حفظ کرامت افراد، اصل مهم اجرای فریضه امر به معروف است 1393/3/8


پیوند های مرتبط »

حفظ کرامت افراد، اصل مهم اجرای فریضه امر به معروف است
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: اصل اکرام و حفاظت از کرامت افراد، اصل مهم و حیاتی در اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش سایت افق‌ها به نقل از خبرگزاری ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری روز پنجشنبه در شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره های استان همدان افزود: اگر کرامت فردی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر آسیب ببیند، دیگر هیچ اصلاحی نمی توان انجام داد.

وی با بیان اینکه مساله روش‌شناسی یک موضوع حیاتی و اساسی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر است اضافه کرد: فردی که در این کار ورود پیدا می کند باید سه ویژگی رفاقت و مدارا، عدالت و انصاف و علم و دانش را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری افزود: اگر این سه اصل مورد توجه قرار گیرد، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نتیجه‌بخش خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور اظهار داشت: در برخورد با افراد و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید هنر اسلامی لحاظ شود و طبق قانون و سیره و سنت ائمه اطهار ( ع) عمل شود.

وی گفت: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات باید مشکلات را آسیب‌شناسی کنند و اگر آسیب‌ها و منکرات در اداره‌ها به درستی شناسایی نشوند، نمی‌توان راه کنترل و مبارزه را بدست آورد.

وی اضافه کرد: برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پس از انجام عملیات عالمانه باید نقشه راه تهیه شود و در یک اقدام هماهنگ آفت‌ها شناسایی شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک کار فرهنگی است و فعالیت در عرصه فرهنگ نیز جهاد کبیر محسوب می‌شود، از مسوولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر خواست بر اساس روش های قرآنی عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، حیا و عفاف را یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: اگر حجاب و عفاف در اداره‌ها و نهادهای دولتی به درستی رعایت نشود، نمی توان در اجرای آن در جامعه توفیقی بدست آورد.

وی اضافه کرد: جداسازی محیطی، بهسازی محیط و حداقل کردن خطوط تماس میان کارمندان از جمله برنامه های حساب شده و دقیق برای رعایت عفاف و حیا در دستگاه های اجرایی است.

وی کاهش کیفیت خدمات را یکی از منکرهای رایج در اداره های دولتی دانست و گفت: عدم رعایت بیت المال ، غیبت و عیب‌جویی و وجود تبعیض در میان کارمندان از منکرهای رایج در اداره ها است که موجب کاهش انگیزه کارکنان می شود.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *