروهای انقلابی و مؤمن برای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در فضای انتخابات می­تواند کمک مؤثری کند که مجلس شورای اسلامی پیش ­رو، مجلس انقلابی، مؤمن، متعهد، شجاع، استکبارستیز و در عین حال دانشمند و دارای فهم ملی باشد.

درباره مجلس خبرگان، با توجه به جایگاه آن، تصمیم دارند که مجلس خبرگان را سیاست­زده کنند؛ در حالی که جایگاه مجلس خبرگان، جایگاه رفیع و منیعی است برای مأموریتی بزرگ. به صورت طبیعی کار زیادی ندارند؛ منتها جایگاه و موقعیت این مجلس، بسیار رفیع است؛ زیرا با رهبری مرتبط است؛ بنابراین هدفگذاری آنها این است که بتوانند این مجلس را دستخوش بازی­ها و افکار سیاسی و جناح­کشی­های سیاسی کنند تا بتوانند از این رهگذر افرادی را با نگاه‌های متفاوت وارد این مجلس­کنند. آنجا باز به دقت و مراقبت مردم نیاز دارد. شما هم به سهم خودتان مراقب باشید. شماها اگر رأی هم ندهید، ولی فکر می­کنم هر کدام از شما، تعدادی رأی دارید؛ زیرا در محیط خانواده، فامیل و دوستان مؤثر هستید؛ چون فرض بر این است که شما از رهگذر عضویت در اتحادیه و فعالیت­های اجتماعی و مطالعه‌تان، شخصیت برتری دارید.

فردا انتخابات در پیش­ دارید. ان‌شاءالله که به شایستگی، سلامت و عافیت برگزار شود و شما بتوانید از بین همین شایستگان، شایسته­ترین را به شورای مرکزی بفرستید. طبعاً عزیزانی که در این فرایند حضور پیدا می­کنند و کاندیدا می‌شوند، ضمن اینکه مهم است که بتوانند نقش­آفرینی کنند، مهم‌تر این است که کار سلامت باشد و شخص شایسته‌ای وارد شورای مرکزی شود. هر کدام از شما برگزیده شود، از نظر ما خوب است و باعث روشنایی چشم است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

زیارت امام رضا (علیه السلام) یک زیارت استثنائی است

امروز و این ایام، ایام زیارتی مولای ما، حضرت علی­بن موسی الرضا (علیه السلام) است. خوب است که ما همه آرزو کنیم، خداوند متعال و مهربان به زودی زیارت آن حضرت را روزی ما کند و مکرر روزی شود که ان‌شاءالله همه ما از انوار تابناک این حرم مطهر و پرنور استفاده کنیم و بهرمند شویم. تجربه­های معنوی که در حرم و زیارت برای انسان مخصوصاً در دوران جوانی فراهم می­شود، فراموش­نشدنی است و آثارش حقیقتاً غیرقابل توصیف است. بنابراین باید دعا کنیم و از خداوند متعال و مهربان بخواهیم که ان‌شاءالله این توفق بزرگ مکرر نصیب ما شود. در بین ائمه هدی (سلام الله علیهم اجمعین) زیارت حضرت رضا (علیه السلام) فوق­العاده مورد تأکید است. حالا چه اسراری است و چه رمز و رازی دارد؟ از ما پوشیده است.

این زیارت نورانی حقیقتاً آثار اعجاب­انگیزی در صفابخشی، رشد معنوی، تقویت بنیه ایمانی و تحصیل مغفرت الهی دارد و حق است که جزء آرزوهای همیشگی انسان مؤمن باشد.

 

چگونگی بهره‌مندی از دعای عرفه

نکتة دیگر اینکه امسال به امید خدای متعال، سال تحصیلی با روز عرفه شروع می­شود. دهة نخست ذی­الحجه در بین روزهای سال، از نظر فضای معنوی، مثل شب­های قدر است. خیلی قیمتی است و هیچ فرصتی پیش ­خدای متعال برای ارتباط گرفتن، انجام کارهای شایسته و خیر، محبوب­تر از این­ دهه نیست.

این تقارن را به فال نیک می­گیریم. در ایام جوانی مناسب است که ارتباط­های شورانگیزی با حضرت حق برقرار کند. این امکان را شما می­توانید با استفاده از فرازهای مناجات عرفه سید الشهدا (علیه السلام) فراهم آورید. پیشنهاد می‌کنم از همین حالا برای آن روز بسیار عزیز آماده شوید. شاید برای کسی ممکن نباشد در روز عرفه از اول تا آخر این مناجات مفصل و طولانی را بخواند، اشکالی ندارد. بعضی­ها فکر می­کنند که واجب است از اول این مناجات نورانی را تا آخر آن یکجا بخوانند. در حالی که ممکن است برداشت نداشته باشند، خسته باشند و اقبال نداشته باشند. آن دعا یک غذای پر و پیمان معنوی است. من توصیه می‌کنم از همین حالا مقداری از مناجات نورانی را بخوانید و فرازها و صفحاتی را برای خود انتخاب کنید و علامت بگذارید. اگر آن روز این امکان وجود داشت که همه آن دعا را در یک جمع مؤمنانه و باصفا بخوانید، بهتر، و اگر نشد، حداقل از آن فرازهای منتخب استفاده کنید. منحصر به روز خاصی هم نیست، در هر فرصتی می­توانید از قطعات برگزیده، مناجات داشته باشید، بعد از نمازهایتان می­توانید استفاده کنید، در قنوت نمازها می­توانید استفاده کنید. چقدر خوب است که بچه­ها از همین حالا ذخیرة خودشان را از همین جملات آسمانی فراوان کنند؛ چون الان ذهن شما آماده است که قطعاتی از مناجات عرفه را حفظ نماید و همه عمر از آن استفاده کند.

به هر حال از آن روز بهره‌مند شوید و آن را به تجربة جاری در زندگی تبدیل کنید و لحظات شورانگیز ارتباط با خدای متعال و گفتگوی با حضرت حق را برای خودتان بسازید. از خداوند توفیق بخواهید که این امکان برایتان فراهم شود. امیدواریم امسال با این تقارن، سال معنوی­تری برای مدارس، آموزشگاه­ها و دانشگاه­های ما رقم بخورد.

 

دشمن درصدد تضعیف روحیه استکبارستیزی مردم است

مطالعة وضعیت عمومی کشور نشان­می­دهد که به بهانة جریان مذاکرات و توافق هسته­ای، هم طراحی­های بیرونی مفصل و هم طراحی­های شیطانی در داخل کشور همه می­خواهند دست به دست هم بدهند تا روحیة جهادی و استکبارستیز و سلطه‌ستیز را در بین ملت و جوانان ما تضعیف کنند. این اتفاق، اتفاق ساده­ای نیست. به مراتب این هدف برای دشمنان ما مهم­تر از مسئلة هسته­ای است. دقیق شوید، به مراتب مهم‌تر است. جریان هسته­ای یک جریان خاص روشنی است که مسیری دارد، و الان هم برجام که هنوز توافق نیست و یک پیس­نویس است، در داخل و خارج بررسی می‌شود. همانطور که حضرت آقا فرمودند، سایرین هم که در حواشی هستند، آن را مطالعه کنند تا ان‌شاءالله آنچه مصلحت کشور است، اتفاق بیفتد. در این مقطع هیچ چیزی قابل استناد به رهبری نیست. نظرات مبارک حضرت آقا شناخته‌شده، واضح و روشن است، و فرمودند چیز مخفی هم نیست، همین مطالبی است که به صراحت، در رابطه با رفع تحریم­ها به صورت یکجا مطرح شده است.

خود جریان مذاکرات هسته­ای و توافق، یک قسمت از مسئله است؛ اما اتفاق بسیار مهم، در جریان مذاکرات و پساتوافق، عبارت است از گرفتن نفس انقلابی ما و روحیة مجاهدت، سلحشوری و ظلم­ستیزی و ایستادن در برابر قلدرهای جهان و شکستن قدرت پوشالی ابرقدرت­های ظاهری. آنها بتوانند این امتیاز بزرگ را از ملت ما به تدریج بگیرند و هر مقدار بتوانند کاهش بدهند، آن را یک توفیق بزرگ برای خودشان حساب می­کنند. مسئله اصلی این است. مسئله اصلی، برجام و امثال اینها نیست. بعضی­ها دارند اشتباه می­کنند؛ لذا دقت کرده باشید، مدتی است که رهبر خردمند و هوشیار و بصیر و دیده­بان و حکیم، دقیقاً دارند از همین مسئله صیانت می­کنند. رهبر عزیز و عالی‌قدرمان طی ماه­های گذشته به هر مناسبتی که صحبتی داشتند، مسئله رویارویی ما با استکبار جهانی را به عنوان خط اصلی انقلاب اسلامی و مسئله سلطه‌ستیزی و استکبارستیزی مخصوصاً با نماد روشنش در عصر ما که رژیم پلید آمریکا است، و اعوان و انصارش، دائماً مطرح کرده است. این خط الان در جامعه ما به شدت فعال است و می­طلبد که مؤمنین و گروه­های انقلابی، در رابطه با این مسئله از خودشان حساسیت مضاعف نشان دهند؛ منتها خردمندانه، عاقلانه و هنرمندانه. می‌خواهند این منطق درخشان انقلاب اسلامی را که برای همه ملت­های آزاده جهان چشم‌نواز و دلنواز است و یکی از علت­های اصلی استقبال ملت­های جهان از انقلاب اسلامی و محبوبیت انقلاب اسلامی ایران است، از بین ببرند. باید این ترفند آنان را به‌خوبی در بین مردم ترویج، تببین و تقویت کنیم.

ما به لحاظ تربیتی سال‌ها است که مسئله تربیت حماسی را مطرح کرده‌ایم و در اطرافش نظریه­پردازی شده و مباحثاتش انجام شده است. در تشکیلات ما هم تا قسمتی شناخته شده است. منتها خیلی مانده تا مسئله با ابعاد کاملش شناخته شود. به عنوان رویکرد تربیتی حاکم بر اتحادیه­های انجمن اسلامی دانش­آموزان، تربیت حماسی انتخاب شده است. انسان مؤمن، چه مرد، چه زن، باید مجاهد باشد، روحیه جهادی داشته باشد، سلحشور باشد، در برابر ستمگران مقاوم باشد، در برابر ظالمان موضع داشته باشد، دائم درصدد ضربه زدن به جبهه باطل باشد. انسان مؤمن این‌گونه است. اصلاً خوراک روز و شب انسان مؤمن است. ملاک صدق ایمان است، اگر این ویژگی‌ها را نداشته باشد، ایمانش زلال نیست. معیار اینکه کسی ایمانش ایمان صادقی است، این است که اهل جهاد باشد و جهاد، یعنی رفتن به مصاف دشمن، موضع داشتن، خط­کشی داشتن، جبهه­بندی داشتن. در غیر این صورت می‌شود مؤمن قاعد، ضعیف، بی‌خاصیت، منزوی و حاشیه‌نشین که ظالمان و ستمگران بر او سلطه پیدا می­کنند و از او بهره­کشی می­کنند، یا نهایتاً اینکه برای آنها ضرری نخواهد داشت.

انسان مؤمن تراز، یعنی مؤمن مجاهد فی­سبیل الله، تربیت شده با روحیه سلحشوری و مجاهدت و ظلم­ستیزی که هرگز زیر بار ظلم و ستم نرود؛ بلکه در برابر ستمگران و سلطه­گران و نظام سلطه و استکبار، موضع دارد، می­ایستد، تضعیف می­کند و به هر شکل ممکن به آن ضربه می­زند.

 

دو نقطه تمرکز فعالیت‌های دشمن

1. کاهش حیا در جامعه

جریان فرهنگی که از آن به تهاجم فرهنگی تعبیر می­کنیم، الان دو نقطه عملیاتی دارد و دارد عملیات سنگین انجام می­دهد. با همه امکاناتش هم وسط این دو کانون دارد عملیات می­کند. اول کاهش حیا و عفت در جامعه است. اگر حیا لطمه بخورد، ایمان پشت سرش می‌رود. این واقعیت و امری قطعی و مسلّم است. خانم­ها و آقایان مشترکاً هدف هستند، اما هدف اصلی­تر ضربه به حیا و عفت بانوان جامعه است. خانم­ها مظهر سلامت جامعه محسوب می­شوند، اگر آنها ناسالم شوند و آسیب ببینند، جامعه در مسیر فنا قرار می­گیرد. اینجا نقطه ثقل عملیات شیطان است. شیطان بزرگ و کوچک، شیطانک­ها و جن و انس، همه دست به دست هم دادند تا حیا در جامعه ما کاهش پیدا کند و عفت آسیب ببیند. الان وقتش است که جامعه مؤمنان، مؤمنان مجاهد، مخصوصاً جوانان که عمدتاً جهادگر هستند، به میدان بیایند و درست نقطه مقابلش عملیات کنند.

 

2. کاهش روحیه انقلابی مردم ایران

نکته دومی که دشمن روی آن تمرکز کرده و سرمایه­گذاری جدی می­کند، این است: کاهش روحیه انقلابی ملت ایران. در گذشته­ها مبارزه با استبداد و حالا مبارزه با استعمار و استکبار دستور کار انقلاب اسلامی­ بوده، و انقلاب هیچ وقت از آن جدا نبوده است. لذا از اول مسئله فلسطین و رویارویی با جریان استکبار در صحنه­های گوناگون منطقه و جهان برای ما مطرح بوده و همیشه هم مطرح است. حالا می‌خواهند به این روحیه لطمه بزنند و احساسی را که برخاسته از مبانی ناب قرآنی و ایمانی ما است، کاهش دهند و زیر سؤال ببرند که چرا باید هزینه بدهیم؟ چرا مرگ بر آمریکا بگوییم؟ چرا این‌قدر برای خودمان دشمن­تراشی کنیم؟ برای این کار تمام امکاناتشان را به میدان می­آورند؛ از اینکه دشمنان را بزک‌کرده نشان دهند تا اینکه بر مبانی ما خدشه وارد کنند و...

 

فضای دانش­آموزی، عرصه اصلی اقدامات انقلابی

برای رویارویی با آنها، جامعه حزب الله باید هوشمندانه و هنرمندانه عمل کند. این بحث صرفاً شعار نیست، کارِ حساب‌شده، فکری، هنری و ابتکار می­خواهد. به نظر من، صحنة اصلی این اقدامات، در درجة اول فضای دانش­آموزی کشور است. چه در آن میدان اول که مسئله حیاستیزی باشد، چه در این بخش دوم، یقیناً و بدون کوچک‌ترین شکی در هر دو حوزه اولویت دشمن، جامعه دانش­آموزی کشور است. اتفاقاً برای رویارویی هم باید همین دو عرصه فعال شود. به نظر من اتحادیه امروز مأموریت ویژه­ای در این بخش دارد؛ زیرا یک تشکل خوشنام، خوش­سابقه، شناخته­شده، عمیق، مورد تأیید، دلداده آرمان­های انقلاب و رهبری است. اتحادیه را چنین مجموعه­ای می­شناسند. شما به وقتش در اوج دوره اصلاحات که همین مباحث مطرح شده بود، به شکل دیگری به میدان آمدید، جهاد بدون آمریکا برگزار کردید، جهاد بدون صهیونیست برگزار کردید، در این زمینه مباحثات داشتید، در فضاهای مدرسه­ای در این زمینه­ها فعال شدید و... اینها سابقه­های شما است. الان هم دوستان من باید به میدان بیایند و کاری کارستان بکنند. طراحی اولیه­اش هم شد. همین امروز بعد از اعلامی که ما کردیم، بلافاصله دوستان فعال شدند، و قرارگاه جنبش هم باید فعال شود. شما هم در این اجلاس فرصت­هایی را بگذارید، فکر کنید که چگونه می­شود با این توطئه شیطانی بسیار خطرناک که اصلاً چیز ساده­ای نیست، مبارزه کرد. البته مبارزه‌ی خردمندانه و هنرمندانه می­خواهد؛ چون بحث فرهنگی است. باید جاذبه­های لازم را داشته باشد، مخصوصاً با محوریت افشاگری جریان استکبار و سلطه با تمرکز بر شیطانک که همچنان آمریکا است. باید جنایت آنها به نسل جدید معرفی شود.

فهرستی از کارها را دوستان شروع کرده‌اند، امیدواریم ان‌شاءالله به اوج برسانند و در اوایل سال تحصیلی، شاهد فعالیت‌هایشان باشیم. البته در این اقدامی که می­خواهد انجام شود، به لطف خدای متعال موضوع هسته­ای را هم بررسی خواهیم کرد؛ چون مسئله هسته­ای به عنوان دانش و دستاوردی که بحمدالله فرزندان انقلابی مؤمن ما به آن دست پیدا کرده‌اند، از سرمایه­های کشور برای به چالش‌ کشیدن قدرت‌های بزرگ است و چیزی نیست که بشود آن را دست­کم گرفت. کسانی می­خواهند دائماً مسئله هسته­ای را کوچک جلوه دهند، این هم یکی از همان ترفندها است که باید آن را بررسی کرد. مطالبه ملی نسل جدید است و نباید از این سرمایه­ها عبور کرد. باید حفظش کرد و آنها را به میدان آورد. این هم مشق ویژة امسال ما است که همه ما به طور مشترک باید بنویسیم و به میدانش برویم. جدی و حساب­شده، از همین اجلاس هم شروع کنید. ان‌شاءالله در گفتگوهایی که با سایر تشکل­ها خواهد شد، از این ظرفیت به صورت مشترک استفاده شود تا موج عظیم مقابله شکل بگیرد. امیدواریم ان‌شاءالله بتوانیم یک موج سراسری متفاوتی را علیه طراحی­های دشمن به سامان برسانیم.

 

یک فرصت جدید برای اتحادیه

ما از اینکه در تقسیمات جدید، اتحادیه ما وارد متوسطه اول می­شود، خیلی خوش‌وقتیم. این را هم باید دوستان با سرعت بیشتری تدبیر بکنند. تطبیق و هماهنگی­ انجمن اسلامی از اول با دبیرستان بوده، لذا تشکیلات ما در مقطع راهنمایی حضور نداشته ‌است، مگر به مناسبت و در بعضی از جاها. خاطرتان باشد، من به مناسبت­هایی در جمع دوستان مطرح کرده بودم که به فکر مقطع راهنمایی و چگونگی ورود به آن بخش باشید. بعضی از استان­های ما به صورت ابتکاری کار را شروع کرده‌اند، مثلاً مدت­ها قبل در خراسان رضوی این کار شروع شد که از همان سال­ها تجربه‌ای به دست آمد. الان در این تقسیم جدید، در واقع دبیرستان کمی توسعه پیدا کرده و اسم راهنمایی برداشته شده است. حالا که این فرصت فراهم شده، باید اتحادیه، یکپارچه و با سرعت برود سراغ متوسطة اول. دستور رهبر معظم هم این است که در همه دبیرستان­ها باید انجمن داشته باشیم، و این مستلزم یک عملیات گسترده و جدی است؛ البته با حفظ کیفیت. سال جدید باید حتماً توسعه کمی، هم­پای ارتقای کیفی داشته باشیم. حالا یک بستر جدید فراهم شده به نام متوسطه اول. این را باید قدر دانست و ان‌شاءالله این مشعل انقلابی را در آنجا هم به اهتزاز درآوریم. این را هم دوستان در برنامه‌شان در نظر داشته باشند.

 

فیلمی که باید آن را دید

در جمع شما از کارگردان متعهد دوست داشتنی­مان، جناب آقای مجید مجیدی به خاطر ساختن یک فیلم متفاوت دربارة کودکی پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) صمیمانه تشکر می‌کنم. من وقتی که دفعه اول ایشان را دیدم، به ایشان گفتم کاش اجازه دهید دست شما را ببوسم. این کار، کار خیلی بزرگی است. بعدها معلوم می­شود که از نقطه آغاز آن، با عنایت و هدایت مولا بوده است. پاسخ هنرمندانه، درجه یک، فاخر و واقعاً دوست­داشتنی است به یاوه­سرایی­هایی که در فضای جهان امروز دربارة شخصیت پیامبر عظیم‌الشأن صورت می­گیرد. به ایشان گفتم: من اصلاً احساس نکردم سه ساعت نشسته‌ام و فیلم دیده‌ام. تقریباً در تمامی بخش­ها، ایشان بهترین­ها را به کار گرفته و بحمدالله توانسته اثری فاخر را تقدیم کند. ما به عنوان اتحادیه انجمن­های اسلامی دانش­آموزان، و بنده هم به سهم خودم، از ایشان و کسانی که در این کار همت کردند، تشکر می‌کنیم.

همه شما این فیلم را ببینید و دیگران را هم تشویق کنید که آن را ببینند. بنده با اینکه خیلی اهل فیلم نیستم، ولی الان کاملاً مشتاق هستم که برای بار دوم و حتی سوم، این فیلم را ببینم. اولین کسی که این فیلم را دید، رهبر عزیز و عالی‌قدر ما بود. سطح هنری و دقت­های عالمانه ایشان در این حوزه بر کسی مستور و مخفی نیست. بعد از اینکه کار را دیدند، تحسین کردند و به آقای مجیدی گفتند: من همین الان دوباره حاضرم سه ساعت دیگر هم بنشینم و این فیلم را ببینم.

یک کار سحر­انگیز و برخاسته از عنایات حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) است. فکر می­کنم برای جامعه نوجوان کشور ما خیلی شیرین، فوق­العاده و دلپذیر است؛ چون مربوط به دوران کودکی آن حضرت است، و هم مادر بزرگوار آن حضرت، حضرت آمنه (سلام الله علیها)، و هم دایه بزرگوارشان در این فیلم دیده می­شوند.

جالب اینکه از لحظة نوزادی تا دوازده سالگی حضرت که در این فیلم روایت شده، بدون اینکه بخواهند نور بیندازند و از روش‌های مصنوعی استفاده کنند، شما حضرت را می­بینید، ولی چهره حضرت را نمی­بینید. این هم از امتیازهای این فیلم است. در برخی فیلم­ها روی چهره نور قرار می­دهند که مصنوعی است و البته خیلی وقت­ها چاره‌ای هم نیست. اما ایشان توانسته خیلی هنرمندانه، نه در نوزادی، نه در کودکی و نه در نوجوانی، چهره حضرت را نشان ندهد؛ ولی بیننده دائماً احساس می­کند حضرت را می­بیند.

سرمایه بزرگی از رهگذر این فیلم برای کارهای بزرگ بعدی فراهم شده است. ان‌شاءالله خدای متعال پاداش خیر به همة دست‌اندرکاران آن کرامت کند. امیدواریم ان‌شاءالله بتواند دل­ها را فتح و فطرت­ها را بیدار کند و در سطح جهانی موج گسترده­ای را به راه بیندازد. الان در دنیا راجع‌به اسم نورانی محمد حساسیت وجود دارد. در یکی از سفرهای اروپایی، وقتی پاسپورت دادم، آن شخص گفت: محمد؟ گفتم: یِس (بله). گفت: این اسم چقد زیاد است، محمد محمد... پشت سر هم می­گفت محمد. به او گفتم: تازه اولش است، در کشور خودتان فراوان با کسانی روبرو خواهید شد که از سر شوق و رغبت نام خودشان و بچه­هایشان را نام دلربای حضرت بگذارند.

برخلاف اراده دشمنان، دشمنی­ها و موجی که از انقلاب اسلامی در جهان آفریده شد، این نام را گسترش داد و زنده کرد.

این فیلم یک قرائت لطیف و جذاب و حقیقتاً فطری و دوست‌داشتنی از شخصیت حضرت است که نیاز امروز دنیای اسلام و دنیای جدید است. ان‌شاءالله که شاهد رونق بیشتر آن باشیم.

خدای متعال را سوگند می­دهم به حق حضرت رضا (علیه السلام)، ما را از نظر عنایت آن حضرت بهره‌مند کند. خدا را قسم می­دهیم به عزت حضرت رضا (علیه السلام)، روزبه‌روز به عزت و عظمت اسلام، مسلمین، جمهوری اسلامی، رهبر عظیم‌الشأن و ملت عزیز ما بیفزاید. خدای متعال را قسم می­دهیم به جلال حضرت رضا (علیه السلام)، دشمنان اسلام، آمریکای جهان­خوار، رژیم صهیونیستی، انگلیس خبیث، داعش پلید، آل سعود ملعون، بیش از این خوار و ذلیل و منکوب بفرماید. خدا را قسم می­دهیم به حق محمد و آل محمد (علیهم السلام)، ما را جزء منتظران واقعی ظهور امام زمان قرار دهد. امسال را برای اتحادیه و انجمن­های اسلامی ما، سال مبارکی قرار دهد و بر رونق انجمن­های ما بیفزاید.

 

 



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *