در برنامه «یاد خدا»: حاجی باید از انگیزه و نیت خود شرک‌زدایی کند 1392/7/1



در برنامه «یاد خدا»: حاجی باید از انگیزه و نیت خود شرک‌زدایی کند
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری در برنامه یاد خدا که یکشنبه هفتم مهرماه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد گفت: به مدد ولایت ائمه است که می‌توانیم شرک و ظلماتی که در سبک زندگی‌مان وجود دارد را پاک کنیم.

 

به گزارش سایت افق‌ها به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما، وی در این برنامه اظهار داشت:

- همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها به توحید و تمامی ظلمات و تاریکی‌ها نیز به شرک بر می‌گردد و از نظر قرآن شرک، بزرگترین ظلم است و باید از تمامی نعمت‌ها برای خروج از ظلمات استفاده کنیم. از ما در کنار دعوت به توحید، دعوت به نفی شرک شده است.

- دشمنان همیشه از نفی شرک ترسیده‌اند. آنها در صدر اسلام از مردم می‌خواستند که نماز و روزه بگیرند اما با شرک کاری نداشته باشند. الان در مراسم حج نیز همین گونه است مناسک حج را به جا می‌آوردند اما اعلام برائت از مشرکین را دوست ندارند و آن را تحمل نمی‌کنند. حج پیام بزرگی برای جوامع اسلامی است و در حقیقت به رخ کشیدن توحید می‌باشد. لذا در کنارش باید نفی شرک هم صورت بگیرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نکته کلیدی به حج بازگشت .

- برنامه حج برنامه شرک‌زدایی است و این شرک‌زدایی هم برنامه شخصی مؤمن است هم برنامه جامعه اسلامی. در سوره حج نیز نسبت به شرک اعلام خطر شده است. حاجی باید در حج موحد باشد و از انگیزه و نیت خود شرک‌زدایی کند ، حاجی باید آن قدر مقدمات مناسک حج را خوب طی کرده باشد که وقتی به زمان تلبیه و لبیک گفتن رسید بتواند آن را با تمام وجود ادا کند.

- این روزها ظلم بزرگی درباره پیروان اهل بیت علیهم السلام و شیعه صورت می‌گیرد و این ظلم از ناحیه عقب‌مانده و پلید و منجمد وهابیت است. وهابیتی که خودش از نظر تاریخی ریشه‌ای منحط و موهوم دارد، آن‌ها با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای که برای اهداف شیطانی فعالیت می‌کنند و با استفاده از سایت‌ها دائم این مسئله را مطرح می‌کنند که شیعه برای ائمه مقام الوهیت قائل است.

- ما برای ائمه و حتی پیغمبر وجود مستقلی در برابر خداوند قائل نیستیم و این را در نمازهایمان نیز تکرار می‌کنیم که اشهد ان محمد عبده و رسوله یعنی محمد بنده و رسول خداوند است. بنده و عبد خداوند. شیعه برای ائمه مقامی جز مقام بندگی قائل نیست بنده‌ای که در مقام بندگی پیشتاز است و احترام و محبت ما و رفتنمان به زیارتگاه‌ها تنها جنبه توحیدی دارد و در زیارت‌ها و دعاهایمان جز توحید وجود ندارد.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *