حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در اجلاس روز جهانی مسجد 1392/5/30



حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در اجلاس روز جهانی مسجد
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن رونمایی از کتاب «مسجد در نظم حقوقی کنونی» گفت: اهانت به مسجد‌الاقصی نشانه‌ راهبرد صیونیست‌ها برای ریشه‌کن کردن اسلام است.


به گزارش سایت افق‌ها به نقل از خبرگزاری فارس، در سالروز آتش‌زدن مسجد‌الاقصی به دست صهیونیسم‌های غاصب، یازدهمین اجلاس «روز جهانی مساجد» با حضور آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرنگار رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با پیام ویدئویی آیت‌الله جوادی آملی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اجتماعات متفاوتی که در این روز به نام خانه خدا برگزار می‌شود، گفت: نام مسجد که برده می‌شود دل‌های مؤمنان از شوق لبریز می‌شود و همه احساس متفاوتی پیدا می‌کنند. مسجد نماد مشترک و هویت اهل قبله است، هویت اسلامی و انقلابی و همه سرمایه‌های خود و جهان اسلام و مرتبط با نهاد قدسی و الهی است. مسجد هم دیروز و تاریخ و تبار ماست و هم هویت امروز و هم امید فردایمان است.

وی با تاکید بر اینکه پس از کعبه چشم همه مسلمانان متوجه مسجد‌الاقصی است، اظهار داشت: مسجد الاقصی با این هویت توحیدی به عنوان اولین قبله ما به قدمگاه پیامبر و مدفن انبیاء الهی است و در گذشته و امروز نماد مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و بشریت است و فردا هم به ما وعده دادند که میعادگاه یاوران ولی‌عصر مسجد‌الاقصی است. حضرت آنجا حضور و اقامه نماز خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: امروز ما به نام این مسجد مقدس گردهم می‌آییم اما متأسفانه نه به خاطر تکریم بلکه به یاد روزی که صهیونیست‌های پلید به این مسجد عزیز جسارت کردند و آن را به آتش کشیدند گروه جعلی بی‌هویتی که به نمایندگی همه جریان استکبار جهانی در برابر اسلام قرار گرفت.

حاج‌علی اکبری با تاکید بر اینکه این روز الهام‌بخش بصیرت و روشنفکری است و خانه خدا به عنوان خانه دشمن‌شناسی به شمار می‌رود گفت: از آن روز تاکنون این قبیل هتاکی‌ها از آتش زدن تا قتل مسلمانان در حال نماز ادامه یافته است. این همه دشمنی با مسجد‌الاقصی، دشمنی با اسلام و نیروی عظیم متراکم در مساجد است.

وی با بیان اینکه مساجد بزرگترین معجزه قرن را در روزگار ما ایجاد کرده‌اند و انقلاب ما محصول مساجد است، اظهار داشت: امروز هم مساجد نقش خود را در بیداری اسلامی نشان می‌دهد. فرصتی داریم تا به مسجد تراز اسلامی فکر کنیم و کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن را بررسی کنیم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه در حوزه‌های علمیه و سایر دستگاه‌ها باید به مساجد به عنوان کانون اصلی تربیت انسان الهی در سازمان‌دهی اجتماعی و تولید سرمایه برای جامعه مسلمانان بپردازند، توضیح داد: امروز محوریت مساجد و علمای اسلامی و نقش آنان در بیداری اسلامی و ایجاد ارتباط بین مساجد در اقصی‌نقاط جهان مخصوصا در گسترش گفتمان اسلام ناب صورت می‌گیرد. حمایت از شأن و جایگاه مساجد در کشورهای اسلامی و توجه به مسائل جهان اسلام به ویژه فلسطین نقش دیگری چنین اجلاسی است.

وی با اشاره به بررسی اخیر قانون مساجد در مجلس شورای اسلامی انجام داده‌اند، گفت: متأسفانه قانون کنونی اندک و فقیر است امیدواریم با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی قانون قوی در این مجلس تصویب شود. امیدواریم دولت جدید نیز با حضور شخصیت‌هایی چون رئیس‌جمهور محترم امیدهای فراوان ما در ارتباط با مساجد را محقق کند.

در ادامه مراسم؛ کتاب «مسجد در نظم حقوقی کنونی» با حضور شخصیت‌های حاضر در همایش رونمایی شد.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *