کتاب گفتارهایی در تربیت حماسی 1392/5/12



کتاب گفتارهایی در تربیت حماسی
کتاب «گفتارهایی در تربیت حماسی» با موضوع بررسی نقش گفتمان تربیت حماسی در تحقق آرمان‌های تربیت دینی با تلاش مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان، وابسته به دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان منتشر شد.

 

به گزارش سایت افق‌ها کتاب گفتارهایی در تربیت حماسی، حاصل تلاش محققان حوزه تربیت دینی در مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان منتشر شد.

در این کتاب که در دومین همایش ملی و اولین جشنواره ارتقای کیفیت آثار،  محصولات و فعالیتهای فرهنگی اثر برگزیده شناخته شد، آمده است: تربیت حماسی همان تربیت دینی است که با جنبه‌های حماسه و فتوت، پررنگ شده است. لطافتی که در تربیت و باغبانی انسان وجود دارد، اگر با صلابت و استواری حماسه همراه شود، تربیت دینی ناب را محقق می‌کند.

این کتاب مشتمل بر 16 مقاله و گفتار به موضوع تربیت حماسی از دیدگاه‌های مختلف می پردازد. در کتاب تربیت حماسی این موضوعات را می‌خوانیم: «درآمدی بر تربیت حماسی»، «نسبت تربیت حماسی با تربیت دینی»، «چرایی، چیستی، عناصر و ابعاد تربیت حماسی»، «گفتاری درباره تعریف و شاخصه‌های تربیت حماسی»، «حماسه پروری در سه ساحت شناخت، گرایش و رفتار»، «شاخصه‌های تربیت حماسی در آیینه روایات»، «مصادیق و موارد حماسه در ادعیه و زیارات» و...

در بخش دیگری از کتاب، محققان به دیدگاههای امام راحل(ره) مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و شهید مطهری(ره) در باب حماسه و جهاد و تربیت حماسی می پردازند. هم‌چنین صفحاتی از این کتاب به «الگوها و روش‌های قرآنی تربیت حماسی» پرداخته است. «گریزی به تربیت حماسی در عاشورا» عنوان دیگرموضوعی است که به ابعاد تربیت حماسی و شکوفایی وجوه انسانی در افق‌های شیدایی واقعه عاشورا می پردازد. در تبیین نسبت تربیت حماسی با ولی خدا و تربیت سیاسی نیز می توانیم نوشتارهایی را در این کتاب مطالعه کنیم.

کتاب تربیت حماسی در اولین چاپ خود با حجم236 صفحه در شمارگان هزار نسخه منتشر شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با پیشخوان ملی کتاباران به شماره 02537736138  تماس حاصل فرمایید.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *