سخنرانی در یازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان 1392/6/19



سخنرانی در یازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان
نماینده مقام‌معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش باید در فضای آرام و کاملاً تخصصی باشد و تحمل حاشیه‌سازی‌های سیاسی را ندارد.


به گزارش سایت افق‌ها به نقل از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌جواد حاج‌علی‌اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز در کنگره سراسری این اتحادیه که در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: تمام اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را به تقوا دعوت می‌کنم زیرا فقط تقوا می‌تواند به ما کمک کند.

وی با اشاره به یازدهمین کنگره اتحادیه، خاطرنشان کرد: این کنگره برای تشکیلات ما یک فرصت ارزشمند، مغتنم و یک هوای تازه است؛ برای نگاه دوباره به هدف‌ها و آرمان‌ها باید واقع‌بینانه به شرایط نگاه کنیم تا کشف نقاط قوت و مخصوصاً نقاط ضعف را پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: بازخوانی مأموریت‌ها، ملاحظه مأموریت‌ها و تقویت هویت تشکیلاتی فرصتی است تا در عرصه‌های مختلف یک گفتمان را داشته باشیم.

* اتحادیه آماده همکاری با دولت جدید است

وی با اشاره به تشکیل دولت یازدهم تصریح کرد: ما به عنوان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آماده همکاری با دولت جدید هستیم و منتظر اقدامات کارشناسانه و اعتدال‌گرایانه دولت همراه با تدبیر هستیم.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به مقولة آموزش و پرورش در کشور گفت: از دولت جدید توقع بالاتری داریم؛ جایگاه آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی ایران و تحقق نسل آینده جایگاه بی‌بدیلی است؛ وزن آموزش و پرورش در بین دستگاه‌های متولی تعلیم و تربیت قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: ما توقع داریم در این دوره به آموزش و پرورش توجه بیشتری شود؛ خوشبختانه آموزش و پرورش سند تحول و نقشه راه دارد که این سند مورد تأیید رهبری قرار گرفته و سیاست‌های نظام درباره آموزش و پرورش نیز توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: توقع این است که آموزش و پرورش در دوره جدید این سند را به عمل نزدیک کند و نباید کارهای شتابزده صورت گیرد؛ باید کارها مطالعه شده دنبال شود و این سند به درستی محقق شود.

وی با اشاره به دو موضوع «تربیت‌معلم و دانشگاه فرهنگیان» و «کتابهای درسی» که از تأکیدات بسیار مهم در حوزه آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: نقش یک معلم تربیت‌شده شایسته‌تر از یک معلم معمولی است و در موضوع کتابهای درسی هم تأکید شده که این کتاب‌ها با توجه به شرایط باید تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اضافه کرد: آموزش و پرورش تحمل حاشیه‌سازی‌های سیاسی را ندارد و باید در فضای آرام، کاملاً تخصصی و با نگاه تربیتی و همچنین با نگاه به آینده اداره شود.

* بیداری اسلامی، بیدار است

وی با اشاره به شرایط عمومی منطقه، گفت: توقع است دانش‌آموزان همزمان با توجه و رصد مسائل داخلی کشور مسائل منطقه را رصد کنند؛ خوشبختانه برخلاف گفته‌هایی که انجام می‌شود بیداری اسلامی بیدار است.

* حمایت و عدم مداخله در موضوع سوریه

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به موضوع سوریه، اظهار داشت: آرزوی ما این است که خاکریز مقاومت در سوریه حفظ شود؛ سوریه خوب مقاومت می‌کند و با فشار سنگین خیلی رنج می‌برد؛ جمهوری اسلامی ایران از سوریه حمایت می‌کند و ما در اینباره مداخله مستقیمی نداریم.

* مقابله با پدیده‌های ناصواب در جامعه

وی همچنین با اشاره به فضای فرهنگی کشور، تصریح کرد: در انتخابات و در جریان نتایج انتخابات گویی بعضی از آسیب‌ها تشدید شده است؛ حیای عمومی و عفت عمومی برای مؤمنان نگران‌کننده است و مجموعه‌ی ما هم ابراز نگرانی می‌کند؛ این ضربه در جامعه به جوانان و دانش‌آموزان وارد می‌شود.

وی افزود: آنچه در فضای عمومی جامعه دیده می‌شود با موازین اسلامی همگام نیست و امیدواریم دولت جدید در این باره برنامه‌ریزی کند و با پدیده‌های ناصواب در جامعه مقابله کند.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *