همایش اعزام دانش‌آموزی مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان برگزار شد 1393/7/29



همایش اعزام دانش‌آموزی مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان برگزار شد

به گزارش سایت افق ها همایش توجیهی مبلغان دانش‌آموزی، شب گذشته با حضور نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به کوشش مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان برگزار شد.

در این همایش که با حضور جمعی از مسئولان تبلیغی کشور برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، با اظهار خوشحالی از توفیق حضور در این جمع، سنگینی مسئولیت مبلغان در این زمینه را یادآور شده و افزود: افتخار حضور در شبکة کفالت و هدایت، افتخار بزرگی است که دوستان حاضر به حمدالله به آن نائل آمده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ضمن اشاره به دستاوردهای متفکران اسلامی، دستیابی به یک نگاه و دستگاه فکری را از ضروریات مورد نیاز طلاب دانسته و اضافه کرد: اگر ما به این دستگاه فکری مجهز شویم، امکان ارائه یافته‌های محتوایی با استفاده از توانایی‌ها و مهارت‌ها و مخاطب‌شناسی فراهم می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، توجه به خودسازی را یکی از لوازم ضروری برای فعالیت‌های تبلیغی برشمرده و تأکید کرد: برای دستیابی به این هدف باید ارتباط خود را با پروردگار متعال، روان، صمیمی، عمیق، دائمی، جاری و فعال کنید و راه میان‌بری که اساتید در این زمینه معرفی کرده‌اند، استفاده از فرصت سحر است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، بهترین مخاطب برای پیام‌های مبلغان را نوجوانان و دانش‌آموزان دانسته و مهیا بودن برای امر تبلیغ دانش‌آموزی را بسیار مهم ارزیابی کرده و افزود: توسل، تضرع و دریافت اذن برای چنین فعالیت‌هایی بسیار ضروری است، زیرا مخاطبان شما نیز بسیار ویژه هستند. برداشت‌های آنها قبل از کلام شما از حضور شما، منش شما و روح شما است و قبل از اینکه شما لب باز کنید آنها در حال برداشت از شما هستند و برای چنین مخاطبانی باید بسیار مهیا بود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان داشت: کار شما کار پر ارزشی است؛ بهترین پیام برای بهترین مخاطب و ان‌شاءالله که شما نیز بهترین پیام رسان باشید. سعی کنید در هر دیداری ضمن مطالعه و مهیا بودن، با توسل به حضرت ولی عصر (عج) حضور پیدا کنید. ان‌شاءالله خداوند شما را وسیله برای آینده سازی نوجوانان قرار دهد.

گفتنی است در ابتدای این همایش حجت الاسلام جلالی مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان ضمن خیر مقدم به طلاب شرکت کننده در این همایش، به فعالیت‌های این مرکز در حوزة تبلیغ دانش‌آموزی اشاره کرده و به تشریح جزئیات برنامه های تبلیغی دهه اول محرم الحرام 1436 پرداخت.

در بخش دیگری از این همایش حجت السلام و المسلمین کفیل، مدیر ستاد اقامه نماز دقایقی به ضرورت طرح بحث نماز در مدارس پرداخت. همچنین یکی از کارشناسان ارشد مسایل خاورمیانه نیز در جمع مبلغان مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان به تشریح آخرین وضعیت سیاسی منطقه پرداخت.

این همایش با ذکر توسل به محضر اباعبدالله الحسین7 به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان در دهه اول محرم سال جاری به اعزام بیش از 300 مبلغ دانش‌آموزی برادر و خواهر به مدارس سراسر کشور اقدام کرده است.

 

 

 



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *