فرصت جوانی بهترین وقت برای دوستی با خداوند متعال است 1393/7/9



فرصت جوانی بهترین وقت برای دوستی با خداوند متعال است
نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه در جریان سفر به استان مرکزی در جمع دانش‌آموزان پسر و دختر عضو قرارگاه‌های دانش‌آموزی استان حضور پیدا کردند.
ه گزارش سایت افق ها، حجت الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه با حضور در جمع دانش‌آموزان پسر اعضای انجمن اسلامی به ایراد سخن پرداخت.
این دیدار با ارائه دیدگاه‌های چند تن از دانش‌آموزان آغاز شد و نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه در پاسخ به سوالات دانش‌آموزان گفت: انجمن اسلامی محیطی است برای تمرین همکاری‌های مومنانه و کار واقعی انجمن اسلامی کمترین نیاز را به مسائل مادی دارد کار اصلی دانش آموزان ما کار فکری است و در این صورت با یک خودسازی قوی می‌توانند روی دیگران تاثیر بگذارد سرمایه اصلی انجمن اسلامی، اخلاق اسلامی، ادب، بصیرت و فهم برتر اعضای آن است، کتابخانه و نمازخانه مدرسه محل مانور و اقدام اعضای انجمن اسلامی است.
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان انجمن اسلامی باید بدانند که بی‌امتیازی برای انجمن‌های اسلامی یک امتیاز محسوب می‌شود و باید قدر آن را بدانیم.
وی سخنان خود را با ذکر سه نکته ادامه و گفت: قدر زندگی در این دوران را بدانید این مقطع برای یک انسان مومن و انقلابی یک دوره بسیار حساس برای جوشیدن است چرا که آثار انقلاب اسلامی را می‌توانید در همه‌ی جهان مشاهده کنید، نکته بعد این است که قدر عضویت در انجمن اسلامی را بدانید این یک فرصت بسیار خوب برای رشد واقعی و ایفای نقش انقلابی شماست و یکی از ویژگی‌های بارز انجمن اسلامی تا به امروز این بوده است می‌تواند افراد بزرگی را تربیت کند که قادرند مسئولیت‌های بزرگی را بر عهده بگیرند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری خطاب به دانش‌آموزان پسر عضو قرارگاه ملی گفت: قدر جوانی خود را بدانید و خوش به حال جوانانی که در همان جوانی به این فهم برسند که خداوند همه‌ی امکانات لازم را در اختیار آنها قرار داده است و باید از این امکانات نهایت استفاده را کرد.                            
وی در جریان سفر به استان مرکزی پس از دیدار با دانش‌آموزان پسر قرارگاه ملی در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت فاطمه‌(س) حضور یافت و پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع اعضای انجمن اسلامی این دبیرستان گفت: دوران جوانی خود را شناخت درست از استعدادها و آکنده از برنامه جدی برای خودسازی پشت سر بگذارید متاسفانه بعضا افراد جوانی را بدمعنی می‌کنند و این ذهنیت را ایجاد می‌کند جوانی کردن یعنی بی‌بند و باری اما ترجمه جوانی این است که خالق هستی جوانی را بین ضعف کودکی و ضعف پیری قرار داده و بر این اساس (جوان باشید) به معنای پاک بودن است و خداوند متعال به جوان روحیه حق طلبی داده است و بر این اساس (جوان باشید) یعنی حق طلب باشید خداوند به جوان امکان انتخاب آرمان و آرزوهای بزرگ داده است و بر این اساس (جوان باشید) یعنی بلند همت باشید.


لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *