نام زیبای حضرت جواد(ع) برابر است با برکت در زندگی 1393/2/20


پیوند های مرتبط »

نام زیبای حضرت جواد(ع) برابر است با برکت در زندگی
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همزمان با میلاد امام نهم شیعیان حضرت جواد الائمه(ع) در دفتر مرکزی اتحادیه حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت.
به گزارش سایت افق ها به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه، ضمن تبریک ایام فرخنده و پر فروغ ماه مکرم رجب، درخصوص ویژگی و سيره اخلاقی امام جواد(ع) گفت: معروف‌ترین لقب پیشوای نهم شیعیان، جواد است. ایشان را به خاطر جود و عطای فراوانش به این نام خوانده‌اند که برگرفته از نام‌های زیبای پروردگار متعال است.
وی در ادامه افزود: امام جواد (ع) یادآور جود و بخشش و احسان پروردگار متعال است که در وجود مقدس حضرت امام محمدتقی(ع) تجسم یافته است و کرامت و احسان پدران بزرگوارش را در اذهان زنده می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: نام حضرت جواد برابر با برکت است بنابراین هر کسی که به دنبال کسب معرفت و داشتن برکت در مال و... در زندگی است نام آن حضرت را بر زبان آورد بی شک برکت را به زندگی خود وارد کرده است.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان  گفت: جود و بخشش نشانه فرد مومن است و جود به دو گونه می‌باشد جود نفس، جود بذل و این در حالی است که جود نفس بسیار برتر و بالاتر از جود بذل است زیرا انسان برای جود نفس هیچ محدودیتی ندارد ولی در جود بذل چون بعد مادی آن مطرح است دارای شرایط و اقتضائاتی است که در آن محدودیت‌هایی وجود دارد.
وی گفت: اما صفت مقابل و مخالف جود، بخل است که صفت کافر است و اگر فردی صفت بخل را در خود پیداکرد بداند که کفر نیز در او رخنه کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در پایان گفت: ولادت حضرت جواد(ع) چنان خرسندی در قلب نازنین حضرت رضا(ع) ایجاد کرد، که مانند آن را  تنها می‌توان با خوشحالی و شعف پیامبر با ولادت حضرت فاطمه (س) پیدا کرد و ان‌شاءلله که بتوانیم از این روز بهره‌مند شویم.


در این رابطه بخوانید »
لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *