متن بیانات در جمع اعضای قرارگاه ملی دختران (دوازدهمین کنگره سراسری اتحادیه دانش آموزان) 1395/6/14



کنگره‌ای خاص و معنوی 

به همه‌ی شما عزیزان ایام پر فروغ ماه ذی‌الحجه را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. به همه‌ی شما عزیزان خوشامد می‌گویم که از سراسر نقاط میهن عزیز و سرافرازمان در اجلاس مهم تشکیلاتی ما، یعنی کنگره‌ی دوازدهم تشریف‌فرما شُدید و با حضور خود، به این اجلاس، نور و صفا و معنا بخشیدید.

امیدوارم خداوند تبارک و تعالی از برکات این ایام که در بین روز‌های سال دارای فضیلت و شرف و امتیاز و محبوبیت خاصی است، همه‌ی شما را بهره‌مند سازد.

به وجود عزیز و نازنین شما، وقار و حیا و صفای شما، نشان زهرایی که همراه شما است، یعنی چادر و حجاب شما افتخار می‌کنیم و خدای متعال را به خاطر داشتن عزیزانی مانند شما شاکریم. به لطف خدای متعال، با روشن‌بینی و بصیرت و فهم درست، انجمن‌های اسلامی را به عنوان پایگاه ایفای نقش انقلابی خود انتخاب کردید و به این شبکه‌ی نورانی پیوسته‌اید تا هم بهره‌مند شوید و هم مجموعه را بهره‌مند سازید.

این جلسات ما از جمله معجزات اتحادیه است؛ اینکه جوانی در سن شما، آن هم دختر خانم، بتواند آرام بنشیند. من در جمع‌های جوان بوده‌ام؛ واقعاً جلسات اتحادیه متفاوت است و البته جا‌هایی که ما هستیم، آن جوان‌های متفاوت هم متفاوت می‌شوند. به هر حال؛ ارتباط من با جوانان، قلبی است و اصلاً سطحی و تشکیلاتی نیست.

بنده بسیار خوشحالم که در جمع شما هستم و از فضای حسینی که دختران عزیز ایلامی با سرود خود در جلسه ایجاد کردند، تشکر می‌کنم. این از برکات جلسه‌ی مستقل و جداگانه است. اگر شما با آقایان اجلاس مشترک می‌داشتید، دچار محرومیت می‌شدیم. چنانچه دختر‌های ما می‌خواستند برنامه‌ای اجرا کنند، هم خلاف بود و هم خودشان نمی‌خواستند. الان جلسه متعلق به خود شما است؛ برنامه اجرا می‌کنید و شادی می‌کنید و می‌گویید و می‌خندید و جلسه‌ صمیمی خواهرانه‌ای است. همین درست است. مجموعه‌ی ما باید شهد رعایت موازین الهی و اسلامی را به طور کامل بچشد. وقتی مجموعه‌ی ما دارای دو شبکه‌ی مستقل و شاخص انقلابی و اسلامی خاص خود است، باید در کل برنامه‌هایش چنین ویژگی مشخص باشد. حال که چنین است، چطور کنگره را استثنا کنیم؟ در این صورت گروهی که حقشان ادا نمی‌شود، دختران عزیز ما هستند. ممکن است این برگزاری مستقل، برای برگزارکنندگان کمی سخت باشد، اما من به دوستان گفتم از همه‌ی شما گرفتارتر، این بنده‌ی کمترین هستم، ولی با وجود این، هم در جلسه‌ی دختر خانم‌ها و هم آقا پسر‌ها حضور می‌یابم. بحمدالله این برنامه انجام شد. از عزیزان، جناب آقای علامتی و دوستان دفتر مرکزی و ستاد کنگره به خاطر تدابیر خوبشان تشکر می‌کنم.

 

ظرفیت فوق‌العاده سرود جهت ترویج معارف اسلامی و انقلابی

اخیراً در ماه مبارک رمضان به مناسبت مجلس شعری که در محضر رهبر عزیز و عالی‌قدرمان برگزار می‌شود، رهبری عزیز و هنردوست و هنرپرور و هنرمند انقلاب اسلامی، مطلبی را به تفصیل درباره‌ی سرود مطرح کردند. ایشان گلایه کردند که برنامه‌هایی از این قبیل کم شده است. سرود‌های انقلابیِ خوش‌ساخت و خوش‌مضمونْ جهت‌دهنده است و گاهی به اندازه‌ی ده‌ها جلسه‌ی سخنرانی و وعظ، اثرگذار؛ البته به شرطی که اجرا و موسیقی و محتوا درست انتخاب شود. به نظرم اتحادیه باید در این زمینه وارد عرصه‌ی تازه‌ای شود. ما در بخش نماد‌های انقلابی کاستی داریم؛ از جمله در همین بخش. باید درباره‌ی آن فکر و برنامه‌ریزی کرد. همت بچه‌های عزیز ما را می‌طلبد که به میدان بیایند و با ارائه کار خوب و اجرای مناسب، این خلأ را پر کنند. در این صورت خواهید دید که در کل کشور گروه‌هایی خواهند درخشید و آثار فاخری عرضه خواهند کرد. دوستان هم‌سن و سال ما که در جلسه هستند، یادشان است که گروه سرود آباده در ایام دفاع مقدس، چه طوفانی درست کرده بودند. هم پشت جبهه و هم در جبهه، آثار این دانش‌آموزان استماع می‌شد و شور می‌آفرید.

ما در مجموع، در بحث استفاده از هنر و نماد‌ها باید فکر‌ تازه‌ای داشته باشیم. در همین اجلاس شما که برگزیدگان سراسر کشور است، می‌شود به این مسئله فکر کرد.

 

ماهی برای بهره‌برداری معنوی جوانان

دوازدهمین کنگره‌ ما با ماه ذی‌الحجه مقارن شده که ایام ذکر و راز و نیاز و ارتباط صمیمانه و عارفانه با حضرت حق است. این ایام به جوانان تعلق دارد؛ چراکه زمینه و سرمایه‌اش را دارید. سرمایه‌ی این بهره‌مندی‌ها یک دل پاک و ضمیر صاف و قرب به فطرت است که همگی در وجود شما هست؛ فقط باید آن را غنیمت بشمارید. از اذکار نورانی این ایام استفاده کنید که برای شما جوانان است. مناجات عرفه‌ی امام حسین (علیه السلام) برای شما است. این دعا‌ها که برای نخستین دهه‌ی ذی‌الحجه وارد شده، نظیر ذکر شریف «لا إله إلّا اللهُ عَدَدَ لَیالی...» که از امیر المؤمنین (علیه السلام) وارد شده، مال شما است. اینها برای تقویت بنیه‌ی توحیدی و شکوفا کردن فطرت شما است. ان‌شاءالله از این فرصت‌های آسمانی و ملکوتی فیض ببرید و حظ وافر داشته باشید و ما را هم دعا کنید.

امیدوارم که در چنین فرصت‌های مغتنمی، سرمایه‌های معنوی خود را افزایش دهید. انسان در تمام زندگی‌اش با سرمایه‌های معنوی خویش زندگی می‌کند و دوران جوانی زمان کسب چنین سرمایه‌هایی است. هر چه الان کسب کنید، تا آخر عمرتان همراه شما است و به شما حرکت و انگیزه و معنا و تحمل و احساس خوب می‌دهد. صندوق ذخیره‌ی شما همین معنویات است. در آیه‌ی سال، فراز اول از خصال انصار المهدی این بود: «يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ».[1] این باب عشق و عاشقی مختص جوانان و دوران جوانی است. وقتی دختر جوانی مثل شما دست به دعا می‌شود، اتفاقات بزرگی در آسمان‌ها می‌افتد. وقتی این قطرات اشک که از یک حس معنوی و در یک اتصال ملکوتی و هیجان عرفانی از چشمه‌ی چشمان شما بر گونه‌ شما جاری می‌شود و مثل برگ گل اول صبح بهاری به صورت شبنم بر چهره‌ شما می‌نشیند، خدای متعال به شما مباهات می‌کند. این، سرمایه شما است. جوانی که اشتباه کرده، اشتباه خود را فهمیده، دلش لرزیده و کدورت را در خود احساس کرده، زود برمی‌گردد و ابراز پشیمانی می‌کند، محبوب خدای متعال است و به طور متقابل، آتش محبت در دل این جوان نسبت به خدای متعال روشن می‌شود و شعله می‌گیرد.

 

شرط لذت بردن از زندگانی

چند وقت پیش جماعت عظیم علما را خدمت آقا بردم و خدمتشان عرض کردم که علاوه بر جوانان، اخیراً پیرمرد‌ها و بزرگ‌تر‌ها هم از ما توقع دارند که برایشان فرصت دیدار بگیرم. من این جماعت را در روز مسجد محضر ایشان بردم. مطالب عالی مطرح شد. ایشان خطاب به آقایان علما فرمودند: در دل جوان قیامتی است و آمادگی جوانان برای پذیرش مسائل معنوی، سرمایه بزرگی است که باید آن را تقویت کرد. اگر دیر بجنبید، گرفتار فقر معنوی می‌شوید که خیلی خطرناک‌تر از فقر آهن است. اگر کسی گرفتار فقر آهن شود، کم‌خونی و پوکی استخوان پیدا می‌کند و... بعد هم تجویز قرص آهن که به صد شکل بیمارکننده است. نهایتش این است که انسان از نظر جسمی دچار مشکل است؛ این کجا و فقر معنویت کجا؟ این کجا و فقر نورانیت کجا؟ این کجا و فقر معنا کجا که کل زیست انسان را در معرض خطر قرار می‌دهد و معنای زندگی‌اش را می‌گیرد؟! چنین انسانی فلسفه‌ی زندگی‌اش زیر سؤال است؛ چراکه در این عالم به او خوش نمی‌گذرد. یک روز موفقیت است و یک روز شکست، یک روز جوانی است و یک روز پیری، یک روز بهره‌مندی است و یک روز از دست دادن. همه‌ی ما همواره در معرض کامیابی‌ها و ناکامی‌ها هستیم. این چه خوشی است؟! کسی در این عالم خوش می‌گذراند که توانسته باشد ظرفیت معنوی خویش و ارتباط خود را با خدا تقویت کند. چنین کسی به حیات طیّبه می‌رسد؛ همان حیاتی که قرآن درباره‌اش فرموده است: «مَن عَمِلَ صالِحًا مِن ذَكَرٍ أَو أُنثى وَهُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً؛[2] هر کس ـ از مرد یا زن ـ کار شایسته کند و مؤمن باشد، قطعاً او را با زندگی پاکیزه‌ای، حیاتِ [حقیقی] بخشیم». کسی که با ایمان و از روی ایمان عمل صالح انجام دهد، خداوند به او حیاتی پاک و طیّب و جدید می‌دهد. چنین کسی از این جهان فیض برده، و الّا باخته است.

بگذریم که در این زمینه هر چه بگوییم، دامنه‌ی سخن وسیع‌تر می‌شود و ماشاءالله جمع شما این قدر باصفا است که انسان دلش می‌خواهد همیشه از این حرف‌ها بزند.

غرض آنکه کنگره‌ی دوازدهم در چنین ایامی برگزار شده؛ ان‌شاءالله قدر بدانید و صندوق معنویت خود را تقویت کنید.

 

ویژگی‌های اعضای انجمن اسلامی

عنوان کنگره دوازدهم ما را به سمت حضرت ولیّ عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌برد.

این عنوان البته نسبت جالبی با آیه‌ی امسال ما نیز دارد که مربوط به امام عصر و یاران آن حضرت است و در واقع شرح خصال و ویژگی‌های یاران حضرت می‌باشد.

انجمن اسلامی آن فرصتی است که جوان عزیزی مثل شما در ارتباط معنادار با دوستانش می‌خواهد همین خصال و ویژگی‌ها را تمرین کند. ما با چه هدفی دور هم جمع می‌شویم؟ اول اینکه می‌خواهیم خود را برای یاری امام زمان آماده کنیم. چگونه؟! با تقویت همین ویژگی‌ها در پرتو ارتباط عاشقانه با خدا. برای این منظور باید این صفات را در خود تقویت کنیم: خاکساری، خدمت‌رسانی به مؤمنین، تقویت روحیه عزت و سرافرازی در برابر دشمنان و کافران، جهاد دائم و کوشش خستگی‌ناپذیر در همه‌ی عرصه‌ها، نترسیدن از زبان تیزتر از شمشیر سرزنش‌کنندگان و ملامت‌کنندگان. اینها ویژگی‌های انصار امام زمان است که شما آنها را در بهترین دوران زندگی خود تمرین می‌کنید. انجمن اسلامی پایگاه کسانی است که می‌خواهند خود را در سلسله‌ی پر نور یاران امام زمان قرار دهند. اعضای انجمن اسلامی جهانی فکر می‌کنند؛ چون مهدی‌دوست و مهدی‌باور هستند. در مدرسه‌ی خودشان هستند، اما به عالم، خوشبختی و مشکلات بشریت فکر می‌کنند.

انجمن اسلامی فرصتی است که جوانان با هم همکاری کنند تا برای امام زمان و آرمان مهدوی یار بگیرند و یارگیری کنند، دیگران را تحت تأثیر اندیشه‌های خود قرار دهند، حرف‌های خود را که زیباترین و قوی‌ترین و محکم‌ترین حرف‌های عالم بشریت است، سر دست بگیرند و دیگران را به آن دعوت کنند.

در دیدار با رهبری که به اتفاق شما عزیزان شرفیاب شدیم، آقا فرمودند: اول خودسازی، دوم دگرسازی، سوم اینکه برنامه‌های خود را از نظر کمّی و کیفی تقویت کنید، چهارم آنکه مخاطبان خود را توسعه و گسترش دهید و پنجم آنکه ارتباط خود را با یکدیگر حفظ کنید. در مورد اخیر ایشان تعبیر زنجیره‌ی مبارک را به کار بردند. اگر از دوران دانش‌آموزی هم خارج شُدید، ارتباط‌تان را ذیل انجمن اسلامی و به عنوان یک گروه مؤمن حفظ کنید. این برنامه‌ها باید در صدر کارهایتان باشد.

 

مسئولیت‌ها و وظایف افسران جنگ نرم

شما در آن دیدار، عنوان «افسر جنگ نرم» را از نائب امام زمان دریافت کردید و آقا این لقب و رتبه را برای شما پسندیدند. حال شما باید جنگ نرم را بیشتر بشناسید و عرصه‌های درگیری با دشمن را بیشتر شناسایی کنید و برای مقابله با او در صحنه‌ی مدرسه، طراحی و برنامه‌ریزی کنید. اگر این‌طور شود، به نگاهی کلان در عرصه‌ی جنگ نرم دست خواهید یافت. باید سهم خود را در مدرسه شناسایی کنید و برای مبارزه با جبهه‌ی شیطان وارد عمل شوید و جنگ نرم را در مدرسه‌تان فرماندهی کنید. انجمن اسلامی شما و مخصوصاً هیئت مرکزی می‌شود ستاد فرماندهی. شما افسران جنگ نرم هستید، نه سربازان. اگر می‌گفتند سرباز، معنایش این بود که دیگران وظیفه‌ طراحی و برنامه‌ریزی دارند و شما مجریان آن هستید. اما افسر، در میدانی که به او سپرده شده است، سِمت فرماندهی دارد. فرمانده کسی است که نقشه‌خوان و نقشه‌شناس و نقشه‌پرداز است. شما باید عملیات مقابله با جنگ نرم دشمن و در کنار آن حمله و طرح‌ریزی آفندی و پدافندی را بر عهده بگیرید. شما سِمت گرفته‌اید و حق آن را باید ادا کنید.

من روز دیدار خیلی افتخار کردم که آقا ما را پسند کردند؛ چون جامعه‌ی دانش‌آموزی جدی گرفته نمی‌شود و می‌گویند اینها بچه هستند. یکی از شما‌ها آنجا متنی خواند و گفت: نوجوان؛ اما آقا فرمودند: جوان. از چهارده‌سالگی آغاز سن جوانی است و آقا بر این مطلب تصریح کردند. وقتی شما می‌گویید نوجوان، نقشی برایتان قائل نیستند. اما آقا به شما افسر گفتند، یعنی نوبت فرماندهی کردن شما رسیده است. عرصه‌ی این جنگ آن‌قدر وسیع است که همه‌ی خانه‌ها و مدرسه‌ها و محله‌ها و خیابان‌ها را فراگرفته؛ لذا اولاً باید خودتان را به حساب بیاورید. ثانیاً دیگران هم باید روی شما حساب باز کنند. اینجا بود که ما، هم افتخار کردیم و هم احساس کردیم که کار سخت‌تر از قبل شد.

 

ضرورت بازتعریف وظایف انجمن‌ اسلامی

اتحادیه‌ی انجمن اسلامی باید با این منطق که رهبری عظیم‌الشأن فرمودند، دوباره خود را تعریف کند و کل تشکیلات باید بازتعریف شود و خطوط ارتباطی و شبکه و قرارگاه‌های خود را از نو تعریف کنیم. آیا الان قرارگاه‌های ما چنین سمتی دارد؟ آیا برنامه‌ی خودسازی و معنوی بچه‌های ما برای بر عهده گرفتن چنین عنوان بزرگی کفایت می‌کند؟ اگر کفایت نمی‌کند، باید برنامه‌ی خودسازی‌مان را نوسازی کنیم، برنامه‌ی دگرسازی خود را از نو تعریف کنیم، مهارت اثرگذاری روی سایرین و جذب دیگران را از نو تعریف کنیم و ساختار‌های تشکیلاتی خود را به عنوان یک مجموعه‌ی منعطف و نه بروکراتیک، تغییر دهیم تا متناسب با این مأموریت تازه باشد.

متأسفانه رفقای ما حواسشان نیست که مأموریت تازه‌ای به آنان داده شده و هنوز مبهوت و بهت‌زده دیدار با رهبری هستند. خواهش می‌کنم فارغ از عواطف و احساسات، آن جلسه را چند بار مرور کنید. ایشان در مقدمه صحبت‌هایشان، صحنه‌ی رویارویی استکبار با نظام اسلامی را ترسیم کردند. سپس فرمودند: یکی از محور‌های رویارویی ما، موضوع جوان است. جوانان ما را در همین میدان جنگ نرم سرقت می‌کنند و می‌برند. بعد مطالبه‌شان را از ما بیان داشتند: باید در این عرصه، وارد یک مبارزه‌ی جدید شوید و صحنه فعالیت را، چه در عرصه خودسازی و دگرسازی و چه در توسعه‌ی مخاطب و حفظ پیوند‌ها، دوباره برای خودتان تعریف کنید.

شما یک مجموعه‌ی دانش‌آموزی دیگر بیاورید که رهبر عزیز درباره‌ی آن این‌گونه صحبت کرده باشد. ایشان نائب امام زمان است و جایگاهشان عادی نیست. این همان جایگاهی است که اگر اشاره کند، ما برایشان جان می‌دهیم.

مجموعه‌ و قرارگاه‌های ما باید مأموریت‌هایشان را بر اساس آن دیدار بازتعریف کنند و شورا و دفتر مرکزی ما باید بازتعریف شود؛ چراکه مأموریت تازه‌تر و سنگین‌تری به ما داده شده است. وا غفلتا اگر همین‌طور جلو برویم و وارد فعالیت‌های جدید نشویم. در این صورت فرصت از دست ما می‌رود و دشمن همچنان به یکه‌تازی مشغول می‌باشد. با وجود شما از چنین چیزی دور هستیم و ان‌شاءالله هرگز چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.

شما در کنگره‌ی دوازدهم آمده‌اید تا با تجدید پیمان با امام عصر و با تکیه بر آرمان مهدوی و قرار گرفتن زیر پرچم نائب امام زمان و ولیّ فقیه، و با نشاط و جدیت بیشتر، دور جدیدی از فعالیت‌های تازه را در مجموعه‌ی ما رقم بزنید. باید با هر دوره‌ی کنگره، فضای جدیدی در مجموعه‌ی ما ایجاد شود.

 

اهمیت انتخابات اتحادیه

مقدمات انتخابات و کار‌های شورای نگهبانی آن انجام شده و شما باید فردا انتخاب کنید.

شورای مرکزی در مجموعه‌ی ما جایگاه مهمی دارد و خیلی از موفقیت‌های مجموعه به خاطر تصمیمات شورای مرکزی است و البته بعضی از ضعف‌ها هم به خاطر ضعف شورای مرکزی است. حواستان باشد. شورای مرکزی ریل‌گذاری می‌کند و سیاست‌گذاری و نظارت را بر عهده دارد. اگر شورای مرکزی وظیفه‌ی خود را خوب و قوی انجام دهد، مجموعه‌ی ما وارد فضای تازه‌ای می‌شود.

سعی دوستان ما مشکور است و از همه‌ی آنانی تشکر می‌کنم که زحمت کشیدند. تشکر می‌کنم از اعضایی که در سه سال گذشته تغییر کردند، چه دختر خانم‌ها و چه آقا پسر‌ها و چه منتخبین سه سال گذشته و چه عزیزانی که لطف کردند و نمایندگی این کمترین را پذیرفتند و مسئولیت کارشناسی در شورای مرکزی داشتند. اما این را هم بگویم که می‌توانیم قوی‌تر از این باشیم. فرض بر تقویت است و مواظب باشید شورا تضعیف نشود. الان دست شما برای انتخاب باز است و شورای نظارت، نامزد‌ها را تأیید صلاحیت و آنان را معرفی کرده‌ است. حال شما باید اشخاصی آشنا با تشکیلات و دارای نگاه عمیق و راهبردی و روحیه‌ انقلابی و نشاط کافی و آماده برای وقت‌گذاری متناسب با شورای مرکزی را انتخاب کنید. شورای مرکزی عرصه‌ اجرایی نیست؛ جای فکر کردن و مشورت دادن و گرفتن است. این یک امانت است و سخن قرآن را فراموش نکنیم که: «إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلى أَهلِها؛[3] خدا به شما فرمان مى‏‌دهد كه سپرده‌ها را به صاحبان آنها رد كنيد». امانت را به اهلش دهید تا افراد جدید، بفهمند که شورای مرکزی نسبت به قبل تقویت شده است.

انتخابات همیشه حاشیه‌هایی دارد. البته رقابت عادی چیز خوبی است؛ اینکه هر کس برنامه‌ی خود را بگوید و معرفی کند. شما ان‌شاءالله بدون حاشیه و با تکیه بر آرمان‌ها و اصول عالی، با رعایت تقوا و در کمال صمیمیت، وظیفه‌ی خود را انجام دهید تا فردا احساس کنید باری از دوش شما برداشته شده و احساس خوشحالی کنید.

 

یادآوری چند نکته

ـ فضای کشور فضای خوبی نیست و بعد از قضایای برجام و مذاکرات هسته‌ای دشمن جرئت پیدا کرده و خود را جلوتر می‌کشد. جریانات منافق کمی جرئت پیدا کرده‌اند؛ لذا جوانان عزیز باید تحرک دشمن را زیر نظر داشته باشند.

در دیدار اخیر شما با مقام معظّم رهبری، مسئله‌ی بصیرت و جریان‌شناسی سیاسی مطرح شد. باید چشم‌مان را باز کنیم و ببینیم آیا درست حرکت می‌کنیم و آیا این مسیر، به آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی منتهی می‌شود یا خیر؟ دشمن مترصد فضای پسابرجام برای بهره‌برداری است و بهره‌برداری او هم با تضعیف روح استکبارستیزی و آمریکاستیزی و ظلم‌ستیزی است. این مسئله، جدی است و خیلی جدی‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم. بنابراین تقویت جنبش دانش‌آموزی برای ترویج روح استکبارستیزی و بصیرت انقلابی مهم است. ان‌شاءالله شما از فردا در مدرسه‌ی خود فعالیت‌هایتان را شروع کنید.

ـ سال آینده انتخابات ریاست‌جمهوری را خواهیم داشت. از همین الان بعضی‌ها دارند آتش تهیه می‌ریزند و مقدمات مورد نظر خود را فراهم می‌کنند. بنابراین اتحادیه باید بیش از پیش هشیار باشد.

ـ تربیت جهادی و حماسی را باید در مجموعه‌ی خودمان متفاوت از گذشته دنبال کنیم.

ـ در بخش محتوا، به‌خصوص در مرکز قم و در دفتر مرکزی باید کار‌های تازه‌ای انجام دهیم. بدون تعارف بگویم که ضعف داریم. این جزء اولویت‌های تشکیلاتی ما است. با توجه به سرمایه‌ای که داریم، باید کار‌های خوبی انجام دهیم.

ـ امیدواریم در این سه ساله‌ پیش‌رو و در پرتو عنایات خاصه‌ حضرت بقیت‌الله الاعظم، اتفاقات تازه‌ای در مسیر یاری آن حضرت رخ دهد. یاری امام عصر فرمول دارد: «يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ؛ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ؛ يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ؛ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ؛[4] آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند». نتیجه این فرمول یاری امام زمان می‌شود. یاری امام زمان هم مساوی با یاری نائب امام زمان است و راه دیگری نداریم. باید در حلقه‌ی یاران پرچم‌دار و یاران نائب امام زمان قرار بگیریم. بدون شک اگر اینجا باشید، در حلقه‌ی یاران حضرت هستید.

ـ یک تبریک مضاعف به عزیزان می‌گویم به خاطر ابلاغ سیاست‌های کلی مربوط به خانواده که دیروز رهبر عزیز و عالی‌قدرمان ابلاغ کردند که خیلی عالی و درجه یک بود. حتماً به آن مراجعه کنید. یک ضلع آن بنیادسازی برای خانواده‌دار و خانواده‌ساز شدن نسل جدید است که درست نقطه‌ی مقابل خواست دشمنان ما است. نسل جدید جرئت و هنر خانواده‌سازی و خانواده‌داری کمی دارد و برای همین طلاق زیاد شده است. چند سال با هم زندگی می‌کنند، ولی از فرزند خبری نیست؛ تنبلی‌ها و غفلت‌ها را ببینید!

در سیاست‌های خانواده همه‌چیز هست؛ تحکیم و تعالی خانواده و...

اتحادیه باید در این زمینه کار کند، سهم خود را داشته باشد و مطالبه‌گری هم کند؛ همان‌طور که در اقتصاد مقاومتی، هم سهم دارد و هم باید مطالبه داشته باشد. شما جوانان رشید اگر به میدان بیایید و مطالبه‌گری کنید، مسئولان به خودشان می‌آیند. ما سرمایه‌های خود را دست‌کم می‌گیریم. با این اتحادیه می‌شود در کشور غوغا و طوفان به پا کرد.

ان‌شاءالله خدا شما را در انجام این کار‌های بزرگ یاری کند.



[1]. مائده: 54.

[2]. نحل: 97.

[3]. نساء: 58.

[4]. مائده: 54.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *