در ماه مبارک رمضان قلبهایتان را روزه نگاه دارید 1393/4/4


پیوند های مرتبط »

در ماه مبارک رمضان قلبهایتان را روزه نگاه دارید
نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درجمع مسئولان اتحادیه استان‌ها گفت: ماه مبارک رمضان یک ماه سرنوشت‌ساز برای همه‌ی ما محسوب می‌شود بنابراین سعی کنید در این ماه قلبهایتان را روزه نگاه دارید یعنی به تعبیری دیگر بتوانید قلبها را از غیر خدا شستشو دهید و این چنین فردی می‌تواند یاری‌گر دین خدا باشد.
به گزارش سایت افق ها به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، در اجلاس سراسری مسئولان استان‌ها بیان کرد: در روز‌های پایانی ماه شعبان به سر می‌بریم و کم‌کم عطر ماه مبارک استشمام می‌شود و این مورد را به فال نیک می‌گیریم و در روز‌های آخر شعبان با اشتیاقی وصف ناپذیر به سراغ ماه خوبی‌ها می رویم و این ماه می‌تواند برای افرادی که وظایف تربیتی و فرهنگی خاصی بر عهده دارند مانند انجمن اسلامی ماه سرنوشت سازی باشد بنابراین از لحظه به لحظه این ماه نهایت بهره را ببرید.
وی در ادامه گفت: یکی از مواهبی که در ماه مبارک رمضان وجود دارد تمرین صبر و مقاومت است و ظرفیت شخصی افراد در این ماه مبارک افزایش می یابد.
نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه خطاب به مسئولان اتحادیه استان‌ها گفت: در این ماه پرفضیلت به سراغ مبارزه با نفس بروید و سعی کنید قلب شما نیز روزه باشد که این روزه مخصوص افراد خاص است که بتوانند قلب خود را از غیر از خدا شستشو دهند وشما باید ماه رمضان را برای خود ماه شروع برخی اقدامات قرار دهید و به لطف الهی بتوانید آنهارا در طول سال تکرار کنید.
وی درادامه افزود: در ماه مبارک رمضان برای خود یک برنامه  خوب قرآنی داشته باشید واین برنامه تنها به تلاوت قرآن خلاصه نشود بلکه خواندن همراه با تفکر و  تامل است که می تواند مفید وتاثیرگذارباشد، سعی کنید زمانی را که برای خواندن قرآن میگذارید به تفکر و تامل این کتاب الهی نیز بپردازید تا در پایان بتوانیم یک کارنامه بسیار خوبی داشته باشیم و این اقدام شروعی باشد برای ما و درطول سال این فعالیت را ادامه دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به شروع فصل تابستان و بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: تابستان برای بچه انجمنی می‌تواند بسیار  فرصت خوبی باشد تا ضمن بهبود وضعیت تحصیلی و درخشش علمی، آمادگی خود را برای اقدمات انقلابی، فرهنگی، فكری و معنوی نیز افزایش دهند و در این راستا اعضای انجمن اسلامی در فصل تابستان از سایر بچه‌ها یك مقدار جلوتر حرکت خواهند کرد و مسئولان انجمن اسلامی می‌توانند به دانش‌آموزان در این مسیر کمک کنند.
وی در ادامه گفت: اعتکاف رمضانیه اتفاق بسیار خوبی است که سال‌های متوالی است که در اتحادیه انجام می‌گیرد و استان‌ها از این کار خوب غافل نشوند و سعی کنید اعتکاف رمضانیه را در استان‌ها با حضور دانش‌آموزان هر چه با شکوه‌تر  برپا کنید.
نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که اتحادیه انجمن‌های اسلامی در سراسر کشور می‌تواند انجام دهد بحث کتابخانه‌ها در مدارس است که این می‌تواند بهترین کار انجمن اسلامی باشد. مخصوصا با ورود کتاب‌های دفاع مقدس به این کتابخانه‌ها و آشنایی دانش‌آموزان با حوزه دفاع مقدس و مقاومت که خوشبختانه در این حوزه کتاب‌های بسیار خوبی وجود دارد مانند کتاب من زنده ام، پایی که جا ماند، نورالدین پسر ایران و... که با تقریظ مقام‌معظم‌رهبری همراه است و بی شک دانش‌آموزان از این کتاب‌ها استقبال می‌کنند و البته سعی شود جلسات بحث و تبادل نظر باحضور نویسنده‌ی این کتاب‌ها و دانش‌آموزان بگذارید تا دانش‌آموزان بتوانند بهره کافی و وافی را از این حوزه و کتاب‌های دفاع مقدس ببرند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: مسئولان انجمن‌های اسلامی در استان‌ها از ظرفیت‌های استان‌ها بهره ببرند. یکی از این ظرفیت‌ها شهدای گرانقدر هستند که اغلب اعضای انجمن‌های اسلامی بودند و این افراد الگوی دانش‌آموزان انجمن اسلامی هستند. بنابراین این‌ها باید به اعضا شناخته شوند نه تنها به بچه‌های انجمنی بلکه همه باید با سیره و رفتار آن‌ها آشنا شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که از این ماه پر فیض و برکت همه‌ی ما بتوانیم بیشترین استفاده را ببریم و از آن بهره مند شویم.


لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *