متن یانات در جمع اعضای قرارگاههای دختران استان سیستان و بلوچستان 1394/12/4



متن یانات در جمع اعضای قرارگاههای دختران استان سیستان و بلوچستان

چند تشکر ویژه

اولاً ایام شهادت حضرت صدیقه‌ی طاهره ـ البته با روایت 75 روز ـ را به ساحت مقدس امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و همه‌ی ارادتمندان آن حضرت، به ویژه جمع نورانی حاضر، تسلیت عرض می‌کنم.

ثانیاً سلام پر مهر و محبت رهبر عزیز و عالی‌قدرمان را به همه‌‌ی شما ابلاغ می‌کنم.

سوم اینکه خدا را شاکرم که توفیق پیدا کردم ـ هر چند با تأخیر ـ خدمت شما عزیزان برسم.

چهارم اینکه از برنامه‌های امروز شما، خیلی استفاده کردم. عمده پیام‌ها و نکته‌هایی که باید در جمع قرارگاهی اتحادیه، در جمع دختران عزیز ما شکل بگیرد و ارائه شود، بحمدالله در اینجا ارائه شد و ما هم به سهم خودمان از آن بهره‌مند شدیم.

از ورود در جلسه که یک نمایشگاه کوچک و مختصر، بسیار دلنشین و جذاب از کارهای شما آنجا ارائه شده بود، مخصوصاً بعضی از آثاری که خیلی چشم‌نواز و هنرمندانه طراحی شده بود، تا آنچه در جلسه از آغاز تا اینجا ارائه شد، همه باعث خوشحالی ما شد.

از همه‌ی شما به خاطر حضورتان، و بزرگواران و عزیزانی که برنامه اجرا کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم. اجرای خانم شایان خیلی خوب بود. من از قریحه‌ شعری ایشان خبر نداشتم. اجرایشان، اجرای متین و پخته و شورانگیزی بود؛ مخصوصاً احساس تعلق ایشان به انجمن اسلامی و اتحادیه، خیلی برای ما شیرین بود.

ویژگی اتحادیه ما این است که چون ارتباط بچه‌ها با این مجموعه و شبکه، آرمانی و اعتقادی است، محبت‌‌ها و دلبستگی‌هایشان هم ذیل اهداف و آرمان‌‌های انقلاب اسلامی و ولایی تعریف می‌شود. حتی پس از خروج از دوران دانش‌آموزی‌شان، باز هم ارتباط‌هایشان حفظ می‌شود، تعلق خاطر و آمادگی دارند برای اینکه همکاری و فعالیت کنند، سرگروه شوند، مربی باشند، در فعالیت‌‌ها حضور داشته باشند یا حداقل قرار‌ها و ارتباط‌هایشان را در کنار بقیه با اتحادیه تجربه کنند. این ویژگی را بحمدالله مجموعه‌ ما دارد و باید قدرش را بدانیم. دوستی‌های خدایی و الهی که پای اهداف بزرگ و بلند شکل می‌گیرد، پایدار و اثرگذار است.

به هرحال از ایشان هم تشکر می‌کنیم؛ هم به خاطر اجرای خوبشان و هم ادامه‌ی ارتباطشان با اتحادیه و انجمن اسلامی. پدر ارجمندشان هم حضور دارند، به ایشان هم خیرمقدم عرض می‌کنیم و از حضورشان خوشبخت هستیم. شما هم محبت کنید سلام بنده را به پدران و مادران عزیزتان برسانید. دعاگوی همه‌ی آنها هستم، ان‌شاءالله زنده باشند، سایه‌شان بالای سرتان باشد و همواره از گرمای وجودشان بهره‌مند باشید. اگر کسی از آنها به سفر ابدی رفته است، ان‌شاءالله خداوند متعال قرین رحمت و مغفرتشان کند.

سرودی که شما به صورت جمعی خواندید، قطعه‌ای که خود ایشان و قطعه‌ای که خانم صبور اجرا کردند، خیلی خوب بود و ما فیض بردیم. در جمع دانش‌آموزی، به‌ویژه در جمع دختران، ارائه‌های ادبی را خیلی می‌پسندم. اینکه خودشان متن بنویسند، حالا یا به نظم یا به نثر، و ارائه کنند، از هر جهت دلنشین‌تر است. ان‌شاءالله آن را تقویت کنید؛ به این صورت که قطعه‌های ادبی مطالعه کنید، بنویسید، بخوانید و ارائه کنید. این جوششِ قریحه خیلی مطلوب است. رهبر عزیز ما که خودشان سرآمد هنرمندان و بزرگان و هنرشناس هستند، و پیش از ایشان، امام راحل، این ارائه‌ها را برای جمع‌های جوان و باطراوت خیلی می‌پسندند.

گزارش سرکار خانم سلیمانی، پخته و زیبا بود و بنده آن را خیلی پسندیدم. ایشان وارد مسائل جزئی و تفسیر مطالب نشدند، ولی ساختار گزارش‌شان خیلی خوب بود. از ایشان و همکارانشان نیز به خاطر گزارش‌شان و زحماتی که در مجموعه می‌کشند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

بحمدالله در مجموعه ما،‌ خواهران شایسته و خوبی داریم که عاشقانه در خدمت اعضای عزیز انجمن‌های اسلامی هستند. نگاهشان به مجموعه، مملو از عاطفه و محبت و خواهرانه است. خدا را از این جهت شاکریم.

در گزارش خانم سلیمانی، نکته‌هایی هست که من آن را به عنوان تأکید یادآوری می‌کنم.

علاوه بر این ما بحمدالله از یک گزارش دیگر هم بهره‌مند شدیم. خانم لطفی که عضو قرارگاه ملی هستند، ایشان هم گزارش خوبی ارائه کردند. در گزارش خانم لطفی نکته‌‌هایی بود که حقیقتاً خیلی شوق‌انگیز است. شکل‌گیری کارگروه‌ها و فعالیت‌های فکری بچه‌ها، آن‌هم با موضوعات خیلی مهم، خبر بسیار خوبی بود که شنیدیم. موضوعاتی که شما اکنون در جمع دانش‌آموزی خودتان به آن فکر می‌کنید، گاهی در جلسات به آن می‌پردازید، استادی حضور پیدا می‌کند، مطلب مورد بحث قرار می‌گیرد، موضوعات درجه یکی هستند که فراتر از حوزه دانش‌آموزی است. حتی در بعضی محافل دانشگاهی‌ ما، این حرف‌ها مطرح نمی‌شود. اینکه در جمع دانش‌آموزی، به این موضوعات بپردازیم تا مطرح باشند، پیش چشم بچه‌ها و در معرض اندیشه باشند، خیلی خوب است. مثلاً بحث سبْک زندگی اسلامی، مباحث مربوط به زمان و خانواده، مسائل بسیار مهمی هستند. یا مباحثی که درباره الگوی تعالی دختران مطرح می‌شود، باعث خوشحالی است.

وقت نبود، والّا احتمالاً به هرکدام از شما فرصت می‌دادند که تشریف بیاورد و ارائه‌ای داشته باشد، حتماً مطالب فراوانی داشتید که ما آ‌نها را می‌شنیدیم و خیلی خوشحال می‌شدیم؛ منتها وقت معمولاً با ما یار نیست. کم می‌آید و ما محروم می‌شویم. به هرحال از همه‌ی شما تشکر می‌کنم.

از جناب آقای ارجمندی و همکارانشان که مجاهدانه از فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی در سطح استان پشتیبانی می‌کنند، تشکر می‌کنم و برای موفقیت‌ روزافزون همه‌ی این عزیزان، دعا می‌کنم. ایشان از فرزندان عزیز این مجموعه و متعلق به خود ما هستند.

 

پانزده سال به‌یادماندنی

وقتی سن انسان در مجموعه‌ای با این کیفیت، بالا می‌رود، دائم به حوزه‌ عزیزان و نور چشمان و فرزندانش و کسانی که آنها را دوست می‌دارد، افزوده می‌شود.

خداوند متعال به من توفیق داده است که پانزده سال نماینده رهبر عزیزمان در اتحادیه باشم. ایشان به من توفیق دادند که مهاجر استان‌ها باشم و از این استان به آن استان، از این شهر به آن شهر، دائماً در حال سفر باشم. در همه‌ی این پانزده سال، به عشق بچه‌ها، از سوی رهبر عزیز سفر کردیم؛ با جمع بچه‌ها نشستیم، گفتیم، شنیدیم، خندیدیم، گریه کردیم، عکس انداختیم، خاطره ساختیم و... در همه‌ی این سال‌ها، عزیزانی به این مجموعه تشریف آوردند و رفتند، ولی همچنان ما را دوست دارند. ما هم دوستشان داریم و مجموعه‌ی ما به آنها تعلق خاطر دارد.

 

لزوم فعالیت بیشتر در استان‌های مرزی

استان شما، حقیقتاً استان مهم و حساسی است. معمولاً استان‌هایی که سِمَت مرزبانی دارند، اهمیت خاصی دارند؛ چون سکونت در مرزهای جمهوری اسلامی، صرفاً سکونت در مرز جغرافیایی نیست، بلکه سکونت در مرزهای عقیده و ایمان هم هست. مرزبانی موجب شرف است؛ مخصوصاً اینکه معمولاً دشمنان برای نفوذ و ورود، به مرز‌ها طمع می‌کنند و از طریق قاچاق کالا، ورود مواد افیونی، عناصر پلید و اندیشه‌های خطرناک، به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند. چالش زندگی در مناطق مرزی یک واقعیت است؛ آن‌هم استان پهناوری با خصوصیات استان سیستان و بلوچستان، که شما‌ها از وجود این مخاطرات و دشواری‌ها و مشکلات باخبر هستید و از نزدیک آنها را حس و لمس می‌کنید.

در چنین مناطقی باید فعالیت ما مضاعف باشد. قاعده‌اش همین است: هرجا که خطر بیشتر است، به همان نسبت باید حضور، سنگربانی و دیده‌بانی جدی‌تر باشد. علاوه بر این، بصیرت و ایمان باید بیشتر تقویت شود. بنابراین انجمن‌های اسلامی به عنوان سنگر‌های فکری و فرهنگی در کانون‌های اصلی شکل‌گیری شخصیت‌ دانش‌آموزان، باید در استانی مانند استان شما، خیلی جدی‌تر و فعال‌تر از جاهای دیگر باشند. خبرها هم حکایت می‌کند که بحمدالله شما مشغول سنگربندی و فعالیت و دیده‌بانی و حضور جدی هستید. فعالیت‌های شما باعث خوشبختی ما می‌شود و موجب می‌گردد که به حضورتان افتخار کنیم، دعاگویتان باشیم و از خدای متعال بخواهیم که هر روز انجمن‌های شما فعال‌تر، جدی‌تر و موفق‌تر باشند.

 

تأیید و تشویق انجمن‌های اسلامی توسط مقام معظم رهبری

مجموعه ما مورد عنایت رهبر عزیز و عالی‌قدر است. هفته پیش که بعد از سفر خراسان جنوبی و بیرجند محضر رهبر عزیزمان شرفیاب شدم، چند دقیقه سر پا به ایشان از احساسات بچه‌ها خبر دادم و سلام بچه‌ها را خدمت ایشان رساندم. مواجهه‌ رهبر عزیزمان در برابر گزارش‌هایم که از محبت و علاقه و فعالیت بچه‌های انجمن اسلامی ارائه می‌کنم، خیلی دیدنی است. واکنش‌های رهبر عزیزمان حقیقتاً در آن لحظه‌ها تماشایی است. این نوبت هم همین سلام‌ها را تقدیم کردیم، دعا کردند. هفته‌ آینده که ان‌شاءالله شرفیاب شوم، باید گزارش سفر استان شما، اعم از دیدارها و جلسات و مشاهده برنامه‌ها و فعالیت‌های شما را بدهم.

از آنجا که انجمن‌های اسلامی مورد عنایت رهبری است، توقعی که رهبر عزیزمان از ما دارند، متفاوت است. همین قطعه‌ای که اکنون خواندند درباره اینکه مجموعه باید نقش نجات‌غریق را در مدرسه داشته باشد، این را به آسانی به کسی نمی‌دهند. این سِمَت به خاطر ظرفیت، سابقه، خوش‌نامی، سلامت مجموعه، حضور عناصر مؤمن و فداکاری است که سازماندهی، تلاش و خدمت عاشقانه دارند.

به این ترتیب مجموعه‌ای ساخته می‌شود که روی آن حساب ویژه باز می‌شود. و الّا مجموعه‌های خوب فراوانی هستند که رهبر معظم انقلاب احوالشان را می‌پرسد و از آنها تشکر می‌کند، اما اینکه به آنها بگوید شما باید نجات‌غریق باشید، مطلب عادی‌ نیست. یا مثلاً در همان جلسه آقا برای بچه‌های انجمن راجع‌به تمدن‌سازی صحبت کردند که شما باید شانه بدهید زیر بار ساخت تمدن اسلامی. این مطلب عالی است و برای ما افتخارآمیز و مسئولیت‌آفرین است. افتخار می‌کنیم که چنین نگاهی به ما هست. البته برای ما مسئولیت نیز تولید می‌کند. امیدوارم بتوانیم از عهده‌اش برآییم، و بهتر و با کیفیت بیشتر فعالیت کنیم.

 

حضرت زهرا (سلام الله علیها)، تکیه‌گاه الگوی تعالی دختران

در الگوی تعالی دختران تکیه‌گاه ما سیره‌ی حضرت زهرا (سلام الله علیها) است. آنچه ارائه شد، بحمدالله به یک شناسه در بخش دختران ما تبدیل شد. تکیه‌گاه و ریشه‌ و اساسش، سیره و روش بانوی هستی حضرت زهرا (سلام الله علیها) است. حضرت زهرا (سلام الله علیها) الگوی جاودانی و همیشگی همه‌ی انسان‌های آزاده‌ جهان است؛ به ویژه برای خانم‌ها و دختر خانم‌ها، و این افتخار بسیار بزرگی است. چه مدالی بالاتر از اینکه الگوی زندگی انسان، حضرت زهرا (سلام الله علیها) باشد؟ این الگو، یک الگوی جاودانی است؛ چون فطری و قلبی است، و به هدف‌های زندگی، ایمان، جان و حقیقت وجود ما گره‌ خورده است. این مسائل زمان نمی‌شناسد؛ زیرا فطرت زمان‌پذیر نیست. فطرت یک حقیقت مانا، جاودان و همیشگی است. تا انسان هست، فطرت هست و تا فطرت هست، زهرا هست؛ چون زهرا مقبول فطرت‌ها است. کدام فطرت سالمی است که به حضرت زهرا (سلام الله علیها) توجه پیدا کند و عاشقانه او را دوست نداشته باشد؟ زهرا یعنی طهارت، پاکی، صداقتِ محض و مطلق؛ یک حقیقت زلال و آینه‌ای که می‌توان جلال و جمال حق را در آن مشاهده کرد. مگر این، زمان می‌شناسد؟ کدام فطرتی است که بخواهد از صداقت و طهارت فاصله بگیرد و به آن تعلق خاطر و دلبستگی نداشته باشد؟ زهرا (سلام الله علیها) یعنی حیا و عفت. حیا و عفت فطری انسان‌ها است؛ مخصوصاً دختران. این مسئله زمان ندارد و به سال و ماه ربطی ندارد. در جغرافیای خاصی نمی‌گنجد و بی‌زمان و ‌مکان است.

این ویژگیِ الگوی زندگی ما است؛ چون با فطرت هماهنگ است. حضرت زهرا (سلام الله علیها) یعنی عقل و خرد در عالی‌ترین سطح و رتبه‌. یک بانوی به تمام‌معنا خردمند و دانشور. این مگر زمان می‌شناسد؟ تا خرد و خردمندی هست و دوستداران خرد هستند، زهرا (سلام الله علیها) هست و رهرو و دوست‌دار دارد. فقط کافی است که به خودمان برگردیم. هر انسانی به خودش، به فطرتش و جانش برگردد، فاطمه (سلام الله علیها) را می‌یابد. فاطمه (سلام الله علیها) یعنی نور، معنویت، قداست، اتصال شدید به حضرت حق، خزانه‌دار لطف خداوند، یعنی بانوی نماز، بانوی سجاده، بانوی سجده، بانوی رکوع، بانوی عشق به حق. این ویژگی‌ها با فطرت ما هماهنگ است؛ زیرا فطرت ما الهی و خدایی است. فطرت‌ها به حقیقت هستی، یعنی خدای متعال کشش دارد. قرآن نیز می‌فرماید: «فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا؛[1] با همان سرشتى كه خدا مردم را بر آن سرشته است»؛ بنابراین این الگو، جاودانی و همیشگی است.

فاطمه (سلام الله علیها) یک شخصیت تمدن‌ساز و تاریخ‌ساز است. چنین کسی برای خردها و جان‌ها و فطرت‌ها جاذبه فوق‌العاده‌ای دارد. شما شخصیت آن حضرت را مطالعه کنید و ببینید درست در لحظه‌ تصمیم‌های بزرگ، مخصوصاً آنجایی که پای ولایت الهی در میان است، چگونه جان‌فشانی می‌کنند؟ ولایت الهی یک حقیقت تاریخ‌ساز است، اگر ولایت الهی اجرا شود و به دست اهل آن باشد، تاریخ روی ریل سعادت، به سوی خوشبختی حرکت می‌کند. فاطمه می‌داند ولایت الهی و ولایت علی یعنی چه. بنابراین در لحظه‌ خاص خودش، به میدان می‌آید تا همه‌ بدانند ولایت علوی در سطحی است که حتی فاطمه که گرامی‌ترین موجود نزد خدای متعال است، جانش را کف دستش می‌گیرد و به میدان می‌آید. فاطمه (سلام الله علیها) به میدان آمد و عاشقانه دفاع کرد. این صحنه برای من و برای همه‌ی شما، یعنی برای همه فرزندان فاطمه (سلام الله علیها)، شور‌انگیز است؛ اگرچه آکنده از درد نیز هست. بعد از آن ماجرا، وقتی حضرت به هوش آمدند، بلافاصله سراغ علی (علیه السلام) را گرفتند. وقتی گفتند علی (علیه السلام) به مسجد برده شده، با همان وضعیت، خود را به مسجد رساند. تمام تلاشش را به کار گرفت تا امیرالمؤمنین (علیه السلام) را ببیند. تا چشم فاطمه (سلام الله علیها) به امیرالمؤمنین (ع) افتاد، این دو جمله تاریخی را گفت: «روحی لروحک الفداء یا اباالحسن، نفسی لنفسک لقاء»؛[2] جان من به قربان تو، در همه‌ی حال با تو هستم و تو را تنها نمی‌گذارم. در شرایط خوب یا سخت، من با تو هستم.

 

آموزه‌های فاطمی هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود

این دفاع عاشقانه از ولایت الهی، یک حرکت تاریخ‌ساز است. آن افشاگری‌ها، بیانات، شبگردی‌ها، گریه‌های معنادار، به گفته امام راحل عظیم الشأن، «گریه‌های سیاسی»، دارای پیام بود. ضجه‌های فاطمه (سلام الله علیها)، ضجه‌های معصومیت و انسانیت ازدست‌رفته است؛ ضجه‌ برای رنج همه‌ی انسان‌هایی است که از رهگذر تخریب ریل تاریخ، آسیب خواهند دید. فاطمه برای همه‌ی جهالت‌ها و ضلالت‌ها ضجه می‌زد. ضجه‌ فاطمه، گریه‌های یک شخص در فقدان پدرش فقط نیست؛ اگرچه آن هم هست. گریه‌های 75 یا 95 روز، گریه‌های عادی نبود؛ گریه بر جفا و جنایتی است که بر تاریخ می‌رود. فاطمه (سلام الله علیها) با چشم خدابینش، عمق تاریخ را نگاه می‌کند. کسانی را می‌بیند که بر اثر تغییر ریل تاریخی، آسیب می‌بینند، به خطا می‌روند و گمراه می‌شوند؛ لذا ضجه می‌زند و اشک می‌ریزد.

چه افتخاری بالاتر از نسبت با حضرت زهرا (سلام الله علیها)؟! حضرت زهرا (سلام الله علیها) یعنی خانواده، یعنی اصالت خانواده، یعنی اینکه همه چیز به بیت برمی‌گردد، به خانه برمی‌گردد، به خانواده برمی‌گردد. وقتی جامعه‌ای خانواده داشته باشد، همه چیز دارد. جامعه‌ای که خانواده ندارد، هیچ چیزی ندارد. فاطمه این را خوب می‌داند. لذا در زندگی فاطمه (سلام الله علیها)، اصالت با خانواده است. این پیام فاطمه (سلام الله علیها) برای همیشه تاریخ است. آیا این پیام‌ها کهنه‌شدنی است؟ آیا دیروز و امروز و فردا دارد؟ یا همیشگی نیست؟ مخصوصاً برای روزگار ما، برای جامعه‌ ما، برای دختر امروز ما، آن‌هم در مهد شکل‌گیری دوباره‌ تمدن اسلامی، یعنی ایران عزیز.

در عصری که با تفکرات فمینیستی به قداست‌ها چوب تاراج می‌زنند، به پاکی و عفت چوب تاراج می‌زنند، به فهم درست چوب حراج می‌زنند، به اصالت زن بودن چوب حراج می‌زنند، ما بیشتر از هر زمانی به فاطمه (سلام الله علیها) نیاز داریم. در روزهایی که با حیا و عفت این‌گونه رفتار می‌شود، ما بیش از همیشه به زهرا (سلام الله علیها) نیازمندیم. در روزهایی که خانواده نادیده گرفته می‌شود، بیش از هر زمان به زهرا (سلام الله علیها) نیازمندیم. در روزگاری که دوباره تمدن اسلامی با محوریت ولایت الهی و با پرچم‌داری ایران دارد شکل می‌گیرد و یک الگوی زهرایی ارائه می‌شود، باید به این شخصیت بزرگ مراجعه کرد.

 

پیام حضرت زهرا (سلام الله علیها) به جامعه امروز ایران

در این زمانه که ولایت فقیه که محصول قرن‌ها مظلومیت و مهجوریت و زجرها و شکنجه‌ها و خون‌های مقدس و دربه‌دری‌ها است، به دست آمده، پیام زهرا (سلام الله علیها) از همیشه شنیدنی‌تر است. مثل جان شیرین از این جمهوری زهرایی و علوی مراقبت کنید و پایش بایستید. مثل فاطمه (سلام الله علیها) برایش جان بگذارید، جانان بگذارید، استقامت به خرج دهید، خسته نشوید تا به مقصد برسید.

اینها پیام‌های فاطمه (سلام الله علیها) برای روزگار ما است.

پیام رهبر عزیزمان که از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، در جوامع دنیا، در بین فرهیختگان و جوانان، خیلی مشتری پیدا کرد. با اینکه این پیام‌ها در رسانه‌های استکبار جهانی سانسور و بایکوت می‌شود، با همه‌ی سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌ها، این پیام مثل آب زلال و خنک و گوارا، و مثل چشمه‌ای بود که از دامنه‌ کوهی می‌جوشد و از بین صخره‌ها بیرون می‌زند. انسان تشنه‌ای که دارد از پا می‌افتد، وقتی به این چشمه‌ زلال می‌رسد، چه حسی دارد؟ از فراسوی صخره‌های امپراطور رسانه‌ای امپریالیسم جهانی، این پیام مثل چشمه‌ آب گوارا می‌جوشد، راه پیدا می‌کند و ارائه می‌شود. کسانی که این پیام به آنها رسیده، از آن استقبال کرده‌اند؛ چون این پیام، پیام فاطمه (سلام الله علیها) است که از طرف فرزندش به فطرت‌ها ارائه می‌شود؛ هرچند فطرت‌های محجوب در غرب باشد.

گوش‌های زیادی در دنیا آماده شنیدن پیام فاطمه (سلام الله علیها) هستند، مخصوصاً افرادی که ضربه خورده‌اند. جامعه‌ای که خانواده را از دست داده است، امروز وقتی فاطمه (سلام الله علیها) را پیدا می‌کند، بیشتر از من و شما قدرش را می‌داند. من این مسئله را با چشم خودم دیده‌ام. در جوامعی که خانواده در آن به تاراج رفته، احساس آنها نسبت به حضرت زهرا (سلام الله علیها)، احساس متفاوتی است.

پیام حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای ما و شما این است که باید مثل جان شیرین از این جمهوری زهرایی و خدایی مراقبت شود تا به مقصد برسد. بنابراین باید کار علمی، فکری و بصیرتی را جدی گرفت. همین‌ها دستورالعمل انجمن اسلامی ما نیز هست.

 

انجمن اسلامی، انجمن زهرایی است

ما اینجا دنبال چه چیزی هستیم؟ چه چیزی باعث شده من و شما کنار هم جمع شویم؟ همین است؛ ولی با یک افتخار بیشتر که احساس می‌کنیم فرزند فاطمه (سلام الله علیها) هستیم. نامش که می‌آید، علاوه بر همه‌ی احساس‌های دیگری که داریم، احساس مادرانه هم نسبت به حضرت (سلام الله علیها) داریم. احساس می‌کنیم در پوشش عواطف او هستیم و اسم ما در طومار محبان آن حضرت (سلام الله علیها) و ارادتمندانش هست. این را خیلی قدر بدانید.

اگر ما خود را فرزند حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌دانیم، چگونه باید رفتار کنیم؟ چقدر باید به خود برسیم؟ به تعبیر قرآن: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنفُسَكُمْ لاَ يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ؛[3] اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، به خودتان بپردازيد. هر گاه شما هدايت يافتيد، آن كس كه گمراه شده است، به شما زيانى نمى‏رساند». ما امروزه می‌توانیم نیلوفرانه و پاک و معصومانه زندگی کنیم. فضای مجازی که چیزی نیست، فضای واقعی‌اش هم پر از پلیدی‌ها باشد، پیام فاطمه (سلام الله علیها) این است که تو می‌توانی پاک، و پیام‌رسان پاکی‌ها به جامعه خودت باشی.

هروقت نام حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌آید، احساس خیلی خوبی داریم. حس عجیبی است که نمی‌شود توصیفش کرد. هیچ‌کس نمی‌تواند این تعلق خاطر و ارتباط را توضیح دهد. آن بانو هوادار، خواهان و دوست‌دار ما است. خدای متعال به او و نماز و نورش، افتخار و مباهات می‌کند. فرشته‌ها خوشه‌چین لحظه‌های تسبیح و مناجات او هستند. تسبیح فاطمه (سلام الله علیها) که یادگار زهرا (سلام الله علیها) نزد همه‌ی فرزندانش است، ارثیه‌ مادری است که در سجاده‌ همه‌ی ما است و به نماز ما رونق و شور می‌دهد.

خوش به حال شما به خاطر این انتساب و قدردانی این انتساب. انجمن‌های اسلامی بهترین فرصت‌ فاطمه‌شناسی در زندگی یک بانوی جوان، یعنی جنابعالی محسوب می‌شود. آن را خیلی قدر بدانید و البته خیلی مانده تا فاطمه (سلام الله علیها) شناخته شود. حقیقت وجودش که شناخته نمی‌شود، تا روزی که رونمایی شود. وقتی در محشر، همه‌ی بشریت از اولین تا آخرین جمع شده‌اند، پیام می‌رسد: احترام کنید و سرها را پایین بیندازید، فاطمه (سلام الله علیها) می‌خواهد وارد ‌شود. صحنه عجیب و شگفتی در عرصه محشر ایجاد می‌شود.[4]

حقیقت زهرا (سلام الله علیها) در دنیا شناخته‌ نمی‌شود. اصلاً یکی از معانی‌ کلمه‌ فاطمه (سلام الله علیها) این است. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «کسی نمی‌تواند او را بشناسد و مردم از معرفت او منقطع‌ هستند».[5] با این حال باید به اندازه‌ خودمان تلاش کنیم که از معرفت فاطمه (سلام الله علیها) که معرفت الله هست، نصیب ببریم. خوش به حال آنهایی که با فاطمه (سلام الله علیها)، با نماز فاطمه (سلام الله علیها)، با نیاز زهرا (سلام الله علیها)، با کلمات صدیقه طاهره (سلام الله علیها)، با عشق فاطمه (سلام الله علیها) و در آینه‌ وجود حضرت زهرا (سلام الله علیها) خدا را بشناسند و از نگاه زهرا (سلام الله علیها) بتوانند به جمال حق نظر کنند.

 

طنین‌ ندای انقلاب اسلامی در جهان پیچیده است

هرچه جلوتر می‌رویم، شرایط ما حساس‌تر می‌شود؛ چون نفوذ کلمه‌ اسلام و ولایت فقیه ـ آن‌هم به رهبری عزیزی با خصوصیت آقای ما ـ در عالم بیشتر می‌شود. به همین خاطر دشمن نمی‌داند چه باید بکند. خودش را به زمین و آسمان می‌کوبد؛ زیرا هر روز نفوذ بیشتر جمهوری اسلامی را مشاهده می‌کند. دیدید در نیجریه چه خبر شد؟ آقای شیخ زکزاکی جمله‌ تکان‌دهنده‌ای خطاب به آقا گفت: «ای امام خامنه‌ای، اگر امام حسین فقط یک جون، آن غلام سیاه‌چرده، داشت، شما امروز پانزده میلیون جون آماده‌ شهادت در نیجریه دارید».

این است خبرهای آخرالزمان؛ خبرهای انقلاب اسلامی اینها هست. فقط اختصاص به نیجریه ندارد؛ بحرین، یمن، سوریه و... یمن را ببینید، چند ماه است دارد مقاومت می‌کند؟ چقدر شهید داده است؟

آل سعود ملعون، از طرف استکبار جهانی جنگ نیابتی می‌کند. همه می‌دانند اینها اجیر صهیونیزم و امپریالیسم جهانی در منطقه هستند؛ و الّا این رژیم پوسیده‌ی کهنه‌ی بی‌خاصیت که خودش چیزی ندارد. حال این رژیم به جمهوری اسلامی‌ که پشتوانه‌ی همه‌ی آزادی‌خواهان جهان است، پیام می‌دهد که شما دست از یمن بردارید تا من در سوریه و جاهای دیگر دست بردارم!

در اروپا، عاشقان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، آقا و انقلاب و نهضت را ببینید. ببینید در خود امریکا چه خبر است؟!

 

استکبار به دنبال نفوذ در ایران است

دشمن نمی‌داند با پدیده انقلاب چه کار کند. برای همین جنگ سختی را در مسئله‌ی «نفوذ» با ما شروع کرده‌ است. مسئله‌ی نفوذ، مسئله‌ی عادی نیست و خیلی جدی است. نفوذ در اندیشه‌ها، سبک زندگی، روحیات، اخلاق، گفتمان و روش تربیت. این نفوذها، نفوذهای موریانه‌ای است که می‌خواهد ریشه را بزند. چون دیگر امید ندارند که به این آسانی بتوانند در زمان کوتاه به ما ضربه بزنند، لذا بیشتر به فکر نفوذ هستند تا به تدریج روحیه‌ انقلابی را از ملت ما بگیرند و در جایگاه‌های حساس نفوذ کنند. اکنون مسئله مجلس خیلی مهم است. مهم‌تر از مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری است؛ زیرا مأموریت‌هایشان برای کشور سرنوشت‌ساز است.

چنانچه بتوانند به جای آقا یا خانم «الف» که سراپا شور انقلابی و نفوذناپذیر است، خانم یا آقای «ب» را بفرستند که ضریب انقلابی‌اش پایین‌تر است، در مسئله نفوذ موفق خواهند بود. بعضی‌ها به این‌ مسئله توجه ندارند و این‌گونه توجیه می‌کنند که اینها را شورای نگهبان تأیید کرده است. کسی در سیمای جمهوری اسلامی در مناظره‌ای می‌گفت: نفوذ تا قبل از بررسی شورای نگهبان است. البته در این مرحله نیز به شدت به شورای نگهبان می‌تازند که آقای عزیزمان در این نوبت از شورای نگهبان دفاع کردند. شورای نگهبان خاکریز و خط قرمز است و جایگاهش عادی نیست. غرض اینکه آن آقا در سیما می‌گفت: نفوذ تا قبل از رسیدگی شورای نگهبان است. حالا که شورای نگهبان رسیدگی کرده، دیگر هرکس از اینهایی که تأیید شدند به مجلس بروند، ما نگران نیستیم. اتفاقاً همین طرز فکر یعنی اینکه تحت تأثیر نفوذ دشمن قرار گرفته‌اید. یا ساده‌لوح هستید یا عامل دشمن؛ قضیه خارج از این نیست.

آقا (حفظه الله تعالی) مسئله را تبیین کردند و گفتند: آنها دنبال نفوذ در مجلس هستند. اینجا است که همه باید چشم‌ها را باز کنند. آقای عزیزمان روی شاخصه‌ انقلابی‌گری تأکید کردند، و اینکه کسی که به مجلس می‌رود، باید انقلابی باشد. فراتر از اصول‌گرایی و اصلاح‌گرایی، باید انقلابی، حزب اللهی، ولایی، عاشق انقلاب، خوش‌سابقه، پاک‌دست و ساده‌زیست باشد. در عین حال تحصیل‌کرده و کارآمد باشد و تحت تأثیر افکار و اندیشه‌های غربی نباشد. از نظر شخصیتی، شجاع و محکم باشد و به اصالت‌های میهنی خویش دلبستگی داشته باشد.

اگر اشخاصی با چنین روحیاتی به مجلس بروند، آن صندلی‌ها حفاظت می‌شود. ولی اگر اینها نروند، یعنی افرادی با سطح و اندازه و رتبه و درجه‌ انقلابی کمتر، به مجلس بروند، زمینه برای نفوذ دشمن فراهم می‌شود.

امیدواریم به عنایت الهی، حضور مردم، همان‌طور که آقا خواستند، حضور حداکثری و باشکوه باشد. رأی‌ها نیز ان‌شاءالله رأی‌های کیفی باشد تا این دو مجلس باعث زینت نظام و کوری چشم دشمنان شوند. مجالس انقلابی که به قول آقا از آن، همچنان صدای مرگ بر امریکا شنیده شود و روح استکبارستیزی در آنها باشد.

 

نقش فوق‌العاده مهم اعضای انجمن‌های اسلامی در انتخابات

شما می‌توانید در همین سه روز باقی‌مانده خیلی کمک کنید. خانواده، اطرافیان، آنهایی که می‌توانند رأی بدهند، را تشویق به حضور نمایید و راهنمایی کنید که به چه کسانی رأی دهند. حتی اگر توانستید یک نفر را راهنمایی یا تحریک کنید که در انتخابات شرکت کند، وظیفه خود را انجام داده‌اید.

شما می‌توانید خیلی نقش داشته باشید؛ اگرچه رأی هم ندهید. شرط هجده‌سالگی کار را سخت کرده است. قبلاً که پانزده سال بود، ما در اتحادیه جشن تکلیف سیاسی برگزار می‌کردیم. بچه‌ها را که خدمت آقا بردیم، ایشان این جشن تکلیف را پسندیدند.

ان‌شاءالله در سایه‌سار عنایت حضرت زهرا (سلام الله علیها) خوشبخت و سعادتمند باشید، دنیا و آخرت‌تان آباد باشد، و عناصری مؤمن، رشید، قوی، مؤمن، فداکار و دخترانی تمدن‌ساز در ادامه‌ی خط حضرت زهرا (سلام الله علیها) باشید.



[1]. روم: 30.

[2]. محمدمهدی مازندرانی‌حائری، الکوکب الدری، ج1، ص196.

[3]. مائده: 105.

[4]. ابراهیم بن محمد حمویی جوینی، فرائدالسمطين، ج2، ص49 و ص64.

[5]. محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، ج43، ص65 .



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *