زمانۀ ما، زمانۀ زنده به گور کردن دختران به شیوه‎های مدرن است 1392/9/17



زمانۀ ما، زمانۀ زنده به گور کردن دختران به شیوه‎های مدرن است
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان در همایش «بانوان ولایی» گفت: زمانۀ ما، زمانۀ زنده به گور کردن دختران به شیوه‎های مدرن است. در جاهلیت اولی جسم دختران را در گور می‎کردند و اکنون روح دختران را در قبری به اسم فمینیسم دفن می‎کنند.

به گزارش سایت افق‌ها به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‎الملل اتحادیه انجمن‎های اسلامی دانش‎آموزان حجت‎الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج‎علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان در همایش «بانوان ولایی» که با حضور اعضای انجمن اسلامی دختر، مادران انجمنی و فارغ‎التحصیلان انجمنی استان آذربایجان شرقی،  در استان آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: وقتی نام زینب(س) برده می‎شود. یک فهرست طولانی از مکارم اخلاق در ذهن مؤمنان شکل‎ می‎گیرد. وی افزود: زینب عالی‎ترین مرتبه عرفان شناخت حق قرار دارد.

حجت‎الاسلام و المسلمین حاج‎علی اکبری در رابطه با صبر زینب‎(س) گفت: آنچه که از شخصیت حضرت زینب(س) در مقام صبر طلوع کرد همه صابران را به خشوع و خضوع وا می‎دارد.

وی زینب(س) را مهاجر مجاهد در راه خدا دانست و گفت: صحنۀ عاشورا به کیفیتی طراحی شده که شما همزمان هجرت، جهاد، صبر و مقاومت را بر پایۀ دلدادگی به حضرت حق مشاهده می‎کنید.

حجت‎الاسلام و المسلمین حاج‎علی اکبری افزود: یکی از محققان تعبیر زیبایی دارد که می‎فرماید شریکه الحسین(ع) یعنی کسی که در ساخت این حماسۀ عظیم با امام حسین(ع) شریک است.

حجت‎الاسلام و المسلمین حاج‎علی اکبری به مکارم حضرت زینب(س) در نقش‌های مادری، خواهری و همسری اشاره کرد و وی را یک شخصیت عالم، فرهیخته و مدرس دانست.

وی در توصیف فصاحت و بلاغت حضرت زینب(س) گفت: خطبه‎هایی که از ایشان نقل شده شبیه خطبه‎های امیرالمؤمنین و خطبه حضرت زهرا(س) است؛ واژه‎ها مثل موم در دست فصاحت و بلاغت ایشان است؛ وقتی با این قدرت روحی همراه می‎شود این نتیجه را می‎دهد که در برابر خیل عظیم دشمن سخنرانی  می‎کند و آن بیانات پرشور، مؤثر و منقلب‎کننده را دارد و می‎بینیم که ساختمان روحی این شخص چه‎قدر استوار است.

وی با بیان اینکه زینب(س) یک شخصیت عابد و نیایشگر عاشق است؛ گفت: امام حسین(ع) در بیانی تاریخی در جریان وداع با حضرت زینب فرمود: خواهر جان مرا در نماز شبت فراموش نکن. این جمله را امام حسین(ع) می‎گوید که قلب عالم است. این نماز شب چه نمازی بوده که امام از او طلب دعا می‌کند؟

وی بیان داشت: همۀ این ویژگی‎هایی که فهرست شد و چیزهای دیگری که وقت بیان آن وجود ندارد، همگی به یک ویژگی دیگر بر می‎گردد و آن مقام دختر بودن حضرت زینب است که مقام بسیار شامخی است. زینب(س) همۀ این ویژگی‎ها را از مقام دختری کسب می‎کند. یعنی طی کردن یک مسیر تربیتی در خانه علی و فاطمه که بنیان معرفتی، قدرت روحی، بردباری و صبر و هم این فهرست طولانی از مکارم و زیبایی‎های روحانی و ذخایر و ثروت عظیمی که حضرت دارد به دوره دختری حضرت زینب بر می‎گردد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان در رابطه با اصالت دختری حضرت زینب(س) گفت: برای شیعه فقط و فقط وجود حضرت زینب(س) کفایت می‎کند در حالی‎که فراتر از او حضرت زهرا(س) را داریم.

وی افزود: اگر کسی بخواهد دورنمایی از این شخصیت بزرگ را در شخصیت خود فراهم کند باید اصالت دخترانۀ خودش را کشف کند و ذخایری را که به وی عطا شده را پیدا کند.

حجت‎الاسلام و المسلمین حاج‎علی اکبری بیان داشت: آنچه خدا به دختران داده سرمایۀ مادی نیست. این ذخایر را نباید فراموش کرد. همۀ آنچه در حضرت زینب طلوع کرده، ریشه‎ها، مبانی و ظرفیتش را خداوند در وجود شما قرار داده است.

وی افزود: زینب(س) در قله است ولی شما می‎توانید در دامنه این قله به منازل والایی دست پیدا کنید. چرا که خداوند آنچه از این ظرفیت‎ها به زینب داده به شما هم داده، این را باور کنید؛ به زینب فطرت خود ایمان بیاورید و این همان چیزی است که دختران جامعه ما، پدران، صدا و سیما و همه ما نیاز داریم که به اصالت دختری ایمان بیاوریم که در اینصورت امروز ما متفاوت خواهد شد و فردای ما نیز جور دیگری ساخته خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: در قدرت روحی و استقامت و صبر، ظرفیتی که خداوند به زنان داده اصلاً قابل مقایسه با مردان نیست. در تحلیل‎های دقیق در این جنبه هم زنان ممتاز هستند و حتی در مباحث فیزیولوژیک ثابت شده که توان جسمی خانم‌ها به مراتب از آقایان بالاتر است.

حجت‎الاسلام و المسلمین حاج‎علی اکبری تأکید کرد: با تأسف باید بگوییم که زمانه ما، زمانۀ زنده به گور کردن دختران به شیوه‎های مدرن است. در زمان جاهلیت اولی دختر را ننگ می‎دانستند و او را زنده به گور می‎کردند. در جاهلیت اولی جسم دختران را در گور می‎کردند و اکنون روح دختران را در قبری به اسم فمینیسم دفن می‎کنند و در پوشش احیا کردن، روح دختران را دفن می‎کنند.

وی گفت: زینب(س) یعنی پایان راهی که شما در اول آن راه هستید. پس بین خودتان و حضرت زینب(س) این نسبت را برقرار کنید و به زینب(س) درونتان ایمان بیاورید.

 



نظرات »
  • قادر سلمان پور در تاریخ 18 دی 1396 ساعت 17:40:29 نوشته:
    با سلام و دعای خیر از نظرات ارزشمند استاد محترم خیلی بهره بردیم و متشکریم .
    پاسخ مسئول سایت :
لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *