حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری: ماجرای کربلا را عشق ساخت 1392/8/18



حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری: ماجرای کربلا را عشق ساخت
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‎آموزان گفت: ماجرای کربلا را عشق ساخت و این حادثه عظیم تمام تار و پودش با عشق بافته شده است.

[صوت]


1392/08/15

به گزارش سایت افق‌ها به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‎الملل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‎آموزان، حجت‎الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج‎علی‎اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‎آموزان در مراسم عزاداری امام حسین(ع)، سید و سالار شهیدان که ظهر 15 آبان در دفتر مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‎آموزان برگزار شد، با بیان اینکه واقعۀ عاشورا طی سالیان متمادی از منظرهای مختلف بررسی شده است، گفت: تا وقتی که پای عشق به میان نیاید، حق مسئله ادا نمی‎شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‎آموزان افزود: ماجرای کربلا را عشق ساخت؛ و این حادثه عظیم تمام تار و پودش با عشق بافته شده و تنها تحلیل عاشقانه و محبانه است که می‏تواند از عهدۀ بیان این کار عظیم بر‎آید.

حجت‎الاسلام و المسلمین حاج‎علی‎اکبری اظهار داشت: بابی که خداوند متعال بین خود و بندگان باز کرده و بزرگترین بشارت برای بندگان است این است که انسان بتواند در ارتباط با خدا، وارد ارتباط محبانه و دوستانه شده و خداوند را به عنوان دوست خود انتخاب کند.

وی با اشاره به آیاتی که در قرآن کریم در رابطه با این موضوع وجود دارد افزود: انسانها می‎توانند به درجه‎ای برسند که خداوند متعال آنها را دوست بدارد، یحبهم و یحبونه... .

این استاد اخلاق با بیان اینکه عشق اول از معشوق سر می‎زند، گفت: زمینه را خداوند فراهم کرده است. گِل انسان به آب محبت حق سرشته شده است. وی ادامه داد: خداوند، جمال محض و کمال مطلق است. اگر انسان در جاذبۀ این جمال و کمال قرار گیرد، طاقت از کف داده و مجذوب می‎شود.

وی عنوان کرد: ابا عبدالله(ع) به نیابت از انسان، حرف آخر را در این باب عرضه کرد و به این ترتیب ماجرای آفرینش و سرّ خلقت که مستوری می‎کرد، افشا شد.

حجت‎الاسلام و المسلمین حاج‎علی‎اکبری بیان داشت: صدر خصال اهل حقیقت، عشق است. خدای متعال آنها را دوست دارد و در قرآن هم اشاره شده است، چون پاکند، چون توّابند و با تمام جان خود به سوی حق برگشته‎اند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‎آموزان گفت: به کمتر از سر کشیدن جام مهر الهی قانع نباشید. شما که با حسین(ع) آشنا شدید نباید به هر چیزی قانع باشید. وی افزود: باید فطرت اصلی خود را ذیل شخصیت حسین(ع) پیدا کنید و به کمتر از عشق خدا نباید قانع شوید.

وی با اشاره به دعای عرفه بیان داشت: در دعای عرفه می‏خوانیم «خسارت زده باد، دستانی که در تجارت عشق تو شرکت نکرد»، حواستان باشد جزو نفرین حسین(ع) نباشید.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *