سخنرانی در اولین کنگره شهدای جوان و نوجوان خراسان شمالی 1392/7/3



سخنرانی در اولین کنگره شهدای جوان و نوجوان خراسان شمالی
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: پیام شهدای نوجوان و جوان برای دانش‌آموزان داشتن سبک زندگی اسلامی با رنگ جهادی و پاسداشت ارزش‌های انقلاب و دین مبین اسلام است.


به گزارش سایت افق‌ها به نقل از خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌‌علی‌اکبری ظهر امروز در کنگره سراسری 400 شهید نوجوان و جوان خراسان شمالی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی به معنای سبک زندگی جهادی، حماسی و به تعبیری سبک زندگی حسینی (ع) است.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی آمیخته از امید، مجاهدت و داشتن بلندترین آرمان‌ها با درون مایه توحید و اخلاص و صفا بوده که نتیجه آن در زندگی، اخلاق‌مداری و مهرورزی به دیگران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جوان و نوجوان استان تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی وظیفه اصلی همه است و مختص به زمان خاصی نیست.

وی گفت: شهادت سودمندترین معامله با حضرت حق است و چه معامله‌ای برتر از اینکه خریدار، خود حق تعالی باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بالاترین آرزوی انسان را انتظار شهادت دانست و اظهار کرد: نائل شدن به شرف شهادت تنها از طریق صراط مستقیم و راه ولایت امکان پذیر است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور خواستار ترویج بیشتر شهیدشناسی در جامعه شد و گفت: هجرت و جهاد دو رکن اصلی زندگی ایمانی است.

وی اظهار کرد: جوانان با تحت نظر قرار دادن این دو رکن اساسی می‌توانند سبک زندگی اسلامی را نهادینه کنند.

در پایان این آیین، هشت کتاب سیره دانش آموزان شهید استان شامل چراغ‌های هدایت، فریادهای حماسه، مشتاقان پرواز، اسطوره‌های ماندگار، عروج دلدادگان، مشق شهادت و مدال‌های سرخ رونمایی شد و از خانواده این شهدا تقدیر به عمل آمد.

غبارروبی مزار شهدای جوان استان، حضور خانواده‌های این شهدا، دیدار با دانش آموزان و جوانان استان از دیگر برنامه‌های سفر حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌‌اکبری به خراسان شمالی بود.

نخستین کنگره سراسری 400 شهید نوجوان و جوان خراسان شمالی در سالن گلشن بجنورد برگزار شد.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *