میدان اصلی مبارزه با نظام سلطه، مدرسه است 1392/12/7


پیوند های مرتبط »

میدان اصلی مبارزه با نظام سلطه، مدرسه است
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در جمع مسئولان پرورشی و فرهنگی مناطق 14 گانه آموزش و پرورش استان یزد و شورای معاونین دفتر مرکزی گفت: میدان اصلی مبارزه با نظام سلطه و استکبار در حوزه تربیت است و اگر ما در اینجا ببازیم، همه عرصه‌ها را از دست خواهیم داد.
 
به گزارش سایت افق ها به نقل از  روابط‌عمومی و امور بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ظهر چهارشنبه 7 اسفند ماه اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، به همراه معاونین پرورشی و فرهنگی مناطق 14 گانه آموزش و پرورش استان در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت با نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دیدار کردند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ضمن تبریک هفته امورتربیتی و تربیت اسلامی گفت: استان ولایتمدار یزد در کشور به دارالعباده و دارالعلم معروف است. این استان دارای جمعیتی است که هویت ایمانی آنها کلاً در کشور شناخته شده است و از دیگر محاسن آن، این است که چون پراکنش قومی ندارید، هویت یزدی مساوی است با هویت ایرانی و ایمانی، و این یعنی ذات ملت ایران. این را قدر بدانید.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه موارد یاد شده در تحسین مردم استان، زمینه اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را مساعدتر می‌کند تاکید کرد: این موارد سطح توقعات از استان را نیز بالا می‌برد.
وی افزود: پیشگامی در عرصه علمی همراه با نجابت، همواره در فرزندان استان یزد وجود داشته است. همزمان یک اتفاق متفاوتی هم در جریان است و آن آسیب‌های نوپدید در نسل جوان است که به خاطر بافت عمومی مذهبی استان، جنبه مخفی پیدا می‌کند. آنجا که آسیب‌ها آشکارتر است، اگرچه خوب نیست برای جامعه ولی دست اندرکاران را برای پیشگیری، درمان و مراقبت ترغیب می‌کند ولی وقتی آسیب‌ها پنهان می‌شود یک نوع فروپاشی درونی اتفاق می‌افتد و موریانه وار ریشه‌های هویتی آسیب می‌بیند.
در چنین شرایطی باید متفکرین و اهل دقت و بصیرت به میدان بیایند تا دچار پدیده خطرناک خود فریبی نشوند. اخیراً رهبر معظم انقلاب، در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی بیانات بسیار مهمی داشتند و بر پدیده تهاجم فرهنگی بسیار تاکید کردند و فرمودند مطالبی که قبلاً در این موضوع بیان می‌کردیم الان که ابعاد آن در جامعه آشکارتر شده است، در جامعه باور پذیرتر شده است زیرا آسیب‌های آن از نزدیک دیده می‌شود و صحنه واضح شده است. وقتی این آسیب‌ها به فناوری‌های نوین ضمیمه می‌شود تبدیل به یک سونامی می‌شود.
وی در ادامه افزود: میدان اصلی مبارزه با نظام سلطه کف حیاط مدرسه است، جنگ اصلی در حوزه تربیت است و اگر ما در اینجا ببازیم، همه عرصه‌ها را از دست خواهیم داد.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در ادامه گفت: نکته کلیدی در جریان مبارزه این است که باید محور اصلی عملیات را به دست خود بچه‌ها داد. همانطور که مقام معظم رهبری به جوانان فرمودند «شما افسران جنگ نرم هستید» باید مربیان عملیات‌های فرهنگی را برعهده بگیرند ولی این خود دانش‌آموزان هستند که باید عملیات کنند.


در این رابطه بخوانید »
لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *