متن بیانات در دبیرستان دخترانه نمونه شاهد استان زنجان - ۹۵۱۱۰۵ 1395/11/5



متن بیانات در دبیرستان دخترانه نمونه شاهد استان زنجان - ۹۵۱۱۰۵
هر وقت یک ملت تصمیم بگیرد زیست خود را با قرآن کریم هماهنگ سازد، از درون آن انقلاب اسلامی درمی‌آید و چنین جامعه‌ای نمی‌تواند استبداد، استعمار و استکبار را تحمل کند؛ چراکه همه‌ی قرآن کریم توحید است و هیچ ابرقدرتی را به رسمیت نمی‌شناسد. بر اساس بینش قرآنی، همه در دستگاه تدبیر الهی زندگی می‌کنند و عددی محسوب نمی‌شوند. طبق منطق الهی، ما حق ظلم نداریم و زیر بار ظلم هم نمی‌رویم و چنین جامعه‌ای، هیچ وقت استبداد و استکبار را تحمل نمی‌کند.

همه باید با قرآن انس داشته باشیم

به همه‌ی شما عزیزان صبح به‌خیر عرض می‌کنم و خوشحال هستم که سفر ما به استان غیور و سربلند و استعدادخیر زنجان، با مدرسه‌ی شما آغاز می‌شود.

در این صبح باصفا و باطراوت، در مدرسه‌ای هستیم که به نام نامی شهدا عنوان‌گذاری شده و این برای ما بسیار شیرین و الهام‌بخش است.

بحمدالله ما را از تلاوت قرآن کریم بهره‌مند کردید و دختر عزیزمان هم فرمودند که حافظ کل قرآن هستند. همه‌ی ما به حال ایشان غبطه می‌خوریم. ان‌شاءالله امثال ایشان در بین جوانان ما فراوان باشند.

بهره‌ی اصلی زندگی این‌جهانی، راه پیدا کردن به نرم‌افزاری است که خدای متعال با آن، عالم را اداره می‌کند. قرآن کریم چنین نقشی دارد و اگر کسی با قرآن کریم آشنا شود، درحقیقت به نقشه‌ی جهان هستی راه پیدا کرده است و این، هیچ جای دیگر به دست نمی‌آید.

من صمیمانه برای خودم، شما دختر‌های عزیزم و تمام حاضران در این جلسه، از خدای متعال، انس با قرآن کریم و راهیابی به آفاق پرنور آن را تقاضا می‌کنم.

هر روز که بر انسان می‌گذرد، بیشتر قدر قرآن را می‌داند. این روز‌ها، روز‌های آغاز جلوه‌گری قرآن کریم است و در آینده‌ای نزدیک، جلوه‌گری بیش از این را شاهد خواهید بود. انقلاب ما جلوه و تجلی قرآن عظیم است. امام راحل عظیم‌الشأن می‌فرمودند: کتاب انقلاب ما، قرآن کریم است.

 

شیوه‌ي‌ دستیابی به زیست قرآنی

جهت دستیابی به زندگی قرآنی، در نخستین گام باید قرآن را خواند، حفظ کرد، با آن انس گرفت و روی معانی آن تأمل کرد. سپس نوبت به زیست با قرآن می‌رسد؛ یعنی انسان تلاش کند زندگی و اندیشه‌های خود را با قرآن کریم هماهنگ سازد. بدترین نوع مواجهه با چنین مسئله‌ی بزرگی، مواجهه‌ی زینتی است؛ به این صورت که برای مجالس ختم، قرآن بخوانیم. البته این اشکالی ندارد، اما جفای به قرآن است. نوای قرآن، اسم آن و حتی وجود کتبی‌اش، تبرک است و نورانیت خاص خود را دارد؛ اما قرآن فقط برای این چیز‌ها نیست. باید مواجهه‌ی خود را با قرآن کریم اصلاح کنیم و راهش این است که ببینیم پیامبر، امیرالمؤمنین و ائمه‌ی هدی (علیهم السلام) با قرآن چگونه زیست می‌کرده‌اند. مراجعه، انس، تدبر و تلاش برای هماهنگی با قرآن کریم، روش اولیای خدا بوده است.

 

احیای قرآن، هدف قیام مردم ایران

هر وقت یک ملت تصمیم بگیرد زیست خود را با قرآن کریم هماهنگ سازد، از درون آن انقلاب اسلامی درمی‌آید و چنین جامعه‌ای نمی‌تواند استبداد، استعمار و استکبار را تحمل کند؛ چراکه همه‌ی قرآن کریم توحید است و هیچ ابرقدرتی را به رسمیت نمی‌شناسد. بر اساس بینش قرآنی، همه در دستگاه تدبیر الهی زندگی می‌کنند و عددی محسوب نمی‌شوند. طبق منطق الهی، ما حق ظلم نداریم و زیر بار ظلم هم نمی‌رویم و چنین جامعه‌ای، هیچ وقت استبداد و استکبار را تحمل نمی‌کند.

ملت ما با دعوت قرآن کریم زنده شد، قیام کرد و آرزویش این بود که طبق فرهنگ و هویت قرآن زندگی کند و به همین جهت، قرآن کریم محور قانون اساسی این نظام است. چنانچه به قانون اساسی مراجعه ‌فرمایید، این مسئله را مشاهده می‌کنید؛ لذا قانون اساسی ما زیباترین قانون اساسی جهان است. اگر قبول ندارید، به صورت تطبیقی مطالعه کنید. در قانون اساسی، هم جلوه‌های خدایی مبنا است و هم مردم مبنا هستند. ساختار نظامی که بر اساس این قانون طراحی شده، هم فوق‌العاده جذاب است و هم در حکمت‌های الهی ریشه دارد و هم از دانش بشری به‌خوبی استفاده کرده است. در این نظام، اخلاق و فقاهت و حکمت، حاکمیت دارد و ولایت فقیه به معنی ولایت حکمت، مهر، لطف و صفا است.

ملت ما سال‌ها است که چنین چیزی را تجربه می‌کند. کدام کشور چنین رهبری دارد؟! ملت عزیز ما در سایه‌سار شخصیت امام راحل، مؤسس انقلاب و رهبر عظیم‌القدر خود، احساس شخصیت و عزت می‌کند. قرآن اجازه نمی‌دهد ظالمان و جاهلان حاکم باشند. مردم آمریکا امروز بدبخت‌ترین مردم روی زمین هستند و ترامپ دیوانه، نماد آمریکا است. عقل و نورانیت و حکمت ندارد و در مقابل، عیّاش و بی‌ادب است. سایر مسئولانشان نیز این‌گونه هستند؛ اما این نسخه‌ی پیشرفته‌اش است.

جالب آنکه مردم روسیاه و بدبخت آمریکا در استبدادی اسیر هستند که ناچار شده‌اند به چنین کسی رأی دهند. حیف دانش‌ها و فناوری‌هایی که در این ملت بزرگ فراهم آمده و حاصل آن چنین چیزی شده است. دلیل این وضعیت آن است که نظام آنها متکی بر وحی و قانون الهی نیست. حال نظام ما را با نظام آمریکا، و رهبر ما را با سردمداران آنان مقایسه کنید. البته هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت ولایت فقیه استفاده کنیم و برای رسیدن به وضعیت مطلوب کارهای زیادی باقی مانده است که باید انجام دهیم. با وجود این، همین مقدار کمی که بهره‌مند شده‌ایم، اتفاقات بزرگی را رقم زده است.

 

دیدن زیبایی‌های انقلاب، با وجود مشکلات

سفر ما به استان شما در بهمن ماه واقع شده که حال و هوای انقلاب اسلامی بر همه‌جا حاکم است.

شما جوانان کار بسیار مهمی در پیش دارید: باید این سرمایه‌ی بزرگ و عظیم را شناسایی کنید، از آن حفاظت نمایید و از ظرفیت آن بهره‌داری کنید. این نظام، هدیه‌ی خدا، پیامبر، قرآن، عترت و به‌طور خاص، هدیه‌ی حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) به ملت ایران است. این هدیه خیلی قیمتی است؛ قدرش را بدانید و برای آن سرمایه‌گذاری کنید.

عزیزان من مراقب باشند اتفاقاتی که در سطح جامعه‌ی ما رخ می‌دهد، در مقابل چشم ما عایقی نشود که نتوانیم زیبایی‌های این نظام پرافتخار را ببینیم. گاهی در سطح جامعه و اجتماع اتفاقاتی می‌افتد که باید مراقب باشیم. ما هنوز بعد از سال‌ها، مشغول آواربرداری هستیم. دیدید که چندی پیش ساختمان پلاسکو به صورت ناگهانی فرو ریخت و چند ساعت بیشتر طول نکشید؛ اما شبانه‌روز دارند آواربرداری می‌کنند و کار هنوز تمام نشده است. ما نیز سال‌ها است که از آن رژیم منحط و پوسیده آواربرداری می‌کنیم، اما رسوب‌های فرهنگی و اجتماعی آن هنوز باقی مانده است. از طرف دیگر هنوز نتوانسته‌ایم از همه‌ی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی بهره‌مند شویم. دشمن هم صبح تا شب مشغول عملیات تخریبی علیه انقلاب اسلامی است. باید مراقب باشیم این چیز‌ها مانع دیده شدن زیبایی‌های این نظام بزرگ نشود.

 

تشکر پایانی

از آقایان تمجیدی، عباسی و همراهان ایشان و همچنین از گروه همراه خودمان، آقایان علامتی و رضاخانی تشکر می‌کنم. از افاضات آقای رضاخانی بهره‌مند شدیم؛ لذا ممنون ایشان هستیم.

شنیده‌ام که یکی از موفق‌ترین انجمن‌های اسلامی استان را در این مجموعه داریم. از اعضای عزیز انجمن اسلامی که با فعالیت‌های خود، نام مدرسه‌ی شما را جزء مدارس موفق کشور قرار داده‌اند، تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله خدای متعال آنان را موفق بدارد. هر جا انجمن موفقی وجود دارد، مدیر و مربیان شایسته و موفقی نیز وجود دارد. خوشبختانه آموزش و پرورش، قدر انجمن‌های اسلامی را که یادگار امام و شهدا هستند، می‌داند.

ازجمله برنامه‌‌های خوب ما در این سفر این بود که خانم محرّمی را زیارت کردیم؛ چراکه ذکر خیر ایشان و برنامه‌ها و گروهشان را خیلی شنیده‌ایم.

ان‌شاءالله موفق باشید و در فضای دهه‌ی فجر بتوانید برنامه‌های خوبی تدارک ببینید. به نظر من این دهه، فرصت خیلی خوبی برای شناخت بهتر انقلاب و ظرفیت‌های آن است. باید ساعت‌ها وقت گذاشت و مطالعه کرد تا این شناخت حاصل شود. این شناخت، مراجعه و مطالعه و پژوهش می‌خواهد و این، کار خود شما جوان‌ها است که استعداد، علاقه، غیرت و هنر آن را دارید؛ به‌خصوص در جامعه‌ی دختران که نگاه زیباشناسانه‌ای دارند.

من خدمت رهبر عزیزمان عرض کردم که به دیدار جوانان می‌روم، آیا پیامی دارید؟ ایشان فرمودند: به جوان‌ها بگویید قدر جوانی خود را بدانند. اجازه ندهید این فرصت از دست برود. مراقب باشید فناوری‌های جدید، شما را بازی ندهد و اجازه ندهید اتاق فکر شیطان با فکر، نجابت و پاکی شما بازی کند.

امیدوارم همه‌ی شما موفق، خوشبخت و سعادتمند باشید. از چهره‌هایتان پیدا است که آینده‌ی خیلی خوبی دارید. ان‌شاءالله برای خودتان، پدر و مادرتان و شهر و استان خود، شخصیت‌های موفقی باشید.

 



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *