متن بیانات در جمع قرارگاه های دختران استان کرمانشاه - ۹۵۱۱۲۰ 1395/11/20


پیوند های مرتبط »

متن بیانات در جمع قرارگاه های دختران استان کرمانشاه - ۹۵۱۱۲۰

تشکر از اتحادیه‌ی موفق استان کرمانشاه

به همه‌ی شما که از  سراسر استان سربلند و سر افراز کرمانشاه آمده‌اید و اعضای ارشد انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان هستید، خیر مقدم عرض می‌کنم. به مربیان ارجمندی که شما را همراهی کرده‌اند نیز خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم خداوند متعال به جلسه‌ی ما به واسطه‌ی دل‌های پاک و نورانی شما عنایتی ویژه داشته باشد.

سلام پرمهر و محبت رهبر عزیز و عالی‌قدرمان را به همه‌ی شما ابلاغ می‌کنم.

از عزیزان در آموزش و پرورش استان و مدیرکل محترم که از افاضاتشان بهره‌مند شدیم و از معاونان ارجمندشان نیز تشکر می‌کنم. همچنین از کسانی که در شهرستان‌ها مسئولیت دارند و مربیان مدارس که روحیه‌ی انقلابی دارند و با بچه‌های انقلاب همکاری می‌کنند، قدردانی می‌نمایم.

از اتحادیه‌ی استان که برنامه‌ی جلسه‌ی امروز را طراحی کردند و ما در این سفر به آنها زحمت دادیم و از جناب آقای صفدری و همکاران ایشان و خانم محمدی که معاونت خواهران هستند نیز سپاسگزارم. گزارش ایشان خوب بود و بر اساس آن، به اتفاقات بهتر در آینده‌ی اتحادیه‌ی استان امید داریم.

اگر فرصت می‌شد آقای علامتی، دبیرکل عزیز هم مطالبی ایراد می‌کردند، بهره‌مند می‌شدیم.

برنامه‌ی امروز برنامه‌ی خوبی بود و خانم گلستانی خیلی خوب جلسه را اداره کردند. صبح هم که به مدرسه‌ی ایشان رفته بودیم، در روایت مدرسه‌ی انقلاب بسیار موفق بودند و ارائه‌ی خیلی خوب و درجه یکی داشتند.

 

 

یاد معاد، عنصری پیش‌برنده و سازنده

آیاتی که در آغاز جلسه‌ی امروز توسط برادر عزیزمان تلاوت شد، مربوط به معاد بود. سخن از جایگاه انسان‌های باتقوا در آن روز بزرگ و در وضعیت حیرت‌انگیز و بسیار عظیم بود که روزی خوش برای انسان‌های باتقوا است؛ چه اینکه قرآن می‌فرماید: «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا؛[1] مسلّماً پرهيزگاران را رستگارى است». در نقطه‌ی مقابل، برای کسانی که موازین الهی را در زندگی رعایت نکرده‌اند، بسیار سخت است.

 یاد معاد برای همه‌ی ما پیش‌برنده و امیدبخش است. به ما روحیه می‌دهد و ما را اهل احتیاط و مراقبت می‌کند؛ چیزی که به آن خیلی نیاز داریم. امیدوارم خدای متعال به همه‌ی ما در زمینه‌ی معادباوری توفیق دهد؛ چراکه اصل زندگی آنجا است و اینجا دوران عمل، انتخاب و تصمیم‌گیری است.

خوشبخت‌های عالم کسانی هستند که آن روز بزرگ را حقیقتاً باور کرده و به یاد آن روز باشند. متقین کسانی هستند که امروز با اندیشه‌ی فردا زندگی می‌کنند و به همین دلیل توجهشان به تصمیم‌ها، انتخاب‌ها و رفتار‌های درست است. نگاه آنها این است که فردا باید همه‌ی اعمالشان را دریافت کنند و نمره بگیرند.

 

پیامدهای غفلت از یاد معاد

جریان غفلت حاکم بر فرهنگ جهانی کاملاً در برابر معادباوری قرار دارد. همه‌ی شیاطین جنّی و انسی و رئیس شیاطین که آمریکای پلید است، دنبال این هستند که ذهن بشر مشغول بازی‌ها و بازیچه‌ها باشد تا آنها را خوب بدوشند، اهداف خود را پیش ببرند و مانعی در مسیرشان نباشد. از قدیم کار شیطان این بوده است که انسان را گرفتار امروز، و از فردا غافل کند و این باعث می‌شود که استعداد‌هایش در معرض خطر قرار گیرد و در فرصت کوتاه زندگی دنیا مشغول لهو، لعب و بیهودگی شود و طبعاً آخرت را هم از دست دهد.

انسان پرهیزکار به دلیل داشتن هدف، آینده‌نگر بودن و ایمان به ظرفیت‌ها، بیشترین لذت را از زندگی دنیایی می‌برد و بیشترین بهره را دارد. او احساس می‌کند که در آغوش رحمت خدای متعال است و قدرت حضرت حق را باور می‌کند و اهل توکل است و در قلب او بهشتی دارد که نقد است.

 در نقطه‌ی مقابل، کسانی که از دایره‌ی ایمان و تقوا بیرون هستند، سرگردان و خسته‌اند. زود ناامید و پریشان می‌شوند و هر چه بیشتر تلاش می‌کنند، بیشتر خسته می‌شوند و آینده‌ای برای خود متصور نیستند. انسان متقی هر چه زمان می‌گذرد، فعال‌تر، شاداب‌تر و مطمئن‌تر است. در چهره‌ی اولیای خدا این حالت را می‌توان دید.

 

تأثیر شخصیت امام راحل در پیروزی انقلاب

 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برای ایرانیان در بین ماه‌های شمسی، بهترین ماه، بهمن ماه است؛ چراکه نویددهنده‌ی استقلال، دین‌مداری، آزادی و بازگشت به خویشتن است. انقلاب ما با رهبری یک شخصیت الهی و بر اساس ارزش‌های الهی شکل گرفت. آن شخصیت الهی عمیقاً خدا را باور داشت.

امام عزیز ما نه فقط در واجبات و محرّمات، بلکه در مستحبات و مکروهات، گوی سبقت را از دیگران ربوده و زندگی خود را کاملاً بر اساس خواست خدا بنا نهاده بود. بزرگی امام، استواری و نفوذ کلمه‌ی او به ایمان و توکلش برمی‌گردد. اگر تمام قدرت‌های عالم جمع شوند و در برابر چنین شخصیتی بایستند، هیچ ترسی به او راه پیدا نمی‌کند. امام همان اوائل انقلاب فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند». زمانی ایشان این جمله را گفتند که قوای مسلح، نیرو‌های نظامی و توان دفاعی حداقلی داشتیم و از نظر سیاسی و بین‌المللی در آغاز راه بودیم. من شنیدم که آمریکایی‌ها گروه‌های روان‌شناسی به کار گرفته و این قسمت از سخنان امام عزیز را به تحلیل و بررسی‌های روان‌شناسی بر اساس چهره و صوت گذاشته‌اند تا ببینند این سخنان در شرایط هیجانی گفته شده یا خیر! حاصل بررسی‌ها این بود که این آقا در کمال آرامش و در اوج اطمینان و از عمق وجود این جمله را گفته است.

چنین کاری از چه کسی برمی‌آید؟ چه کسی می‌تواند وجدان خفته‌ی یک ملت را بیدار کند؟ چه کسی می‌تواند ملتی را که همه‌ی ظرفیت‌هایش راکد است و عقب نگه داشته شده است، به حرکت درآورد؟ این ملت از کاروان پیشرفت به‌شدت عقب نگه داشته شده بود.

بچه‌ها در نمایشگاه مدرسه‌ی انقلاب برای من خواندند که پوتین در دیدار با رهبر عزیز و عالی‌قدر گفته است که: من مسیح را ندیدم، اما آنچه را در مورد مسیح خواندم، در چهره‌ی رهبر ایران مشاهده کردم. رهبر عزیز و عالی‌قدرمان نسخه‌ی دوم شخصیت امام هستند و همان شجاعت و صلابت را دارند که به ایمان به مبدأ و معاد برمی‌گردد.

انقلاب اسلامی ما حاصل چنین نفس قدسی است. ملت ما آمادگی، سرمایه‌ و ریشه‌هایی داشت که کمک کرد تا در خرداد 1342 و قبل از آن، بیداری شروع شد و در نهایت، در بهمن 1357 به پیروزی رسید.

 از چشم تمام ناظران، انقلاب ما یک انقلاب بی‌نظیر است و دیگر بعد از انقلاب ایران، انقلاب فرانسه یا انقلاب اکتبر روسیه، کبیر محسوب نمی‌شوند. این قدر آفاق این انقلاب وسیع است که آن را کاملاً از نمونه‌های دیگر متفاوت کرده است.

 زندگی در چنین عصر و روزگاری، بشارتی بزرگ است. خوش به سعادت شما! ملت عزیز ما بیدار شد و از همان روز، یاری خداوند شامل حال او شد. مردم ما حاضر شدند برای آرمان‌های بزرگ جان بدهند و 36 هزار دانش‌آموزِ شهید، نشانه‌ی صدق و پایمردی آنان است.

 

کرمانشاه، چهره‌ی زیبای ایران

استان شما در شجاعت، صلابت و جوانمردی الگو است. آقای عزیز ما وقتی خواستند به شما مدال بدهند، فرمودند: «چهره‌ی زیبای ایران عزیز و سینه‌ی ستبر آن، استان کرمانشاه است». در جریان انقلاب اسلامی، کرمانشاه در یک روز دویست شهید داد. در دوران دفاع مقدس نیز پاوه مقاومت‌ جانانه‌ای کرد و در زمینه‌ی ایثارگری رتبه‌ی خاص به دست آورد و حدود ده هزار شهید تقدیم کرد که افتخار بزرگی است.

در بخش بانوان هم استان شما فوق‌العاده است و در ایثارگری بانوان، رتبه‌ی اول یا دوم را در کشور دارد که برای جامعه‌ی بانوان استان مایه‌ی مباهات است.

 همه‌ی ما یا کرمانشاهی هستیم یا کرمانشاه را دوست داریم! نسل ما در دوران دفاع مقدس، خاطراتی از کرمانشاه (باختران آن روز‌ها) دارد. برای ما باعث مباهات است که شما در آمار بانوان شهید، در کشور مقام دوم و در مورد بانوان جانباز مقام اول را دارید. این سرمایه‌ی بزرگ را پدران و مادران شما به میدان آوردند و حاصل آن، همین موفقیت بزرگ است.

 

فرصت بی‌نظیر عضویت در انجمن اسلامی

عضویت در انجمن اسلامی برای شما یک فرصت و از جهتی یک افتخار است؛ چراکه انجمن اسلامی در دبیرستان‌ها به دست امام راحل بنیان‌گذاری شد و تنها مجموعه‌ای است که امام راحل عظیم‌الشأن برای آن نماینده معرفی کرد.

 بچه‌ها در گزارشی گفتند: امام از جیب خود پولی درآوردند و برای روشن کردن چراغ انجمن به دانش‌آموزان دادند که برکت انجمن به همان برمی‌گردد. بیشتر شهدای دانش‌آموز ما عضو انجمن‌ها بوده‌اند. انجمن برای شما یک فرصت است و برای مدرسه، مایه‌ی مباهات و برای دستگاه آموزش و پرورش کشور، زینت.

باید میلیارد‌ها خرج می‌کردیم تا افراد حاضر شوند با توان و انگیزه‌ی خود، برای انقلاب کار کنند؛ ولی انجمن اسلامی توانسته چنین کاری کند.

چند دختر خانم عزیزی که مطالبی را مطرح کردند، مطالبشان عالی و نکته‌هایشان پیشرفته بود. بعد از گزارشِ خانم مرادی، خانم رضایی که عضو قرارگاه ملی هستند، چقدر مؤدبانه متن را برنامه‌ریزی کرده بودند و در مورد مسئله‌ی جذب حداکثری، چه نکته‌ی کلیدی را مطرح کردند.

این، یک ذهن پیشرفته در نماینده‌ی شما است که از فهم جوان مؤمن رشید امروز ما حکایت می‌کند و باید به آن افتخار کرد. تعابیرشان هم خیلی خوب بود. خانم الماسی هم عضو قرارگاه ملی هستند و صلوات فاطمیه‌ای که خواندند، دل ما را برد. من حال عجیبی به خاطر نفس پاک ایشان و قرائت آن صلوات پیدا کردم. از ایشان ممنون هستم که جلسه‌ی ما را زهرایی کردند. اسم حضرت زهرا (سلام الله علیها) که می‌آید، این حس غریب در تمام فرزندان حضرت شکل می‌گیرد. افتخار و دلخوشی همه‌ی ما این است که از فرزندان حضرت هستیم. نکاتی که ایشان مطرح کردند نیز جالب بود.

 آسیب‌های موجود در مدارس را خیلی خوب تحلیل کردند و در مورد کتاب‌های درسی مطالبی بیان شد. آقای محبی می‌دانند که اینها حرف‌های کارشناسان است.

 جوان دانش‌آموز ما امروز کتاب‌های درسی را نقد می‌کند. انجمن اسلامی یک سال نقد کتاب‌های درسی را در دستور کار گذاشت و به قدری نقد‌های علمی رسید که آقای نوید ـ که آن زمان مسئول کار بود ـ اعتراف کرد حرف‌های بچه‌ها در رتبه‌ی استادان بود. آفرین بر شما! این می‌شود انجمن اسلامی و جوان بصیر، روشن و فهیم که حواسش به خوراک درسی‌اش است و این‌گونه نیست که هر چه بگویند، بپذیرد؛ بلکه نگاه انتقادی دارد. دیدن چنین دانش‌آموزانی خیلی شعف‌انگیز بود.

 

چند تشکر و یادآوری

خانم سولمی که از مدرسه‌ی صدرا تشریف آوردند، در مورد لشکر فرشتگان و برنامه‌ی مدرسه‌ی انقلاب مطالبی را فرمودند و در جایی قضاوت کردند و به اتحادیه نمره دادند. از ایشان تشکر می‌کنیم. خانم بیگی که اهل سرپل ذهاب بودند نیز مطالب خوبی را مطرح فرمودند. استان شما شهر‌هایی دارد که با تاریخ دفاع مقدس گره خورده است. به مزار شهدای هر شهر که تشریف می‌برید، نام شهر‌های شما آنجا آمده است؛ گیلان‌غرب، پاوه، اسلام آباد و ... شهرهای شما همگی درگیر جریان شهادت بوده‌اند. شعر و گزارش ایشان از فعالیت‌های سرپل ذهاب، خوب بود؛ فیض فراوان بردیم.

 خانم قربانی هم از صحنه آمدند و گزارش دادند. یک شهر در ایران هست که مردمش روز و شب و نیمه‌شب در صحنه هستند و آن، شهر صحنه است! البته ملت عزیز ما همه در صحنه هستند و روز 22 بهمن این قضیه را نشان ‌خواهند داد.

ببینید چه به روز آمریکای روسیاه بدبخت آمده؛ کشوری که قبله‌ی غرب‌زده‌ها است. یک انسان فاجر بدکار بدترکیب، رهبر یک کشور پیشرفته است و در چند روز اخیر از بدبختی‌های آمریکا رونمایی شد.

خانم قربانی مطالبی را مطرح کردند که واقعاً برای من جالب بود. ایشان فهرستی از مشکلات را ارائه دادند. معلوم می‌شود یک ذهن فهیم و روشن، مسائل مدرسه‌اش را رصد می‌کند و از روزمرگی و برنامه‌های کلیشه‌ای در مدارس و کم بودن روحیه‌ی انقلابی در مدیریت مدرسه ناراحت است. چیز‌هایی گفتند که تکان‌دهنده بود. مسئله‌ی گزارش‌زدگی را بیان کردند که خیلی خوب بود. مرحبا!

 انجمن اسلامی یعنی روایت‌گری، مدرسه‌ی انقلاب، تحلیل‌های خوب و برنامه‌های جذابی که شما دارید. یک گروه در مدرسه متحد می‌شوند و کاری بزرگ انجام می‌دهند و همه‌ی بچه‌های مدرسه را با مهربانی، صفا، اخلاق، تواضع و البته با روش دخترانه تحت پوشش قرار می‌دهند. دختر‌های ما فوق‌العاده هستند و هوش معنوی، زبانی و ... دارند. وقتی نمایشگاه‌ها را با مدارس پسرانه مقایسه می‌کنیم، تفاوت را احساس می‌کنیم. در الگوی تعالی دختران نیز این‌ مطالب را بیان کرده‌ایم.

سرود‌ها هم خوب بود و توفیق داشتم هر دو سرود را از نزدیک شنیدم. تشکر می‌کنم. سرود بچه‌های هنرستان مهرورزان با لهجه‌ی شیرین کرمانشاهی خیلی شیرین و زیبا بود. سرود بچه‌های صدرا هم فوق‌العاده قوی، خوب و خوش‌مضمون بود.

امیدوارم هر روز ما بهتر از دیروزمان باشد.

خداوند به فکر، ذهن و اخلاق شما برکت دهد و پدر و مادر‌هایتان را برایتان نگاه دارد و شما را قدردان آنها قرار دهد.

خدا را قسم می‌دهم شما را در زندگی و ازدواج موفق بدارد و به شما فرزندان و نسل صالح کرامت فرماید.

 



[1]. نبأ: 31.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *