فرهنگ کار و وجدان کاری در سبک زندگی اسلامی 1392/6/9



فرهنگ کار و وجدان کاری در سبک زندگی اسلامی
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری تشریح کرد؛ فرهنگ کار و وجدان کاری در سبک زندگی اسلامی

 

به گزارش سایت افق ها به نقل از خبرگزاری رسا حجت الاسلام  و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، عصر امروز در بیستمین دوره «طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی» در مصلای شهرکرد، ایمان و عمل را دو مقوله تفکیک‌ناپذیر از هم دانست و اظهار داشت: بین ایمان و عمل یک رابطه مستقیم و تنگاتنگ وجود دارد؛ چرا که ایمان تجلی‌گاه عمل انسان است و به واسطه آن ایمان، عمل صالح رخ خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری عمل و کار را لازمه زندگی انسان مؤمن بیان کرد و افزود: کار و عمل انسان موجب می شود که فضای زندگی با نشاط و آرام باشد و رشد و ارتقای انسان در بستر یک عمل صالح محقق شود.

وی با اشاره به این که انسان از سوی خدا مأمور انجام کار و عمل صالح است تصریح کرد: خداوند متعال یک رسالت توحیدی و الهی به نام کار، بر دوش انسان قرار داده که باید در انجام این مأموریت الهی با جدیت و اهتمام ویژه عمل کند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد به آثار و برکات کار در محیط خانه و اجتماع اشاره و خاطرنشان کرد: آبادکردن زمین و موهبات الهی، رسیدگی و تامین معاش خانواده، ساختن زندگی دنیایی و آخرتی خود، رسیدگی به افراد ناتوان و افزایش قدرت مادی و معنوی جامعه در پرتوی کار و عمل صالح محقق خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تأکید بر این که انسان بی‌عمل هیچ اثری برای خود و جامعه ندارد تصریح کرد: کار کردن و تأمین امرار و معاش یک مسأله مهم و کلیدی در زندگی هر انسان است تا جایی که خدای متعال برای بهترین کار پاداش و ثواب دنیوی و اخروی قرار داده است.

وی با بیان این که انسان مأموریتی ربانی و الهی در قبال کار دارد، اظهار داشت: خداوند متعال همه نعمت‌های خود را به عنوان امانت در اختیار بندگانش گذاشته و آنها را مأمور به بهره‌مندی از این نعمت‌ها قرار داده که باید از آنها در جهت پیشرفت و ارتقای دینی و معنوی خود استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری دنیا را میدان کار و جهاد دانست و تصریح کرد: پروردگار متعال در این دنیا یک مسابقه عمل برای همه بندگان خود قرار داده و از آنها خواسته که هر کدام که در این میدان بهترین عمل صالح را انجام بدهند پاداشی الهی در نزد او خواهند داشت.

وی به نگاه اسلامی و جهان‌بینی در مقوله کار اشاره و خاطرنشان کرد: در نگاه اسلام هر عملی که با ایمان و رضای خدای متعال همراه باشد به یقین پاداش و ثوابی اخروی و دنیوی دارد و بهره‌مندی مادی از آن نیز هیچ اشکالی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری کار را یک جهاد خستگی ناپذیر توصیف کرد و افزود: مردی که در راه تأمین امرار و معاش خانواده به مصاف سختی ها و مشکلات می‌رود به یقین پاداش یک جهادگر که در راه حفظ اسلام رفته برای او ثبت خواهد شد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد وجدان کاری را یک اصل مهم و کلیدی در انجام یک کار دانست و اظهارداشت: اگر انسان در محیط کار تنها خدا را شاهد و نظارگر اعمال خود بداند و در انجام کار خود به شکل ارزنده عمل کند به یقین خدای متعال نیز حق او را ضایع نخواهد کرد و روزی او در نزد خدا محفوظ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری به وضعیت کنونی ادارات در جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: متأسفانه در ادارات ما نظارت مدیر، ناظر و بازرس بر سر کارمندان از نظارت خدای متعال بالاتر و ارجح است و این با سبک زندگی اسلامی مغایرت دارد.

وی کار و عمل صالح را وسیله بخشش گناهان دانست و افزود: خدای متعال به واسطه کار و تلاش مضاعف بنده خود که در راستای رضای خدای متعال انجام می‌دهد گناهان او را به وسیله عمل صالح او پاک خواهد کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی با بیان این که کسب روزی حلال، جنگیدن در خط مقدم جبهه است، تصریح کرد: در دنیای امروزی کسب روزی حلال با تحمل سختی و مشکلات فراوان فراهم خواهد شد بنابراین خدای متعال جایگاه فردی که روزی حلال کسب می‌کند را در بین انبیا و نیکان خود قرار داده است.

وی تقوا را ویژگی یک انسان مؤمن در انجام کار بیان کرد و افزود: انسان مؤمن در جاده تقوا، صراط مستقیم و احکام الهی کار می‌کند و با بصیرت و آشنایی کامل از احکام دینی وارد میدان عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری افزود: متأسفانه برخی‌ها در این بازار آشفته و اِعمال تحریم‌ها انصاف و عدالت را زیر پا می‌گذارند که این مسأله با سبک زندگی ما مغایرت دارد.



لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :

کد تصویر:

نظر شما : *