متن بیانات در جمع کادر و مربیان استان خراسان جنوبی 1394/11/22


پیوند های مرتبط »

متن بیانات در جمع کادر و مربیان استان خراسان جنوبی

سلام علیکم و رحمه الله

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

بعضی ها صحبت های ما را در راهپیمایی می بینند باورشان نمی شود که من این قدر بلند صحبت می کنم اما بعدش دو سه روز سینه ی من مشکل پیدا می کند چون ریتم صحبت های من اساساً آرام است و مشهور است .

در یک شهری برای مناسبتی ما را دعوت کرده بودند اما بعد گفته بودند حالا فلانی خیلی خوب است و ما خیلی او را دوست داریم اما می تواند در جمع بیرون ، حماسی صحبت کند و بعد آن عزیزمان که از بچه های انجمن بود گفته بود می توانید امتحان کنید تا ببینید می شود یا نه .

به هر حال ببخشید من الان در شرایط سرفه و ... هستم . چند جمله ای خدمتتان عرض می کنم .

خیلی خوشحال هستم از زیارتتان و به همه ی شما این روز بزرگ و بسیار عزیز را تبریک می گویم . الان به بچه ها گفتم که بعد از ظهر 22 بهمن انسان احساس می کند که قلب عالم امکان شاد است و امام عصر خوش حال هستند . این حضور در این اوضاع زمانه ی پیچیده و سخت و دشوار ، بشارت های زیادی همراه خودش دارد و خیلی از موفقیت های ما به خاطر همین حضور های دشمن شکن و معنا دار و وفاداری ها هست و الان در مراکز شیطان عزا است و گزارش ها به آن ها می رسد و خیلی ناراحت هستند . این « یغیظ الکفار » که قرآن می گوید همین قدم ها است که می آید و دشمن را عصبانی می کند و امام عصر را خوش حال می کند و آقا را خوش حال می کند و دل های مومنین سبکی و فرخندگی خاصی دارد .

من به بچه ها گفتم همگی برویم و دو رکعت نماز شکر به جا بیاوریم که یک 22 بهمن دیگر را بحمدالله دیدیم و یک حضور متفاوت و شور انگیز و فهمیده را دیدیم . خیلی عالی بود و خدا را صد هزار بار شکر . البته که شکر عدد ندارد و باید گفت به عدد قطرات باران و به عدد برگ درختان و به عدد ستاره ها و موج دریا ها و نفس های همه ی نفس کش ها در تمام عالم ضرب بشود در هر چیزی که خدای متعال خلق کرده است .

ما چه قدر خوش بختیم که در چنین زمانی داریم زندگی می کنیم . بعضی از عزیزان که سنشان مثل ما است و در جلسه کم هستند شاید قبل از انقلاب را کمی درک کرده باشند که چه بود . یاد آن روایت می افتم که « ساعه امام عدل » یعنی یک ساعت زندگی در سایه سار امام عادل مساوی با هفتاد سال عبادت در آن روز ها است . مگر می شود مقایسه کرد ؟ خیلی باید به خاطر امام و شهدا و ملت و عزیزانی که سرمایه گذاری برای این روز های بزرگ کردند شاکر باشیم که بنیان های عزت و عظمت کشور را استوار کردند . در خلوت خودتان دعا کنید و ذکر کنید و شکر داشته باشید . انسان می ماند واقعاً در یک حس عجیب که دارد چنین روز هایی را می بیند . کمی هم برای ملت ما عادی شده در حالی که اصلاً عادی نیست که یک ملت بعد از 37 سال این گونه روز استقلالشان و روز طلوع اسلام را با این کیفیت حضور جشن می گیرند .

این ها زمینه ساز های ظهور است و اتفاقاتی است که وقتی کنار هم قرار می گیرد می شود زمینه ی ظهور . فرمود « يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه » جماعتی از مشرق قیام می کنند و مقدمات سلطنت مهدوی را آماده می کنند .

الحمدلله

خب ما هر چه هم جلو تر می رویم کارمان دقیق تر و پیچیده تر و حساس تر می شود و طبیعی هم هست که هر چه فتوحات و گشایش ها بیش تر می شود به همان نسبت ، کینه ی دشمن هم بیش تر می شود . همین اتفاقی که اخیراً افتاد و آمریکایی ها تحقیر شدند و دیشب هم فیلمی پخش شد که طرف داشت گریه می کرد یا در عربستان و یمن این ها تحقیر می شوند و بچه ها دارند مقاومت می کنند و حوثی ها ارادت مندان آقا و نظام و بیابان گرد و خسته نشو هستند . می دانید عربستان چه وحشی گری کرده است در یمن ! پیام هم فرستاده اند برای جمهوری اسلامی که شما دست از یمن بردارید و به یمن کاری نداشته باشید و ما در سوریه و کجا و کجا می رویم کنار . این ها دائماً به وسیله ی تدابیر نظام زمین گیر می شوند . در عراق غوغایی شد . طراحی ها تجزیه ی فوری عراق بود و سریع هم داعشی ها ریختند و گلوگاه ها را و مراکز حساس را گرفتند و کسانی که کارشناس بودند می گفتند شاید ظرف یک یا دو ماه نشود عراق را نگاه داشت .

اما هر جا می روند می بینند ایران آن جا قد بلند و رشید ایستاده است . در سوریه که دیگر چه بگوییم ؟! گرانی گاه اصلی در رویارویی سوریه است چرا که سوریه ما را در مرز رژیم صهیونیستی می گذارد و گفتند اگر ما در سوریه موفق نشویم کارمان تمام است و این جا هر طور شده باید اسد زمین بخورد و جریان مقاومت شکسته شود . خاکریز اصلی مقاومت ، سوریه است .

نظام همه جا مقتدر و با صلابت هست . می خواستم این را عرض کنم که هر چه جلو تر می رویم درگیری ها پیچیده تر می شود و حرف بالا تر این است که ما در قلب کشور های خودشان داریم آن ها را می زنیم و مساله این است .

در این نامه ی آقا که به جوان های اروپا و آمریکا و آفریقا جریاناتی اتفاق افتاد و غوغا شد در دنیا و گزارش هایش را بچه ها دارند . من یادم هست نامه ی اول که منتشر شده بود گزارش های بعدی به ما رسید که قرآن کریم در فرانسه نایاب شد . همین طور کار دارد با سرعت جلو می رود . این ها ابتکارات شخصی حضرت آقا است و قلم ، قلم مباشر خودشان بود و نامه ی دوم خیلی مفصل تر از نامه ی اول بود . این یارگیری در قلب جبهه ی دشمن و در خانه ی شیطان و خانه ی کفر است . این را با چشم هایشان می بینند .

من شاید به شما گفته باشم در آلمان ، منطقه ای هست به نام اشتوتگارت که آن جا خاطرتان هست که یک شهیده ای داشتیم به نام مروه شربینی که به خاطر حجابش آن جا به شهادت رسید ؛ آن زمان گفتند این منطقه اگر همین طور جلو برود در کم تر از سی سال و یا بین سی تا چهل سال آینده کلاً مسلمان است . من یک دوستی همان جا دارم که می گفت من اوائل انقلاب که با خانمم برای تحصیل به آن جا آمدیم ، ایشان به عنوان حجاب روسری می پوشید و ثبت نام برای دانشگاه کرده بود اما جلوی درب دانشگاه گفته بودند که ما مستخدم نخواسته بودیم چون آن جا روسری را خانم های مستخدم به سر می بندند تا از گرد و غبار محافظت بشوند ولی امروز در همان کشور شما خانم های با چادر می بینید . اصلاً یک چیز عادی و شناخته شده است . البته خیلی ها از مهاجرین هستند که از کشور های اسلامی رفته اند .

همان سالی که در ایرانه فتنه رخ داد ؛ در ایام عاشورا و محرم ، یک اجتماع بزرگ حسینی آن جا تشکیل شده بود که من توفیق نداشتم آن اجتماع را بروم اما یک نماینده فرستاده بودم و ایشان رفته بود و برگشته بود و گزارش داده بود که می گفت این ها حدود 5 هزار نفر در آن محیط امنیتی جمع شدند و از اول صبح عاشورا برنامه بود تا نماز مغرب و مدام برنامه ی منبر و روضه پشت سر هم بود ؛ مثل همین منبر های سنتی که برخی جا های کشور هست . نکته ی جالب تر آن که در این جلسه هیچ ایرانی وجود نداشت و همه آذری زبان بودند و از سمت ترکیه و جالب تر آن که در تمام فاصله ، آن وجهه ی ممتاز سخنرانان ، عرض ارادت به بنا به تعبیر خودشان حسین زمان بوده است ، که اگر امروز می خواهیم در لشگر حسینی باشیم باید با آقا هماهنگ باشیم . این ها اتفاقاتی است که پشت سر هم در دنیا می افتد و جلو می رود . در قلب خود این کشور ها دارد یارگیری می شود و پیروان اهل بیت و دوستان حضرت سازمان دهی می شوند چرا که پشتیبان و کانون الهام دارند . اگر ما این را نداشتیم چه طور می خواستیم زمینه سازی برای ظهور داشته باشیم ؟ در این دنیای کفر زده چه طور می شود ؟

بعد شما می بینید که وقتی این کانون در ایران شکل می گیرد و سازمان دهی می شود و ولی امر شکل می گیرد و پرچم دار شناخته می شود بعداً می بینید که در کل دنیا ، یک رویش عظیمی از پیروان اهل بیت شکل می گیرد . به خصوص این جنس اخیرش که همه ی ما مات و مبهوت هستیم . مطلع می شوید در نیجریه این آقای شیخ زکزاکی در اربعین خطاب به آقا می کند و می گوید ای امام خامنه ای اگر امام حسین در کنار خود فقط یک جون داشت اما امروز شما 15 میلیون جون آماده ی شهادت فقط در نیجریه دارید . طبیعی هم بود که بعد از چنین مانور قدرت معنوی بریزند و حسینیه ی بقیه الله را آن طور غارت کنند و بچه ها را به شهادت برسانند و خود ایشان را دستگیر کنند . دو تا از دختر خانم های ایشان در همین جامعه المصطفی مشغول تحصیل هستند و شش برادر هم که به شهادت رسیدند .

خلاصه ؛ از بخش پیروی اهل بیت شما شروع کنید ، تا حوزه ی اسلامی که فراتر از این است ، تا آزادگان و احرار عالم ؛ همه جا یک غلغله و یک فهم جدید و یک بیداری در دنیا دارد اتفاق می افتد . نظام سلطه بدبخت تر از امروز نبوده هیچ وقت . روسیاه تر از آمریکا امروز در دنیا وجود ندارد و مستاصل تر از رژیم صهیونیستی نمی شناسید . من وقتی به مسجد دانشگاه جاکارتا رفتم که شبیه مسجد دانشگاه تهران است منتهی بزرگ تر ، اول نماز بود و رییس دانشگاه هم با چند تا از دانش جو ها پشت سر ما می آمدند و تا گفتند فلانی از ایران آمده ، این دانش جو ها خدا می داند پر شور تر از بچه های خود ما از ما استقبال کردند . عبا می بوسیدند و دست می بوسیدند و ما از وسط این ها به محراب رفتیم و امام جماعت هم در محراب بود و پا شد کنار رفت . خب این ها همه سنی هستند و آن جا اصلاً شیعه نیست یا خیلی کم است . اخیراً دارند کمی شکل می گیرند و سازمان دهی می شوند . ما هم شروع به نماز جماعت کردیم و با اجازه ی شما به احترام این ها قنوت نگرفتیم و برایشان حمد و سوره ی حجازی خواندم که خیلی هم متفاوت بود . بعد از نماز چه می کردند و چه عواطفی و چه محبتی . مثل همین بچه های خودمان که می گویند سلام به آقا برسانید . یک خانمی یک بطری آب آن جا آورده بود جلو و می گفت یک دعا به این بخوانید چون مریض دارم ، آن جا گفته بودند این با آقا نسبت دارد .

هر جای دنیا که می روید اتفاقات عجیب و غریب دارد می افتد و دشمن بیچاره است و دارد دست و پا می زند و دست و پا زدن او به این است که این کانون الهام بخش را خسته کند و افسرده کند ، مخصوصاً ذهنیت نسل جوان را تحت تاثیر قرار دهد و وامصیبتا اگر ما در کلاس درسمان یک معلم منفعل داشته باشیم که درست حتی اگر خودش نداند ، عامل جریان سلطه شده است . اگر معلم های ما انقلابی باشند و روح انقلابی داشته باشند و زیبایی ها و ارزش های انقلاب را به ذهن مخاطب و به دل او منتقل کنند و تحلیل های خوب درجه یک به آن ها بدهند چه می شود . البته هستند الحمدلله اما خب از آن طرف هم کم تر هستند . آموزش و پرورش ما برای تربیت نسل تراز ، خیلی عقب و خیلی ضعیف است و خیلی آموزش زده و حافظه محور . این جا کار ما در انجمن اسلامی حساس می شود . نبرد در آینده خیلی پیچیده تر است . وقتی حزب الله لبنان نزدیک گوش اسرائیل طلوع کرد ، این ها فهمیدند که کارشان دارد ساخته می شود و بعد از نبرد 8 روزه و رویارویی های بعدی فهمیدند و حال که دیگر آقا فرموده بودند 25 سال و آن ها می دانند که یک شخص عادی این حرف را نمی گوید بلکه آقا می گوید یعنی قطعی است .

ما اصلاً بی خبر هستیم و نمی دانیم انقلاب دارد چه می کند . ما نمی دانیم شهدا چه کار کرده اند . من گاهی فکر می کنم به این « احیاء عند ربهم یرزقون » و می بینم این را می شود فهمید و اصرار قرآن بر زنده بودن شهدا و این که می گوید اگر کسی به ذهنش بیاید که شهدا مرده اند با خود خدا طرف است برای همین است . شهدا مشغول یارگیری برای امام زمان هستند و همه جا هستند و روحیه می دهند و سرعت می دهند .

به هر حال کار انجمن اسلامی و اتحادیه بزرگ است و از آن کار های ناب درجه یک قربی عشقی است . چه قدر هم موثر است . بر خلاف تلقی های اولیه که می گویند شما چه دارید و امکاناتتان چیست و کاری از شما بر نمی آید و بر خلاف تصوراتی که مبتنی بر جهان بینی مادی است ، ببینید فعالیت شما عجب اثری دارید . انجمن های سر زنده داریم و بچه ها به میدان آمده اند و فعال شده اند و آثارش را شما فوری در خود این بچه ها و در مدرسه و گاهی در مدیر مدرسه می بینید .

آقا فرمودند این بچه ها خانواده های خودشان را هم راه می اندازند و حتی محیط خانواده را هم تحت تاثیر قرار می دهند . بحمدالله خیلی سرمایه ی بزرگی در اختیار ما هست . استان خراسان جنوبی هم خوش ظرفیت است و جزء مناطق نیرو خیز است و از آن نیرو در می آید و به لحاظ ذهنی و استعدادی و نجابت و ظرفیت های معنایی از آن جا هایی است که کار کم جواب زیاد می دهد بر خلاف برخی جا ها که کار زیاد ، جواب کم می دهد .

فرصت ها را قدر بدانید و بچه ها و استعداد ها را کشف کنید . همان زبده یابی که گفتیم . روی این ها سرمایه گذاری شود و محبت و دوستی و احراز هویت و پشتیبانی فکری و بعد هم ورود به میدان و رقم زدن اتفاقات در محیط مدرسه .

ان شاء الله موفق باشید و خدای متعال خود شما و خانواده های شما و نسل شما را از انصار الحجه قرار بدهد و روحیه ی انقلابی و شور انقلابی و حالت حماسی در شما باشد و حفظ شود و خدای متعال برکات مادی و معنوی اش را بر سفره ی شما جاری کند و ان شاء الله مشمول عنایات حضرت باشید و برای دیدن آن روز بزرگ زنده باشید و همراه باشید و امیدوارم به دست شما یارانی برای حضرت ساخته شود و شما حلقه های یارگیری باشید .

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *