متن بیانات حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نمازجمعه تهران ۱۳۹۸/۰۳/۳۱ 1398/3/31


پیوند های مرتبط »
pdf خطبه اول pdf خطبه دوم pdf فایل کامل
 متن بیانات حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نمازجمعه تهران ۱۳۹۸/۰۳/۳۱

خطبه اول

«عِبادَ اللهِ اُوصیکُم وَنَفسی بِتقَوی الله وَ اُحَذِّرکُم مِن عِقَابِه؛ ای بندگان خدا، شما و خودم را به تقوا سفارش می‌کنم و از عقابش مى‏ترسانم».

قال الحکیم فی کتابه الکریم: «تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ؛[1] در نيكوكارى و پرهيزگارى با يكديگر همكارى كنيد و در گناه و تعدى دستيار هم نشويد».

خودم و همه‌ی برادران و خواهران عزیز را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم.

 

تقوای الهی، ویژگیِ برجسته‌ی جامعه‌ی انقلابی

جامعه‌ی انقلابی دارای ویژگی‌ها و اخلاق خاص خود است که تحت عنوان عمومی تقوای الهی تعریف می‌شود. شایسته است با نگاهی آسیب‌شناسانه به محیط اجتماعی و محیط زیست عمومی خودمان، محور‌ها و موضوعاتی را که با تقوای الهی مطلوب فاصله دارد، شناسایی کنیم و با یاری یکدیگر و اقدام جمعی، برای ارتقای سطح تقوای عمومی تلاش کنیم. در این زمینه در خطبه‌های نخست، تا هرگاه که توفیق الهی یار باشد، با شما سخن خواهیم گفت. شاید در هر خطبه، یکی از این موضوعات مورد واکاوی و بحث بیشتر و یادآوری قرار گیرد.

 

حجاب، یکی از مهم‌ترین جلوه‌های تقوای الهی

موضوع این جلسه که تقدیم عزیزان می‌شود، یکی از مهم‌ترین جلوه‌های تقوای الهی در جامعه‌ی ایمانی و انقلابی، یعنی حجاب و عفاف است. مسئله‌ی حجاب و عفاف، یک حکم پرحکمت الهی است و حکمی مترقی، بدیع، ریشه‌دار، فراتر از زمان و مکان و جهت تأمین سعادت جامعه و فرد، خانواده‌ساز، جامعه‌پرداز، جاری در همه‌ی ادیان، مورد اقبال همه‌ی امت‌ها و نصّ صریح و مؤکد قرآن کریم و فرمان مؤکد الهی در سوره‌های مبارکه‌ی نور و احزاب و سایر سور قرآن کریم و نیز در مجموعه‌ی کلمات اولیای الهی است.

 

تأکید قرآن بر حجاب و عفاف

در قرآن کریم، موضوع عفاف و حجاب در مجموعه‌ای از تأکید‌های لفظی و معنوی پیچیده شده است. گاهی علاوه بر بیان حکم، حکمت آن نیز بیان شده است. از مجموعه‌ی این تأکید‌ها در قرآن عظیم و کلمات اولیای خدا و فرهنگ عمومی اسلام ناب، جایگاه شگرف و تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز عفاف و حجاب در زیست جمعی جامعه‌ی بشری و مخصوصاً جامعه‌ی مؤمنان و جامعه‌ی اسلامی فهمیده می‌شود.

این حکم مترقی، تأمین‌کننده‌ی احترام و حق شرافت زنان و بانوان، و حق زن بودن و ارتقای منزلت بانوان و منزلت انسانی ایشان در محیط زندگی جمعی است.

 

رابطه‌ی پوشش و پاکدامنی

نکته‌ی بسیار زیبا این است که ما حجاب و عفاف را معمولاً در کنار هم استفاده می‌کنیم. عفاف، ریشه‌ها است که در شخصیت انسان است و حجاب، جلوه‌ی عفاف در پوشش برای حضور در اجتماع است. کنار هم قرار گرفتن دقیق و درست این دو واژه است که تأمین‌کننده‌ی حق حضور اجتماعی و نقش‌آفرینی اجتماعی بانوان است.

 

حکمت‌های حجاب

ـ اساساً تجویزهای ویژه‌ی مسئله‌ی حجاب و عفاف، مربوط به زمینه‌سازی برای حضور مفید و مؤثر و پیش‌برنده‌ی جامعه‌ی زنان در زندگی اجتماعی است. حجاب، جسم زن را محجوب می‌کند تا حقیقت انسانی و زیبایی‌های فکری و اخلاقی او تجلی کند.

ـ حجاب تأمین‌کننده‌ی حق زیست انسانی برای بانوان است و زن مؤمن با حجاب خود با صراحت اعلام می‌کند که من طعمه‌ی لذت مردانگان هوس‌باز و بیگانه یا متاع نگاه ابزاری برای پر کردن جیب سوداگران و تاجران نیستم.

ـ حجاب تأمین‌کننده‌ی احترام به حقوق عمومی انسان‌ها است. معیار زیست انسانی، تعریف حریم خصوصی و عمومی است. اگر حریم خصوصی وارد محیط زیست عمومی شود، بنیان‌کن است و اگر حریم عمومی وارد زیست خصوصی شود، آسیب‌زا است. حجاب و عفاف، مرز حریم خصوصی و عمومی را تعریف می‌کند تا زندگی مردم از سطح مبادلات حیوانی به سطح عالی انسانی و الهی ارتقا یابد.

ـ حجاب و عفاف از هوش معنوی و طهارت ملکوتی بانوان صیانت می‌کند و با حفظ سرمایه‌ی آنان، موجب ارتقای عمومی جامعه می‌شود.

ـ حجاب، آتشفشان هیجان‌های جنسی را مهار می‌کند تا انسان‌ها، اعم از مرد و زن، امکان رشد فکری داشته باشند؛ چنان‌که بی‌حجابی، غَلَیان هیجان جنسی را به دنبال دارد و بلوغ زودرس ایجاد می‌کند و محیط زندگی را حیوانی می‌کند. حجاب و عفاف، پشتوانه‌ای محکم برای سالم‌سازی محیط اجتماعی و حفظ سرمایه‌ی بسیار بزرگ خانواده است.

ـ هم ساخت خانواده و هم صیانت از آن و هم تعالی خانواده، به موضوع عفاف و حجاب گره خورده است. اگر بخواهیم خانواده‌سازی مطلوب داشته باشیم و خانواده‌های خود را حفظ کنیم و زمینه‌ی تعالی خانواده فراهم باشد، حجاب و عفاف، نقش بسیار اساسی در هر سه مرحله دارد.

ـ حجاب برای مردان محدودکننده‌ی آزادی‌های مخاطره‌انگیز آنها و برای زنان مصونیت‌بخش و حفظ‌کننده در برابر آزار‌ها است.

اگر بخواهیم این مقوله را ادامه دهیم، می‌توان مدت‌ها از حکمت‌های این حکم الهی سخن گفت؛ اما اجازه دهید از منظر دیگری به این موضوع بپردازم.

 

علت اهمیت فوق‌العاده‌ی حجاب در نظام اسلامی

این حکم مؤکد الهی که سلامت جامعه‌ی بانوان را تأمین می‌کند و از رهگذر صیانت هویتی بانوان، اسباب سلامت روحی و جسمی مردان را فراهم می‌آورد و امکان تربیت نسل شایسته را ایجاد می‌کند، در عصر و روزگار ما و در جامعه‌ی انقلابی ما و در ایران پس از انقلاب اسلامی که وارد چله‌ی دوم زیست مبارک خود شده، تأکید مضاعف پیدا می‌کند.

دستگاه استکبار برای شکستن اراده‌ی راسخ ملت ایران که تصمیم گرفته به سوی حیات طیّبه قدم بردارد، و جهت رخنه در اراده‌ی ملی ایرانیان، وارد نبرد هویتی با ملت ما شده است و برای به مخاطره انداختن هویت ملت ایران، نماد‌های هویتی ما را نشانه رفته و در بین این نماد‌ها، سرمایه‌گذاری عظیم و شگفت‌انگیزی برای ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه‌ی ما کرده است.

هم در جنگ شناختی، سیلی از شبهه را متوجه این حکم الهی کرده و هم در جنگ رفتاری، مروّج رفتار‌های مستهجن با استفاده از همه‌ی فناوری‌ها و ظرفیت‌ها شده است.

سرمایه‌ی ویژه‌ی هویتی ملت ما، حیا و نجابت ایرانی است. مردمان جهان، ملت عزیز ما را ملتی عفیف و نجیب و خانواده‌دار و خانواده‌دوست می‌شناسند. دشمن می‌داند اگر حیای ایرانی را هدف قرار دهد، خانواده را هدف قرار داده و به این ترتیب مؤلفه‌ی اصلی قدرت ایرانیان در هم می‌شکند. به همین دلیل، راهبرد جدی و همیشگی و بدون وقفه‌ی استکبار در نبرد هویتی، با قصد استحاله‌ی جامعه‌ی دینی ایران، رواج بی‌حیایی و ول‌انگاری و گسترش هرزگی جنسی است که شیاطین و شیطان بزرگ و اتاق‌های فکر‌ شیطانی در این زمینه فوق‌تخصص دارند.

 

جوامع غربی، نخستین قربانیان انحرافات جنسی

خود جوامع غربی و آمریکایی، سال‌ها است با تمام وجود، از دست رفتن خانواده را به دلیل ول‌انگاری‌های جنسی تجربه کرده‌اند. نخبگانشان به این حقیقت اعتراف دارند. چرا خانواده از دست رفت؟ چون حریم خصوصی و عمومی در هم آمیخته شد. در قرن‌های گذشته، جوامع غربی این‌قدر آشفته نبودند.

آنها به نجابت ایرانی و خانواده‌ی ایرانی و حیای ایرانی حسادت و رشک می‌برند؛ چراکه اینها را از دست داده‌اند و به این زودی‌ها نمی‌توانند این خسارت را جبران کنند. به نص قرآن کریم، آنها به داشته‌های شما حسودی می‌کنند.

 

دشمن، حجاب و عفاف ما را هدف گرفته

مستکبران و دشمنان ما، تجربه‌ی تاریخی برای رویارویی با تمدن اسلامی دارند. تمدن چندقرنی مسلمانان که در اسپانیا و اندلس پرافتخار بود، با همین راهبرد، متلاشی شد؛ لذا رهبر حکیم و عالی‌قدرمان سال‌ها پیش یادآوری کردند دشمن درصدد اندلسی کردن ایران است.

آنها در اتاق‌های فکر‌ خود به این نتیجه رسیده‌اند که راه نابود کردن ملت ایران همین است. بنابراین در این میدان خطیر و سرنوشت‌ساز، حجاب و عفاف زنان و دختران ما، و البته مردان و پسران ما را به عنوان نماد اصلی هویت برافراشته‌ی ملت ایران هدف قرار داده‌اند.

حال که این حکم پرحکمت و مؤکد و سعادت‌آفرین الهی از یک سو، و طراحی خطرناک دشمن از سوی دیگر متوجه ما است، جامعه‌ی ما باید وارد فضای جدیدی در ارتباط با این عنصر حیاتی شود.

 

حجاب، امری فردی و دست‌دوم نیست

کسانی که حجاب و عفاف را در حد یک مسئله‌ی فردی و سلیقه‌ای و شخصی تقلیل می‌دهند، چه بخواهند و چه نخواهند، در زمین دشمن هستند. مسئله، یک مسئله‌ی راهبردی است و نگاه ما باید بر اساس هوش قرآنی و وحیانی به یک نگاه راهبردی ارتقا یابد تا هم از خانواده و هم از شخصیت زن مسلمان و هم سیمای جامعه‌ی دینی صیانت شود. چهره‌ی جامعه‌ی ما با رفتار‌های عفیفانه، اسلامی می‌شود. متأسفانه در برخی موارد با جوامع غربی تفاوتی نداریم و گرفتار نگاه‌هایی شده‌ایم که عرصه‌ی دین را تقلیل‌ می‌دهد.

 

چادر، برترین حجاب است

برای صیانت آرمان‌های بزرگ ملت ایران، همه باید دست به دست هم دهیم. حجاب، سنگر هویت ملی ما است و ایرانیانِ باهوش و بابصیرت، برای این سنگر و هویت، قرن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با جریان رضاخانی و محمدرضایی جنگیدند و در مقابل آنان مقاومت کردند. زنان و بانوان جامعه‌ی ما، پرافتخارترین و مطلوب‌ترین و مقبول‌ترین نوع حجاب را انتخاب کرده‌اند که چادر است و به تعبیر زیبای رهبر عزیزمان، این انتخابی ایرانی در انجام وظیفه‌ی الهی است.

 

ضرورت تعاون همگانی جهت تقویت حجاب

برادران و خواهران عزیز! اینجا آیه‌ی کریمه‌ی ««تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ؛[2] در نيكوكارى و پرهيزگارى با يكديگر همكارى كنيد و در گناه و تعدى دستيار هم نشويد» بالای سر همه‌ی ما قرار می‌گیرد. ما در این زمینه نیازمند تعاون ملی برای مقاومت ملی در برابر این تصمیم خطرناک استکبار جهانی هستیم.

 

وظایف اقشار مختلف در باب حجاب

۱. جوانان

اولین خطاب ما متوجه جوانان عزیز میهن است و مخاطب من در این سخن، در درجه‌ی اول، وجدان زلال و مصفای جوان عزیز ایرانی است. هم پسران و هم دختران، مخصوصاً دختران عزیز جوان ما مخاطب ما هستند.

در نگاه اول می‌بینید که آنها پوشش‌های متفاوتی دارند؛ ولی همانها مخاطب ما هستند و باید به میدان بیایند. شما جوانان عزیز که امید اسلام و قرآن و امت و امام برای ساخت چله‌ی دوم انقلاب اسلامی و تحقق آرزو‌های بزرگ ملت ایران هستید و در مجالس حسینی و شب قدر حضور دارید و عاشق ایران و اسلام و رهبر عزیز هستید و این را بار‌ها ابراز کرده‌اید، باید به میدان بیایید و حجاب را دوباره ببینید. جامعه‌ی عزیز جوان ما باید از خودش سؤال کند چرا قرآن و اسلام این‌‎قدر بر مسئله‌ی حجاب و عفاف تأکید می‌ورزد؟ چرا دشمن قسم‌خورده‌ی ملت ما برای از بین بردن عفاف و حجاب این‌قدر سرمایه‌گذاری می‌کند؟ چرا شهدای عزیز که پیشگامان تحقق حیات طیّبه هستند، در وصیت‌نامه‌های خود می‌نوشتند خونِ من، حجاب تو؟ شهدای مدافع حرم، چگونه در مورد این مسئله صحبت می‌کنند؟

شهدای ملت ما، فهیم‌ترین‌های ملت هستند و به‌خوبی وضعیت و نقشه‌ی دشمن را می‌فهمند. شما که حضرت زهرا را مادر و امیرالمؤمنین را پدر خود می‌دانید، به شما عرض می‌کنیم به حجاب و عفاف به عنوان میراث مادری نگاه کنید که سلامت روانی و جسمانی و معنوی شما، در پرتوی رعایت این مصداق ویژه‌ی تقوای الهی است.

اگر نمی‌دانید، مطالعه کنید تا بدانید. اگر سؤال دارید، «فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ؛[3] از اهل دانش بپرسید» تا پاسخ بگیرید. چنانچه از این مخاطرات غافل هستید، خودتان را متنبه سازید. اگر به این شکل پوشش عادت کرده‌اید، عادت خود را اصلاح کنید. چنانچه روش خانوادگی شما این‌طور است، انسان باید روش درست را برگزیند. آیا جوّ محیطی و رسانه‌ای شما را احاطه کرده؟ خب به خودتان بیایید! آیا از من و امثال من دلخور هستید؟ خیلی اوقات منشأ رفتارتان دلخوری شما از فلان کارگزار و فلان رفتار به اسم امر به معروف و نهی از منکر است، به خودتان بیایید و با این دلخوری، مسیر نادرست را انتخاب نکنید. چشم خود را بگشایید و ببینید در دنیا چه خبر است.

در این جهاد مقدس، خودتان به میدان بیایید.

 

۲. مردان

به مردان غیور عرض می‌کنم که غیرت خود را تقویت کنید و به میدان بیایید.

 

۳. خانواده‌ها

خانواده‌ها را هم باید مخاطب قرار دهیم. چرا خانواده‌ها کوتاهی می‌کنند و این حکم الهی را سهل گرفته‌اند؟ خانواده‌ها باید برای سعادت فرزندان خود این مسئله را دوباره بازخوانی کنند.

 

۴. نخبگان (اهل قلم، رسانه ملی، روحانیون و...)

نخبگان، شعرا، هنرمندان، اهل قلم و گویندگان شایسته‌ی ما کجا هستند؟ همه باید به وظیفه‌ی خود عمل کنند. رسانه‌ی ملی چه کار می‌کند؟ مسئله، بسیار مهم و حیاتی است. روحانیون و ائمه‌ی جمعه ما خودشان را برای مواجهه با این موج سعادت‌سوز و بنیان‌کن آماده کرده‌اند؟ باید آنها هم به میدان بیایند و به وظیفه‌ی خود عمل کنند.

 

۵. مسئولان و سایر بخش‌های حاکمیتی

بخش‌های مسئول در دولت و دستگاه‌های حاکمیتی باید به پرونده‌ی خود مراجعه کنند و ببینند به وظیفه‌ی خود درست عمل کرده‌اند یا نه. آیا آموزش و پرورش ما به وظیفه‌ی خود درست عمل کرده است؟ ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات و حوزه علمیه و ائمه‌ی جمعه باید به میدان بیایند و البته بخش‌های تقنینی و قضائی و امنیتی هم در این زمینه وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید کار خود را درست انجام دهند.

ما در برابر این چالش مهم باید عالمانه، مجاهدانه، خلاقانه، مبتکرانه، هنرمندانه و با نقشه وارد شویم.

 

یک طرح خوب در زمینه‌ی حجاب

بحمدالله نقشه‌ی خوبی توسط دوستان طراحی شده است. البته قبلاً در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و دوباره بررسی شد. اخیراً با توجه به این موج جدید نگران‌کننده، بسته‌ی خوبی در سازمان امور اجتماعی دیده شده و توقع ما این است که همه به این نقشه با برنامه‌ریزی عمل کنند. خوشبختانه در این سند دیده شده که باید با فساد سازمان‌یافته، مواجهه‌ی قانونی کرد و از ملت هم کمک بگیریم تا در این زمینه، کار شایسته انجام شود. کار بلندمدت در این زمینه هم باید مورد توجه قرار گیرد.

مجدداً خودم و شما را به تقوای الهی و تعاون در انجام این کار بزرگ توصیه می‌کنم.

 

خطبه دوم

«وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ؛[4] و اگر مردم شهرها ايمان آورده و به تقوا گراييده بودند، قطعاً بركاتى از آسمان و زمين برايشان مى‌گشوديم».

خودم و همه‌ی برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی سفارش می‌کنم.

از همه‌ی برادران و خواهران و نخبگان خواهش می‌کنم که بحث خطبه‌ اول را بررسی کنند و در مواقف مختلف و از زوایای گوناگون، آن را دنبال کنند و پیشنهادهای خود را در این باره مطرح کنند.

 

چمران، یادآور عشق و عرفان و حماسه

به روح مطهر شهید عالی‌قدر امروز، شهید چمران درود می‌فرستیم. یاد این مرد، عشق و عرفان و هنر و ادب و شهادت را در دل‌ها زنده می‌کند.

رسالت دانشگاه‌های ما، پرورش انسان‌هایی در تراز چمران است. خداوند روح مطهر او را با اولیای خود محشور کند.

 

تشکر از رئیس قوه قضاییه و مسئولان جهاد کشاورزی

از تلاش‌های دوستان در قوه‌ی قضائیه و مدیر عزیز قوه‌ی قضائیه تشکر می‌کنیم که خیلی خوب و امیدبخش و با قدرت وارد شدند. امیدواریم در مسیر تحقق دستگاه قضاییِ تراز اسلامی موفق باشند.

از عزیزان توقع داریم در هفته‌ی حقوق بشر آمریکایی، لایحه‌ای بسیار قوی در افشای حقوق بشر آمریکایی داشته باشند؛ چه آنچه در ارتباط با ایران انجام شده و چه آنچه در ارتباط با سایر ملت‌ها روی داده است.

از دوستان عزیزی که در عرصه‌ی کشاورزی کشور فعالیت می‌کنند، چه کشاورزان و چه وزارت جهاد کشاورزی، تشکر می‌کنیم و برایشان آرزوی توفیق داریم. از افاضاتی که در این محضر شد، استفاده کردیم.

 

سقوط پهپاد و شکستی دیگر برای آمریکا

در ارتباط با مسئله‌ی پهپاد آمریکایی و اسقاط آن، اصل ماجرا این است که یک پهپاد پیشرفته‌ی به قول خودشان غیرقابل شناسایی، مخفیانه آمده، تجهیزات خود را خاموش کرده و در محدوده‌ی تنگه‌ی هرمز وارد خاک سرزمین ما شده است. غیرت جوانان رشید و عزیز ما جوشیده و نیروی هوافضای سپاه با سامانه‌ی تمام بومی سوم خرداد و با موشک زمین به هوا، این پهپاد را سرنگون کرده است.

کاخ سفید، دستپاچه شد و ابتدا تکذیب و بعد تأیید کرد و سپس ادعا کرد که داخل منطقه‌ی بین‌المللی بوده است. ترامپ، جلسه‌ی فوری تشکیل ‌داد و مثل همیشه طنزسرایی کرد. می‌گوید ایران اشتباه ردیابی کرده و ما در آب‌های بین‌المللی بودیم. معلوم می‌شود که جغرافی آنان ضعیف است. تنگه‌ی هرمز بخشی از سرزمین ما و گورستان متجاوزان خواهد بود. بعد هم می‌گوید شاید ما اشتباه کرده‌ایم! بله؛ شما اشتباه کرده‌اید و اشتباه شما هزینه‌ی بزرگی برای شما داشت.

قبلاً هم از این اشتباه‌ها کرده بودید. مگر ملوانان شما نبودند که همین اشتباه را کردند و آبروی شما رفت؟ ظاهراً خواسته‌اید میزان حساسیت و توانایی ما را دوباره امتحان کنید. بعد از شکست‌های سیاسی و دیپلماتیک و ضربه فنی اخیر در جریان اعزام نخست‌وزیر ژاپن، باز هم می‌خواهید ما را امتحان کنید؟ خب امتحان کنید!

این آن بازدارندگی فعال مورد تأکید رهبر عزیزمان است.

 

پیام‌ها و پیامد‌های هدفگیریِ پهپاد آمریکا توسط ایران

پیام‌های این کار شایسته و به‌موقع جوانان ملت ما این است که ما اهل منطق و عقلانیت هستیم؛ ولی در عین حال قدرت منطق و منطق قدرت نیز داریم. شروع‌کننده نیستیم، اما اگر شروع کردید، شما تمام‌کننده نیستید. اگر یکی بزنید، حداقل یکی می‌خورید و چه‌بسا سه تا بخورید.

ملت عزیز و نیروهای مسلح ما اهل پنهان‌کاری نیستند؛ برخلاف شما که دزد دریایی و زمینی و هوایی هستید و اخیراً نفتکش‌ها را زدید و در منطقه خراب‌کاری کردید. اگر ملت ما بخواهد بزند، می‌زند و خوب می‌زند و به‌موقع هم اعلام می‌کند.

کشور‌های مفلوک منطقه که چشم امیدشان به آمریکا است نیز دیدند که سامانه‌های آمریکایی حتی در برابر پهپاد‌های یمنی نتوانستند کاری بکنند. لااقل از ما بخرید که با شما ارزان‌تر حساب خواهیم کرد!

جبهه‌ی مقاومت اسلامی هم پیام جدیدی دریافت کرد و شور و شوق گرفتند. ان‌شاءالله همین مسیر را ادامه خواهند داد.

پیام این عمل برای ملت ما، پیام عزت و اقتدار بود. بچه‌های چمران و طهرانی‌مقدّم مثل همیشه در میدان هستند و به‌موقع اقدام می‌کنند. دست شما درد نکند!

به آمریکایی‌ها هم می‌گوییم که هرچه سریع‌تر از ملت ایران عذرخواهی کنید. دستگاه‌ دیپلماسی و وزارت خارجه‌ی ما باید در این زمینه اقدام حقوقی داشته باشند.

باز بوی آزادی خرمشهر به مشام رسید. از سبزپوشان سپاه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

از همه‌ی شما برادران و خواهران عزیز بابت حضور پرمعنایتان در نماز جمعه تشکر می‌کنم. از اختلال‌هایی که در برخی ورودی‌ها هست، عذرخواهی می‌کنم. ان‌شاءالله عزیزان تدبیر کنند تا شما بزرگواران به زحمت نیفتید.

 

 



[1]. مائده: ۲.

[2]. مائده: ۲.

[3]. نحل: ۴۳.

[4]. اعراف: ۹۶.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *